Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Šta je kupcu važno pri izboru i kupovini automobila?

Beograd
Srpska ekonomija

Pri kupovini vozila najznačajniju ulogu ima cena, najveća potražnja je za onima cenovnog ranga od 3.000 do 5.000 evra, dok se automobil najčešće kupuje na svakih pet do deset godina. Sajt Polovni automobili sproveo je anketu među 4960 korisnika, odnosno potencijalnih kupaca, a rezultati su pokazali koliko često se automobili kupuju u našoj zemlji, koliko dugo se traga za četvorotočkašima, koliko novca se izdvaja za kupovinu, kako se ona finansira, kao i šta je najznačajnije kupcu pri izboru vozila.

Proces kupovine 

Najveći broj ispitanika, gotovo trećina njih (31,16%), navela je da automobil kupuje svakih pet do deset godina. Nešto manji broj kupaca (27,72%), automobil menja na tri do pet godina, a više od 17% njih to čini na svake dve do tri godine. Manji, ali značajan procenat anketiranih (8,95%) iznelo je da automobil kupuje svake godine, dok, sa druge strane, blizu 10% njih automobil menja na deset do petnaest godina.

Iako mnogi ljubitelji četvorotočkaša provode dosta vremena razgledajući različite modele, oglase i ponudu, kroz anketu smo ispitali koliko je zapravo kupcima potrebno vremena da izaberu svoj sledeći automobil, odnosno koliko traje sam proces od početka potrage do kupovine. Više od 30% ispitanika automobil pronađe za samo mesec dana. Na osnovu dobijenih podataka, možemo reći da čak 65% kupaca automobil izabere i kupi u prva tri meseca od početka potrage, dok za 20% njih ovaj proces traje između tri i šest meseci.

Zanimljivo je da je polovina anketiranih kupaca svoj automobil kupilo od fizičkog lica, gotovo 30% njih svog ljubimca pronašlo je na auto placu, oko 14% automobil je kupilo od poznanika, a svega 4% kroz proces zamene za drugi auto.

Šta je sve važno pri izboru

U okviru ankete istraženo je i koji faktori su kupcima važni pri izboru automobila, kao i koliko se svakom od njih pridaje značaja u ovom procesu. Anketirani kupci ocenjivali su različite faktore koji mogu igrati ulogu u kupovini automobila na skali od 1 do 5, a prema dobijenim rezultatima najznačajniji od njih jeste cena, sa prosečnom ocenom 4,24 od 5. Nakon cene, kao najvažnije stavke koja se uzima u obzir pri kupovini automobila, sa ocenom iznad 4, redom slede: istorija održavanja, vrsta karoserije i marka automobila. Na listi su i: godina proizvodnje, potrošnja i vrsta goriva, pređena kilometraža, troškovi održavanja, kao i nivo opreme.

Koliko novca se izdvaja za kupovinu 

Anketirani ispitanici koji planiraju kupovinu automobila u narednih godinu dana izneli su i koliko novca su spremni da odvoje. Najveći broj anketiranih kupaca traga za automobilom u okviru cenovnog ranga od 3.000 do 5.000 EUR (23,94%), zatim od 5.000 do 7.000 EUR (17,77%), 2.000 do 3.000 EUR (13,94%) i 7.000 do 10.000 EUR (13,84%).

Anketa sajta Polovni automobili otkriva i kakvi su planovi kupaca u pogledu načina finansiranja automobila. Većina anketiranih, čak 80%, navela je da će automobil platiti gotovinom. Za kupovinu na kredit opredeliće se oko 17% ispitanika, a svega 2% planira da automobil kupi putem lizinga.

