Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Koje benefite zaposleni najviše cene?

Istraživanje
Piše: Jelena Zdravkovski

Privlačenje i zadržavanje talentovanih i kvalifikovanih zaposlenih je ključni izazov za kompanije u 2023. godini kako su pokazala brojna istraživanja. 

Kako bi se izdvojile od konkurencije i stvorile motivisano i zadovoljno radno okruženje, kompanije sve češće nude različite benefite svojim zaposlenima. 

Ovi benefiti idu izvan standardne plate i mogu uključivati različite pogodnosti i olakšice. Proverite i kojih je to pet ključnih benefita koje zaposleni najviše cene.

Privatno zdravstveno osiguranje

Privatno zdravstveno osiguranje za zaposlene ( https://www.osiguranik.com/osiguranje/dobrovoljno-zdravstveno-osiguranje/dobrovoljno-zdravstveno-osiguranje-zaposlenih/) omogućava lečenje i održavanje zdravlja u privatnim zdravstvenim ustanovama i brži pristup medicinskim uslugama.

Ovaj benefit omogućava zaposlenima da brinu o svom zdravlju, a često i zdravlju svoje porodice (ukoliko su članovi porodice uključeni u polisu) bez čekanja u redovima i sa manje birokratije. Ovo je od izuzetne važnosti, posebno u situacijama kada je korisnicima osiguranja potreban hitan pregled ili intervencija, jer privatne klinike i bolnice obično imaju kraće liste čekanja u poređenju sa javnim zdravstvenim ustanovama.

Jedan od glavnih razloga zbog kojih mnogi zaposleni cene privatno zdravstveno osiguranje je mogućnost izbora lekara i specijalista. Osiguranici imaju priliku da sami biraju lekara kod koga žele da se leče, što može povećati osećaj kontrole i poverenja u lečenje. 

Takođe, privatne zdravstvene ustanove često su opremljene najmodernijom medicinskom opremom i tehnologijama, što omogućava dijagnostiku i lečenje na najvišem nivou. Kompanije kao dodatno pokriće obično biraju i sistematski pregled na godišnjem nivou, za koji znamo da je najbolja preventiva bolesti i način da se određeno stanje u organizmu prepozna na vreme i spreči njegov progres. 

Kada su zaposleni sigurni da u svakom trenutku za određeni problem mogu da zakažu preglede specijalista i dijagnostičke procedure, ali i provere svoje zdravlje jednom godišnje - zadovoljstvo poslom raste. 

Mogućnost rada od kuće

Sve veći broj kompanija shvata važnost fleksibilnosti u radnom okruženju. Mogućnost rada od kuće je beneficija koju zaposleni veoma cene, posebno u savremenom digitalnom dobu. 

Rad od kuće ( https://srpskaekonomija.rs/vesti/10/849//16169/Kako-ostati-motivisan-tokom-rada-od-ku%C4%87e ) omogućava zaposlenima veću fleksibilnost u organizaciji radnog vremena, smanjenje troškova putovanja i više vremena provedenog sa porodicom. Ovaj model rada takođe može povećati produktivnost i zadovoljstvo zaposlenih.

Mnogi primećuju da rad od kuće može povećati njihovu produktivnost. Kada radite u udobnosti svog doma, možete se fokusirati na svoje zadatke bez ometanja koja se često dešava u kancelarijskom okruženju. Takođe, rad od kuće može omogućiti bolje uslove za koncentraciju i kreativnost, što može doprineti poboljšanju performansi i postizanju boljih rezultata na poslu.

Međutim, važno je napomenuti da rad od kuće zahteva odgovornost i samodisciplinu. Potrebno je organizovati radno vreme, postaviti jasne ciljeve i redovno komunicirati sa kolegama i nadređenima. Takođe, neki poslovi zahtevaju timski rad i saradnju, pa je važno pronaći balans između rada od kuće i prisustva u kancelariji kada je to potrebno. 

Takvo rešenje pronađeno je u takozvanom hibridnom radu, koje omogućava da zaposleni deo vremena rade od kuće, a deo iz kancelarije. U pojedinim kompanijama, izbor je na zaposlenima, a negde su određeni dani za rad od kuće, odnosno rad iz kancelarije. 

