Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Održiva ambalaža za hranu na bazi kore drveća

Beograd
Srpska ekonomija

Bpacks, razvijač prve tehnologije ambalaže od kore koja se lako integriše u postojeće proizvodne tokove kako bi zamenila plastične materijale, sa zadovoljstvom najavljuje saradnju sa srpskim maloprodajnim lancem Gomex kao deo ugovora u vrednosti od 1 milion evra u fazi pre-seed sa investitorima. Bpacks je potpuno zasnovan na cirkularnoj ekonomiji jer kompanija proizvodi 100% kompostabilnu ambalažu. Kompozitni materijal Bpacks omogućava proizvodnju oblika ambalaže od kore koristeći standardnu proizvodnu opremu za plastiku i tehnologiju oblikovanja pulpe. Ova ekološka ambalaža produžava rok trajanja kvarljivih proizvoda kao što su meso, povrće i voće do 7 dana i pomaže u smanjenju otpada hrane više od 42%.

U suočavanju sa problemom otpada hrane, supermarketi gube do 2,5-4% svojih godišnjih prihoda zbog odlaganja hrane. Kako bi odgovorili na zahteve maloprodajnih lanaca u vezi sa prelaskom na zelene materijale i produženjem roka trajanja proizvoda, Bpacks je sklopio partnerstvo sa srpskim maloprodajnim lancem Gomex, koji ima više od 300 prodavnica u južnoj Evropi, realizujući komercijalizaciju tehnologije kore drveća.

„ESG principi i održivost su u središtu misije naše kompanije, i ponosni smo što smo pioniri u ponudi inovativnih materijala na bazi kore drveća našim kupcima. Uvođenjem ove revolucionarne, ekološki prihvatljive ambalaže, cilj nam je da vodimo primerom i inspirišemo održivije prakse širom naše industrije. Rešenje Bpacks će koristiti ne samo krajnjim korisnicima, već i našoj kompaniji smanjenjem otpisa proizvoda, poboljšanjem roka trajanja i minimiziranjem otpada. To se savršeno uklapa u naše ESG vrednosti i postavlja novi standard za održivost unutar naše industrije,“ kaže Dimitrije Stojanović, generalni direktor Gomexa.

„Naš proizvod je univerzalan po prirodi i sastoji se do 80% od industrijskih nusproizvoda, što znači da može pomoći proizvođačima hrane i pića, kozmetike i proizvoda za lepotu, kao i kućnih potrepština bez nanošenja štete životnoj sredini. Pored toga, naše rešenje za ambalažu, zahvaljujući prirodnim svojstvima kore, ima visok antibakterijski indeks i povećava rok trajanja proizvoda, ispunjavajući zahteve naših klijenata. Ciljajući da obezbedimo seed rundu do marta 2025. godine, planiramo da izgradimo sopstvenu fabriku za proizvodnju peleta i uspostavimo lanac snabdevanja pružajući materijale proizvođačima plastike i direktno našim klijentima,“ kaže Mihail Skalkin, suosnivač Bpacks.

Globalno tržište rigidne ambalaže dostiglo je veličinu od 218 milijardi USD u 2023. godini i predviđa se da će dostići oko 366 milijardi USD do 2034. godine, uz godišnji rast od 5%. Očekuje se da će svetski volumen drvnog otpada postati novo tržište koje omogućava proizvodnju ambalaže vredne najmanje 100 milijardi evra.

„Kompanija poput Bpacks koja se bavi održivom inovacijom predstavlja važan korak za maloprodajne lance koji žele da smanje svoj ekološki otisak bez žrtvovanja kvaliteta ili povećanja troškova za kupce. Bpacks pokazuje kako ekološki prihvatljive prakse mogu besprekorno integrisati u glavne tokove tržišta, postavljajući novi standard za rešenja ambalaže. Zahvaljujući tome možemo očekivati da će Bpacks ostvariti preko 40 miliona evra uz EBITDA od 30% do 2028. godine,“ kaže Mihail Taver, savetnik i član Upravnog odbora Bpacks.

Bpacks ima tim od osam članova sa R&D centrom u Beogradu koji uključuje pet naučnika koji su ove godine podneli inovaciju Bpacks-u patentnom uredu. Kompanija planira da uspostavi operacije u Španiji 2025. godine i trenutno je u aktivnoj fazi prikupljanja sredstava za uspostavljanje fabrike za pelete i proizvode za ambalažu u Španiji koja će omogućiti zadovoljenje potreba evropskog tržišta ambalaže i započinjanje operacija u SAD-u.

Bpacks je startup zasnovan na cirkularnoj ekonomiji koji zamenjuje plastiku korom drveća. Kompanija je razvila prvi kompozitni materijal na svetu zasnovan na sopstvenoj inovativnoj formuli koja transformiše koru u 100% kompostabilni aktivni materijal za ambalažu. Ovaj materijal produžava rok trajanja proizvoda i poseduje antimikrobna svojstva, pružajući ekološku alternativu plastici na bazi nafte.

