Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Šta je kupcu važno pri izboru i kupovini automobila?

Beograd
Srpska ekonomija

Pri kupovini vozila najznačajniju ulogu ima cena, najveća potražnja je za onima cenovnog ranga od 3.000 do 5.000 evra, dok se automobil najčešće kupuje na svakih pet do deset godina. Sajt Polovni automobili sproveo je anketu među 4960 korisnika, odnosno potencijalnih kupaca, a rezultati su pokazali koliko često se automobili kupuju u našoj zemlji, koliko dugo se traga za četvorotočkašima, koliko novca se izdvaja za kupovinu, kako se ona finansira, kao i šta je najznačajnije kupcu pri izboru vozila.

Proces kupovine 

Najveći broj ispitanika, gotovo trećina njih (31,16%), navela je da automobil kupuje svakih pet do deset godina. Nešto manji broj kupaca (27,72%), automobil menja na tri do pet godina, a više od 17% njih to čini na svake dve do tri godine. Manji, ali značajan procenat anketiranih (8,95%) iznelo je da automobil kupuje svake godine, dok, sa druge strane, blizu 10% njih automobil menja na deset do petnaest godina.

Iako mnogi ljubitelji četvorotočkaša provode dosta vremena razgledajući različite modele, oglase i ponudu, kroz anketu smo ispitali koliko je zapravo kupcima potrebno vremena da izaberu svoj sledeći automobil, odnosno koliko traje sam proces od početka potrage do kupovine. Više od 30% ispitanika automobil pronađe za samo mesec dana. Na osnovu dobijenih podataka, možemo reći da čak 65% kupaca automobil izabere i kupi u prva tri meseca od početka potrage, dok za 20% njih ovaj proces traje između tri i šest meseci.

Zanimljivo je da je polovina anketiranih kupaca svoj automobil kupilo od fizičkog lica, gotovo 30% njih svog ljubimca pronašlo je na auto placu, oko 14% automobil je kupilo od poznanika, a svega 4% kroz proces zamene za drugi auto.

Šta je sve važno pri izboru

U okviru ankete istraženo je i koji faktori su kupcima važni pri izboru automobila, kao i koliko se svakom od njih pridaje značaja u ovom procesu. Anketirani kupci ocenjivali su različite faktore koji mogu igrati ulogu u kupovini automobila na skali od 1 do 5, a prema dobijenim rezultatima najznačajniji od njih jeste cena, sa prosečnom ocenom 4,24 od 5. Nakon cene, kao najvažnije stavke koja se uzima u obzir pri kupovini automobila, sa ocenom iznad 4, redom slede: istorija održavanja, vrsta karoserije i marka automobila. Na listi su i: godina proizvodnje, potrošnja i vrsta goriva, pređena kilometraža, troškovi održavanja, kao i nivo opreme.

Koliko novca se izdvaja za kupovinu 

Anketirani ispitanici koji planiraju kupovinu automobila u narednih godinu dana izneli su i koliko novca su spremni da odvoje. Najveći broj anketiranih kupaca traga za automobilom u okviru cenovnog ranga od 3.000 do 5.000 EUR (23,94%), zatim od 5.000 do 7.000 EUR (17,77%), 2.000 do 3.000 EUR (13,94%) i 7.000 do 10.000 EUR (13,84%).

Anketa sajta Polovni automobili otkriva i kakvi su planovi kupaca u pogledu načina finansiranja automobila. Većina anketiranih, čak 80%, navela je da će automobil platiti gotovinom. Za kupovinu na kredit opredeliće se oko 17% ispitanika, a svega 2% planira da automobil kupi putem lizinga.