Ostali naslovi

Pristup informacijama u Srbiji
Autor: Damjan Mileusnić, projektni koordinator i istraživač u organizaciji Partneri Srbija
Uprkos činjenici da se ove godine navršava 20 godina od donošenja Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja, primećen je trend netransparentnog i zatvorenog postupanja organja organa vlasti, direktno prouzrokovan nedostatkom političke volje da se ovo pitanje reši na odgovarajući način
Borba za očuvanje dostignutih standarda
Autorka teksta: Kristina Obrenović, istraživačica u organizaciji Partneri Srbija
Transparentnost i otvorenost su ključni faktori za razvoj demokratskog društva, jer omogućavaju građanima da budu informisani o radu Vlade i drugih institucija, i da aktivno učestvuju u političkim procesima. Takođe, povećana transparentnost može poboljšati efikasnost i integritet institucija, smanjiti rizik od korupcije
Evo zašto možemo uživati u domaćoj kafi bez brige
Srpska ekonomija
Kada popijemo šoljicu kafe, kofein brzo počinje da deluje blokirajući centre koji opuštaju mozak i stvaraju osećaj umora. Ovaj proces nas čini budnijima, fokusiranijima i podiže našu energiju. Kofein, takođe, stimuliše oslobađanje dopamina i norepinefrina, koji poboljšavaju naše raspoloženje i mentalne funkcije
Kako se finansijski pripremiti  za novu školsku godinu?
Srpska ekonomija
Početak nove školske godine je na pomolu, što znači da je uveliko došlo vreme za kupovinu udžbenika, školskog pribora, odeće i mnogih drugih potrepština koje će školarcima omogućiti uspešan septembar. Kako bi ovo, a i svako naredno polugodište prošlo bez stresa i neočekivanih troškova, predstavljamo vam nekoliko korisnih saveta kako da mudro upravljate svojim finansijama
Šest saveta za bezbedne transakcije
Srpska ekonomija
Plaćanje u inostranstvu može nositi sa sobom određene rizike, ali uz par jednostavnih saveta, možete osigurati bezbedne i jednostavne transakcije gde god da se nalazite
Civilno društvo u Srbiji kreće se u začaranim krugovima
Srpska ekonomija
Beograd, Niš, Novi Sad, Užice, Bor, Rekovac, Plandište, Trgovište, Topola, Ćuprija, Sjenica, Vranje – u svim ovim, ali i mnogim drugim gradovima i opštinama širom naše zemlje postoji manje ili veće civilno društvo koje se suočava sa brojnim problemima i koje se kroz aktivizam i zagovaranje zalaže za njihovo rešavanje i unapređenje kvaliteta života u zajednici
Rekonstrukcije odeždi despota Stefana Lazarevića i despota Đurđa Brankovića
Srpska ekonomija
Istorijski muzej Srbije obogatio je izložbu „Čekajući stalnu postavku” rekonstrukcijama odeždi despota Stefana Lazarevića i despota Đurđa Brankovića. Rekonstrukcije odeždi je u konsultacijama sa relevantnim stručnjacima izradila kostimografkinja Jelena Stokuća sa timom saradnika
Carski glasovi kosmetskih slavuja osvojili Beograd
Piše: Ljiljana Staletović
Mladi vokalni solisti s Kosova i Metohije, vođeni muzičkim urednikom i direktorom festivala „Carski glasovi“ Zlatkom Stojanovićem, predstavili su se u Beogradu izvođenjem izvornih srpskih pesama. Prihod od prodatih ulaznica namenili su višečlanoj porodici Dogandžić iz Štrpca
Koliko je civilno društvo u Srbiji uključeno u izradu javnih politika?
Srpska ekonomija
Saradnja sa civilnim društvom na izradi zakona, uz unapređenje razumevanja uloge nevladinih organizacija i efikasnije korišćenje ekspertize ovog sektora, važne su za kreiranje efikasnih mera i javnih politika. Iako dijalog sa državom postoji, većina organizacija se ne oseća dovoljno uključeno, iako bi sve želele da rade na reformama
Dostupnost radne snage i inflacija najveći izazovi za privredu u 2024.
Srpska ekonomija
Unapređenje javnih finansija, borba protiv sive ekonomije i bolji uslovi za preduzetnike i inovacije trebalo bi da budu u vrhu liste prioriteta nadležnih institucija u 2024. godini kako bi se olakšalo poslovanje u Srbiji, pokazala je anketa članova NALED-a iz privatnog, javnog i civilnog sektora