Osnovana 2022. godine, Bpacks proizvodi svoju ambalažu u R&D laboratoriji u Srbiji i trenutno testira partnerstvo sa maloprodajnim lancem FMCG-a. Bpacks planira lansiranje u Španiji početkom 2025. godine i priprema se za širenje komercijalnih operacija u Severnoj Americi do 2026. godine.

Ostali naslovi

Proglašeni šampioni održivosti 2024.
Srpska ekonomija
Kompanija Nestlé Srbija dobitnik je prestižne nagrade Šampion održivosti 2024. za projekat „Implementacija procesa regenerativne poljoprivrede kod domaćih dobavljača“ i izuzetan doprinos potcilju 2.4 Agende 2030. Ova nagrada je priznanje za kontinuirane napore kompanije u unapređenju održivih poljoprivrednih praksi i doprinosu zaštiti životne sredine
Dodeljene nagrade najinkluzivnijim poslodavcima za 2024. godinu
Srpska ekonomija
Forum za odgovorno poslovanje i Smart kolektiv, uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), po drugi put su dodelili Nagrade za najinkluzivnije poslodavce i to kompanijama koje su usmerene na stvaranje radnog okruženja u kom svi zaposleni imaju jednake mogućnosti za napredovanje i osećaju se uključeno i prihvaćeno u svim sferama rada
Nagrađene škole za konstrukcije od otpada u okviru društveno-odgovorne akcije CCIFS
Srpska ekonomija
Francusko-srpska privredna komora CCIFS organizovala je u bioskopu Cinpelexx u Beo Shopping Center dodelu nagrada i završni događaj velike društveno-odgovorne akcije „Uradi nešto drastično da smeće postane fantastično“ koja je realizovana treću godinu zaredom u saradnji sa Ministarstvom prosvete Republike Srbije
Velike investicione aktivnosti 2025. godini u hotelski sektor i stanogradnju
Srpska ekonomija
Tržište nekretnina Jugoistočne Evrope poslednjih godina pratile su brojne krize pa nije bilo toliko investiranja u nekretnine, ali se u 2025. godini očekuje rast investicionih aktivnosti kao rezultat nižih kamatnih stopa. Investitorima je posebno interesantno Balkansko tržište i Srbija, a najveće interesovanje biće za ulaganje u sektor hotela i stanogradnje
KLM – prva avio-kompanija koja je uvela 100% električne kamione za ketering
Srpska ekonomija
Holandska avio-kompanija KLM, jedan od lidera u održivoj avijaciji, postavila je sebi ciljeve da do 2030. smanji emisiju ugljen-dioksida za 30%, pa zato ulaže sedam milijardi evra u letelice najnovije generacije i koristi održivo avio-gorivo
Na svečanom otvaranju prikazan film Tišina 6-9
Srpska ekonomija
U Etnografskom muzeju u Beogradu od sinoć do 15. decembra 2024. na programu je Drugi Festival grčkog filma. Na svečanom otvaranju prikazan je film „Tišina 6-9“ (Ησυχία 6-9), a manifestaciju je otvorio grčki glumac i reditelj Hristos Pasalis
RGZ indeks pokazuje rast cena stanova od 4,69% u odnosu na prošlu godinu 
Srpska ekonomija
RGZ indeks cena stanova u trećem tromesečju 2024. iznosi 168,69 što predstavlja rast cena stanova od 4,69% u odnosu na isti period prošle godine. U poređenju sa drugim tromesečjem 2024. cene stanova u Srbiji su zabeležile rast od 1,17%
Dvadeset gradova obogaćeno urbanim vrtovima
Srpska ekonomija
Ove godine, projekat je doneo potpuno nove urbane vrtove u 10 gradova, dok je u 10 gradova sa postojećim baštama vršeno unapređenje i proširenje zelenih površina. Novi vrtovi formirani su u Pančevu, Velikoj Plani, Valjevu, Šapcu, Zaječaru, Bajinoj Bašti, Boru, Zrenjaninu, Kruševcu i Gornjem Milanovcu
Od početka 2023. frilenseri podneli više od 22.400 poreskih prijava
Srpska ekonomija
Sve je veći broj frilensera koji blagovremeno, u zakonski propisanom roku, elektronski podnose poreske prijave za ostvarene prihode i broj prijava je od početka godine dostigao skoro 11.000, a samo za treći kvartal ove godine podneto je 3.450 poreskih prijava
Čega se Srbi najviše plaše?
Srpska ekonomija
Najnovija studija CEPER-a, sprovedena u 12 zemalja širom regiona, Barometar straha 2024, otkriva najveće brige stanovništva Centralne Evrope. Najveću zabrinutost izazivaju klimatske promene i globalno zagrevanje – ova pitanja identifikovana su kao najzabrinjavajuća u četiri zemlje: Mađarskoj (3,55), Hrvatskoj (3,18), Srbiji (3,13), kao i u Crnoj Gori (2,75)