Ostali naslovi

Deficit zanatlija
Srpska ekonomija
Po podacima sajta Poslovi Infostud, 2024. godinu obeležila je stabilnost na tržištu rada u Srbiji, sa ukupno objavljenih 73.732 oglasa za posao, što je za svega 0.7% više nego u 2023. godini. Ovaj blagi rast ukazuje na odsustvo velikih promena, ali i na kontinuitet u potražnji za radnicima
E-fakture kao alat modernizacije srpske privrede
Srpska ekonomija
Nove funkcionalnosti Sistema elektronskih faktura (SEF) imaju značajan potencijal da pomognu modernizaciju poreskog sistema u Srbiji. Razvoj SEF-a ne samo da pojednostavljuje poslovanje privrede, već i doprinosi transparentnijem i efikasnijem upravljanju fiskalnih tokova
Sve sofisticiranije praznične prevare
Srpska ekonomija
Kako se približavaju novogodišnji praznici, podsećamo vas da to nije vreme samo za magiju i slavlje, već i idealna prilika za prevarante da zloupotrebe prazničnu jurnjavu za poklonima i dobrim ponudama. Usred sjaja proslava kraja godine, identifikovano je nekoliko istaknutih prevara koje ciljaju potrošače u različitim regionima i na različitim jezicima
Društvo u Srbiji i dalje pretežno patrijarhalno
Srpska ekonomija
„Čak 48% svetske migrantske populacije čine žene. One imaju ograničen pristup zdravstvu, obrazovanju, zapošljavanju, socijalnoj pomoći, često su nezaštićene od nasilja i izložene riziku seksualne i radne eksploatacije, kao i trgovini ljudima“, navela je Jovana Stamenković iz GIZ na otvaranju događaja „Izazovi i prilike u migracijama: perspektiva rodne ravnopravnosti“
Radnicima prilikom odabira posla najvažnija visina plate
Srpska ekonomija
Visina plate ostaje najvažniji faktor za odabir posla u Srbiji,a za čak 66% ona je presudan kriterijum. Ipak, dobri međuljudski odnosi su i dalje izuzetno važni, jer ihkao predusne prilikom odabira poslodavaca navodi više od polovine ispitanika (61%). Na trećem mestu nalazi se mogućnost učenja i napredovanja, koja je važna za više od trećine ispitanika
Šta spaja Rokfelere, Milenu Dravić, Moma Kapora i Cuneta Gojkovića?
Srpska ekonomija
Od trenutka kada se u svom punom sjaju i raskoši predstavio Beogradu 1912. godine, hotel Bristol, arhitektonsko remek-delo ingenioznog Nikole Nestorovića, stekao je status centra mondenskog života u srpskoj prestonici. Podignut je u srcu Savamale
Zgradi Stare pošte vraća se originalni izgled
Srpska ekonomija
Zgrada Stare pošte na Savskom trgu, u okviru Beograda na vodi, uskoro će biti potpuno rekonstruisana, a nakon završetka radova, nekada monumentalnoj građevini biće vraćen originalni, raskošni izgled iz 1929. godine, kada je i podignuta u srpsko-vizantijskom stilu. U Korunovićevom zdanju biće smešteni Arheološki muzej i dve pozorišne scene
E-fakture kao osnova digitalne transformacije u Srbiji
Srpska ekonomija
Digitalizacija poreskog sistema u Srbiji zahteva prevazilaženje brojnih izazova kako bi digitalna rešenja postala temelj potpunih transformacija u privredi i državnim organima koji se bave porezima, o čemu smo razgovarali sa profesorkom finansija i kreativne ekonomije dr Hristinom Mikić sa Metropolitan Univerziteta u Beogradu
Šta mladi očekuju i kako poslodavci mogu da odgovore?
Srpska ekonomija
Tokom oktobra 2024. godine, Startuj Infostud je sproveo istraživanje među 1805 mladih u Srbiji kako bi stekao dublji uvid u njihove stavove i iskustva na tržištu rada. Rezultati ukazuju na značajne promene koje generacija Z donosi u poslovno okruženje, ali i na izazove sa kojima se suočava na početku karijere
Najbolji rezultati u oblasti društvene odgovornosti i brige o zaposlenima
Srpska ekonomija
Istraživanje koje je sprovela Američka privredna komora u Srbiji u saradnji sa konsultantskom kompanijom EY, pod nazivom „Uvidi o politikama i aktivnostima kompanija u oblasti ESG-a i održivosti“, otkriva ključne trendove i izazove s kojima se kompanije u Srbiji suočavaju