Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Prodaja polovnih automobila u 2022. godini

Tržište automobila
Srpska ekonomija

Značajan pad prodaje polovnih automobila obeležio je godinu iza nas. Kupci polovnjaka i dalje preferiraju dizel motor, a većina kupljenih vozila je starija od 10 godina.

Prethodni period u automobilskoj industriji obeležio je poremećaj lanca snabdevanja i proizvodnje novih vozila, kao i deficit sirovina i komponenti. Usled toga, na tržištu se pojavio disbalans ponude i potražnje koji datira još od pojave pandemije virusa COVID-19, a dodatno je produbljen sukobima u Ukrajini i aktuelnim dešavanjima u svetu. Ovakva situacija odrazila se i na tržište polovnih automobila i rezultirala manjom ponudom, ali i rastom cena. Koliko je celokupna situacija uticala na samu prodaju polovnjaka, otkriva deo tradicionalne godišnje analize tržišta sajta Polovni automobili.

Ova analiza obuhvatila je prodajne rezultate u 2022. godini, kretanje cena polovnih automobila, kao i anketu sprovedenu među 11.400 korisnika, odnosno kupaca i 189 trgovaca automobilima, kojom su ispitani njihovi stavovi i prognoze za naredni period. Dalje u ovom tekstu biće više reči o samoj prodaji, najprodavanijim brendovima i vrsti goriva.

Prema pomenutoj analizi, koju je sproveo sajt Polovni automobili na osnovu podataka prikupljenih u saradnji sa „CUBE Team“-om, prodaja polovnih automobila iz uvoza tokom 2022. godine manja je za 15% u odnosu na prodaju ostvarenu u tokom 2021. godine. Podatak koji je donekle iznenađujuć jeste da je prodaja polovnih automobila iz uvoza u 2022. godini manja za 8% od njihove prodaje u 2020. godini, kada je na snazi bilo vanredno stanje i lokdaun.

Značajno je da se osvrnemo i na ranije podatke, odnosno anketu sajta Polovni automobili realizovanu tokom maja prethodne godine, u okviru koje su prodavci automobila podelili svoja očekivanja od prodaje, a koja su već tada ukazivala na mogućnost ostvarivanja slabijih prodajnih rezultata u 2022. godini. Usled sukoba u Ukrajini, čak 74% tada anketiranih trgovaca navelo je da očekuje pad prodaje, 18% smatralo je da aktuelna situacija neće imati efekte na prodaju, dok je svega 7,5% očekivalo rast prodaje.

Ipak, s obzirom da se polako ponovo stabilizuju lanci proizvodnje, nije mala mogućnost da nam tekuća godina donese nešto bolje prodajne rezultate. Svakako, važno je istaći da se to neće dogoditi preko noći, već da je potrebno vreme da se uspostavi narušeni balans ponude i potražnje, koji dalje diktira i cene.

U skladu sa tim su i rezultati nove ankete koju je sproveo sajt Polovni automobili tokom januara ove godine. Oni se veoma razlikuju od njihovih prognoza za 2022. godinu. Naime, čak 46% prodavaca očekuje rast prodaje u narednom periodu. Oko 30% njih ipak veruje da će prodaja biti na istom nivou kao prethodne godine, a 24% navodi da očekuje pad prodaje.

Kao i ranijih godina, u 2022. godini najveći broj kupaca polovnih automobila odlučio se za kupovinu onih sa dizel motorom. Stoga, čak 65% prodatih polovnih automobila činila su vozila sa dizel motorom, a 31% na benzin.

Prvi na listi najprodavanijih polovnjaka je i ove godine Volkswagen, dok ga redom slede: Opel, Peugeot, Audi i Renault.

Kada je reč o godištu, interesantan je podatak da su se u prošloj godini najviše kupovali polovnjaci proizvedeni između 2007. i 2010. godine, a upravo ova godišta činila su gotovo 38% ukupne prodaje polovnih automobila u prethodnoj godini. Tako, nije začuđujuć ni podatak da je gotovo 80% svih prodatih polovnih automobila u 2022. godini starije od 10 godina.