Fleksibilno radno vreme

Pored mogućnosti rada od kuće, fleksibilno radno vreme  ( https://biznis.telegraf.rs/karijera/3100036-u-ovoj-zemlji-preko-90-odsto-kompanija-radnicima-nudi-fleksibilno-radno-vreme-evo-i-zasto) je još jedan benefit koji zaposleni veoma cene. Umesto tradicionalnog 9-17 radnog vremena, fleksibilno radno vreme omogućava zaposlenima da sami organizuju svoje radno vreme u skladu sa obavezama i potrebama. 

Ovo je posebno važno za ljude sa porodicom, koji mogu prilagoditi radno vreme deci, školskim obavezama ili drugim ličnim potrebama. Fleksibilno radno vreme takođe može pomoći u održavanju ravnoteže između poslovnog i privatnog života, što je ključno za zadovoljstvo zaposlenih.

Team building aktivnosti

Podstiču timski duh, saradnju i međusobno razumevanje između kolega, a najbolje team building aktivnosti u tom pogledu jesu: 

Putovanja i izleti - mogu uključivati različite aktivnosti kao što su planinarenje, vožnja čamcem, timske sportove ili jednostavno druženje na nekom atraktivnom mestu;

Organizovanje sportskih događaja kao što su turniri u fudbalu, košarci, odbojci ili stonom tenisu mogu biti odličan način da se podstakne timski duh i zdrava konkurencija među kolegama;

Organizovanje timskih radionica odlično je za unapređenje veština i sposobnosti zaposlenih. Radionice mogu pokriti različite teme, kao što su komunikacija, liderstvo, rešavanje problema ili timski rad.

Ove aktivnosti ne samo da pomažu u izgradnji jakih timova, već takođe pomažu u stvaranju pozitivne i motivišuće radne atmosfere.

Plaćene dodatne edukacije i trening

Plaćeno dodatno obrazovanje i trening (https://srpskaekonomija.rs/vesti/10/14//27022/Poslodavci-ula%C5%BEu-u-obrazovanje-i-razvoj-ve%C5%A1tina-zaposlenih)su beneficije koje kompanije pružaju kako bi podržale razvoj svojih zaposlenih i omogućile im da se usavršavaju, stiču nove veštine i znanja koja su korisna za njihovu radnu poziciju. 

Ovde ukratko spadaju pohađanje seminara, radionica, kurseva ili škola, unapređenje tehničkih veština, kao i razvoj mekih veština poput komunikacije, liderstva ili timskog rada. Plaćeno obrazovanje i trening ne samo da povećavaju znanje i veštine zaposlenih, već takođe kompanija na ovaj način pokazuje da vodi brigu o razvoju svojih zaposlenih i njihovoj karijeri.

Kroz ove programe obuke, zaposleni unapređuju svoje sposobnosti i postaju stručnjaci u svojim oblastima.

Evo i prednosti dodatnog usavršavanja zaposlenih:

Povećanje produktivnosti;

Povećana motivacija i angažovanost;

Smanjenje fluktuacije zaposlenih;

Poboljšanje reputacije kompanije.

Na dobitku su svi, jer kompanija dobija stručne i zadovoljne ljude, dok zaposleni imaju prostora da se usavršavaju u željenom pravcu!

Iako su navedene beneficije među najtraženijima, važno je napomenuti da svaka kompanija može prilagoditi beneficije u skladu sa potrebama i ciljevima svojih zaposlenih. Na primer, neke kompanije mogu ponuditi dodatne slobodne dane za roditelje, dodatne bonuse ili stimulacije za izuzetne rezultate, ili čak članstva u teretanama ili wellness centrima.

S druge strane, nedostatak adekvatnih beneficija dovodi do nezadovoljstva zaposlenih, visoke stope fluktuacije i smanjenja produktivnosti. Stoga, kompanije koje žele da ostanu konkurentne i privuku najbolje talente moraju pažljivo da razmotre koje beneficije su najvažnije za njihove zaposlene i kako ih mogu prilagoditi kako bi zadovoljili njihove potrebe.

