Poslodavci u Srbiji veoma su otvoreni da svoje zaposlene šalju na profesionalna usavršavanja, a najčešći vid dodatnih edukacija jesu seminari, kraće obuke za razvoj veština, kao i različite vrste stručnih konferencija, pokazalo je najnovije istraživanje Privredne komore Srbije.
U anketi je učestvovalo skoro 200 kompanija, a rezultati su pokazali da zaposleni najčešće mogu samostalno da predlože usavršavanje i obuke, kao i druge mogućnosti profesionalnog razvoja. Takva situacija je čak kod 94,2 odsto anketiranih firmi, dok je razvoj sektora ljudskih resursa znatno doprineo povećanju produktivnosti, efikasnosti poslovanja i smanjenju grešaka, ističu poslodavci, objavila je PKS.
U anketi su učestvovali predstavnici profesionalnog menadžmenta, zatim vlasnici kompanija, zaposleni u službama za ljudske resurse, a najviše ih je iz uslužnih delatnosti. Kod 46 odsto anketiranih kompanija, ljudskim resursima bavi se osoba zadužena i za druge poslove, dok je 31 procenat navelo da nema zasebno odeljenje za ljudske resurse. Kompanije koje zapošljavaju više od 250 ljudi, u organizacionoj strukturi imaju posebnu službu za ljudske resurse koja zapošljava više od tri osobe.
Nasuprot njima, u malim firmama koje zapošljavaju između devet i 49 radnika ljudskim resursima najčešće se bavi osoba zadužena i za druge oblasti poslovanja.
U većini velikih i srednjih kompanija postoji predviđen budžet namenjen obukama i razvoju ljudskih resursa, a definisan je godišnjim planom. Anketa je pokazala da u mikro preduzećima, budžet namenjen obukama i razvoju ljudskih resursa uglavnom nije predviđen godišnjim planom.
Organizovanje obuka se vrši dva ili tri puta godišnje u okviru kraćih ciklusa edukacije kod malih i srednjih preduzeća, dok se u velikim kompanijama sprovodi u toku cele godine u okviru dužih ciklusa obrazovanja.
Oblasti u kojima se zaposleni najčešće usavršavaju jesu finansije i računovodstvo, pravni poslovi i zakonska regulativa, poslovne veštine, dok najmanji udeo u ukupnom uzorku ima međunarodno poslovanje svega 9,2 odsto.
Osim navedenih oblasti, anketirani su istakli kao ključne dodatne teme prodaju i nabavke, bezbednost, marketing, informacione tehnologije i infrastrukturu kvaliteta. Prekvalifikacije i dokvalifikacije imaju najmanji procenat zastupljenosti i to 6,4 procenta.
„Centar za edukaciju, dualno obrazovanje i obrazovne politike i Poslovna akademija PKS sproveli su ovo istraživanje kako bi dobili relevantne informacije „sa terena“ koliko su poslodavci spremni da ulažu u zaposlene. Kontinuirano pratimo potrebe poslodavaca, zaposlenih, kao i onih koji su u potrazi za poslom i u skladu sa tim organizujemo raznovrsne specijalističke treninge i obuke“, ističe Ivana Kovačević, rukovodilac Službe za edukaciju PKS.
Za predstojeću jesen najavljuje bogatu ponudu edukacija iz različitih oblasti poslovanja počev od prava i finansija preko marketinga i brendiranja do zaštita životne sredine.