Ostali naslovi

Sve sofisticiranije praznične prevare
Srpska ekonomija
Kako se približavaju novogodišnji praznici, podsećamo vas da to nije vreme samo za magiju i slavlje, već i idealna prilika za prevarante da zloupotrebe prazničnu jurnjavu za poklonima i dobrim ponudama. Usred sjaja proslava kraja godine, identifikovano je nekoliko istaknutih prevara koje ciljaju potrošače u različitim regionima i na različitim jezicima
Društvo u Srbiji i dalje pretežno patrijarhalno
Srpska ekonomija
„Čak 48% svetske migrantske populacije čine žene. One imaju ograničen pristup zdravstvu, obrazovanju, zapošljavanju, socijalnoj pomoći, često su nezaštićene od nasilja i izložene riziku seksualne i radne eksploatacije, kao i trgovini ljudima“, navela je Jovana Stamenković iz GIZ na otvaranju događaja „Izazovi i prilike u migracijama: perspektiva rodne ravnopravnosti“
Radnicima prilikom odabira posla najvažnija visina plate
Srpska ekonomija
Visina plate ostaje najvažniji faktor za odabir posla u Srbiji,a za čak 66% ona je presudan kriterijum. Ipak, dobri međuljudski odnosi su i dalje izuzetno važni, jer ihkao predusne prilikom odabira poslodavaca navodi više od polovine ispitanika (61%). Na trećem mestu nalazi se mogućnost učenja i napredovanja, koja je važna za više od trećine ispitanika
Šta spaja Rokfelere, Milenu Dravić, Moma Kapora i Cuneta Gojkovića?
Srpska ekonomija
Od trenutka kada se u svom punom sjaju i raskoši predstavio Beogradu 1912. godine, hotel Bristol, arhitektonsko remek-delo ingenioznog Nikole Nestorovića, stekao je status centra mondenskog života u srpskoj prestonici. Podignut je u srcu Savamale
Zgradi Stare pošte vraća se originalni izgled
Srpska ekonomija
Zgrada Stare pošte na Savskom trgu, u okviru Beograda na vodi, uskoro će biti potpuno rekonstruisana, a nakon završetka radova, nekada monumentalnoj građevini biće vraćen originalni, raskošni izgled iz 1929. godine, kada je i podignuta u srpsko-vizantijskom stilu. U Korunovićevom zdanju biće smešteni Arheološki muzej i dve pozorišne scene
E-fakture kao osnova digitalne transformacije u Srbiji
Srpska ekonomija
Digitalizacija poreskog sistema u Srbiji zahteva prevazilaženje brojnih izazova kako bi digitalna rešenja postala temelj potpunih transformacija u privredi i državnim organima koji se bave porezima, o čemu smo razgovarali sa profesorkom finansija i kreativne ekonomije dr Hristinom Mikić sa Metropolitan Univerziteta u Beogradu
Šta mladi očekuju i kako poslodavci mogu da odgovore?
Srpska ekonomija
Tokom oktobra 2024. godine, Startuj Infostud je sproveo istraživanje među 1805 mladih u Srbiji kako bi stekao dublji uvid u njihove stavove i iskustva na tržištu rada. Rezultati ukazuju na značajne promene koje generacija Z donosi u poslovno okruženje, ali i na izazove sa kojima se suočava na početku karijere
Najbolji rezultati u oblasti društvene odgovornosti i brige o zaposlenima
Srpska ekonomija
Istraživanje koje je sprovela Američka privredna komora u Srbiji u saradnji sa konsultantskom kompanijom EY, pod nazivom „Uvidi o politikama i aktivnostima kompanija u oblasti ESG-a i održivosti“, otkriva ključne trendove i izazove s kojima se kompanije u Srbiji suočavaju
Nova strategija za stare izazove
Srpska ekonomija
Povratak u domovinu često je izazov koji prevazilazi individualne priče povratnika. Oni koji se vraćaju u Srbiju po osnovu sporazuma o readmisiji, prinudno ili svojevoljno, suočavaju se sa nizom poteškoća: od ponovne izgradnje života u zemlji iz koje su jednom otišli, preko prevazilaženja traumatičnih iskustava iz inostranstva
Jesen je pravo vreme za sadnju
Srpska ekonomija
Život u gradu ne mora da znači da nismo povezani sa prirodom. Zeleno utočište možemo napraviti i sami. Naime, urbano baštovanstvo je rastući globalni trend koji uveliko stiže i kod nas. Podrazumeva uzgajanje kako dekorativnih biljaka, tako i voća, povrća ili začinskog bilja na krovnim terasama, balkonima, krovovima, u zajedničkim baštama, vertikalnim vrtovima