 

 

Ostali naslovi

Gospodski provod sa Vladom Georgijevim
Srpska ekonomija
Vlado Georgijev ponovo otkriva čari vrhunske muzike kroz jedinstvenu seriju koncerata pod nazivom „Gospodski provod“u Sava Centru. Nakon što je decembarska serija nastupa osvojila srca posetilaca, Vlado se vraća na scenu sa novim terminima – 8., 9. i 10. februara – kada će, u „plavoj dvorani“, ponovo dočarati magiju trenutaka koji se pamte
Zamenom javne rasvete za tri meseca Užice ima uštedu od 26,5 miliona dinara
Srpska ekonomija
Grad Užice je uspešno sproveo projekat rekonstrukcije, racionalizacije i održavanja javnog osvetljenja, primenjujući model javno-privatnog partnerstva (JPP). Pre realizacije, godišnji troškovi za javno osvetljenje, obuhvatali su potrošnju električne energije i troškove održavanja, oko 900 hiljada evra
Ulaganje od 25 miliona evra fabrike „14. oktobar“ i zadovoljstvo zaposlenih
Srpska ekonomija
Fabrika „14. oktobar“ planira ulaganja u modernizaciju proizvodnog parka, povećanje obima proizvodnje i uvođenje novih robotizovanih linija, kao i nova radna mesta. U naredne dve godine ulaganje od 25 miliona evra ima za cilj dupliranje proizvodnje i konkurentnost na tržištu
Novi arsenal sajberkriminalaca i rastuća pretnja po poslovanje
Srpska ekonomija
Veštačka inteligencija transformiše industrije širom sveta. Iako postavlja temelje za veću inovativnost i efikasnost, ona takođe pruža nove prilike za sajberkriminalce. Veštačka inteligencija je bez sumnje snažno oružje za hakere koje donosi neviđene pretnje za preduzeća
Deficit zanatlija
Srpska ekonomija
Po podacima sajta Poslovi Infostud, 2024. godinu obeležila je stabilnost na tržištu rada u Srbiji, sa ukupno objavljenih 73.732 oglasa za posao, što je za svega 0.7% više nego u 2023. godini. Ovaj blagi rast ukazuje na odsustvo velikih promena, ali i na kontinuitet u potražnji za radnicima
E-fakture kao alat modernizacije srpske privrede
Srpska ekonomija
Nove funkcionalnosti Sistema elektronskih faktura (SEF) imaju značajan potencijal da pomognu modernizaciju poreskog sistema u Srbiji. Razvoj SEF-a ne samo da pojednostavljuje poslovanje privrede, već i doprinosi transparentnijem i efikasnijem upravljanju fiskalnih tokova
Sve sofisticiranije praznične prevare
Srpska ekonomija
Kako se približavaju novogodišnji praznici, podsećamo vas da to nije vreme samo za magiju i slavlje, već i idealna prilika za prevarante da zloupotrebe prazničnu jurnjavu za poklonima i dobrim ponudama. Usred sjaja proslava kraja godine, identifikovano je nekoliko istaknutih prevara koje ciljaju potrošače u različitim regionima i na različitim jezicima
Društvo u Srbiji i dalje pretežno patrijarhalno
Srpska ekonomija
„Čak 48% svetske migrantske populacije čine žene. One imaju ograničen pristup zdravstvu, obrazovanju, zapošljavanju, socijalnoj pomoći, često su nezaštićene od nasilja i izložene riziku seksualne i radne eksploatacije, kao i trgovini ljudima“, navela je Jovana Stamenković iz GIZ na otvaranju događaja „Izazovi i prilike u migracijama: perspektiva rodne ravnopravnosti“
Radnicima prilikom odabira posla najvažnija visina plate
Srpska ekonomija
Visina plate ostaje najvažniji faktor za odabir posla u Srbiji,a za čak 66% ona je presudan kriterijum. Ipak, dobri međuljudski odnosi su i dalje izuzetno važni, jer ihkao predusne prilikom odabira poslodavaca navodi više od polovine ispitanika (61%). Na trećem mestu nalazi se mogućnost učenja i napredovanja, koja je važna za više od trećine ispitanika
Šta spaja Rokfelere, Milenu Dravić, Moma Kapora i Cuneta Gojkovića?
Srpska ekonomija
Od trenutka kada se u svom punom sjaju i raskoši predstavio Beogradu 1912. godine, hotel Bristol, arhitektonsko remek-delo ingenioznog Nikole Nestorovića, stekao je status centra mondenskog života u srpskoj prestonici. Podignut je u srcu Savamale