Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Koliko smo (ne)zadovoljni svojim izgledom

Istraživanje o gojaznosti i zdravlju u Srbiji
Srpska ekonomija

Novo istraživanje o fizičkoj formi i zdravlju u Srbiji, koje je sprovela farmaceutska kompanija Galenika, otkriva jasne razlike u percepciji žena i muškaraca, ali i zabrinjavajuće podatke – preko 40 odsto ispitanika smatra da ima prekomernu težinu ili da je gojazno. Dodatno, četvrtina ispitanika sa viškom kilograma ne preduzima ništa kako bi poboljšao svoje stanje.

Žene samokritične, muškarci samouvereni

Primetna je razlika u percepciji telesne težine u kojoj muškarci uvek imaju bolju sliku o sebi, dok su žene u većoj meri samokritične.

Rezultati istraživanja pokazuju da je 63 odsto muškaraca zadovoljno svojim izgledom, dok je kod žena taj procenat manji - 54 odsto. Skoro dve trećine muškaraca (60 odsto) okarakterisalo je svoju težinu kao normalnu, a njih 32 odsto misli da ima višak kilograma. Nasuprot tome, 46 odsto žena smatra da ima normalnu težinu, a višak kilograma njih 45. Procenjujući višak kilograma, 37 odsto muškaraca kaže da ima između pet i deset kilograma viška. Istog je mišljenja 45 odsto žena.

Oni sa viškom kilograma, iz svih starosnih grupa, najčešće kažu da on iznosi od pet do deset kilograma. Vojvodina je region sa najizraženijom svešću - čak 42 odsto Vojvođana kaže da ima višak kilograma.

Očekivano, svojim izgledom najzadovoljnije su mlađe generacije, ispitanici starosne dobi od 18 do 29 godina.

Fizička forma – prostora za napredak ima

Više muškaraca nego žena u Srbiji (25 naspram 14 odsto) smatra da je u odličnoj fizičkoj formi.

Ohrabrujuće je to što je više od polovine ispitanika starosti od 30 do 44 godine svesno da postoji potencijal za unapređenje. Oni su svoju formu ocenili kao solidnu, sa prostorom da se na njoj poradi. Isto je i sa nešto više od trećine najstarijih ispitanika. Zanimljiv je i podatak da se u Beogradu najmanji procenat ljudi, 15 odsto, oseća da je u odličnoj formi, što pokazuje osvešćenost o važnosti fizičke aktivnosti.

Ishrana je važna, ali retko se traži savet stručnjaka

Kada su u pitanju mere koje ispitanici preduzimaju kako bi smanjili kilažu, vođene dijete pod nadzorom stručnjaka najmanje su biran odgovor. Koja god grupa da se posmatra (prema polu, starosti, obrazovanju) – procenti ne prelaze 2 odsto.

Skoro trećina muškaraca ne preduzima ništa po pitanju zdravlja, odnosno težine. Oni muškarci koji ipak nešto preduzimaju čine to kroz biranje zdravije hrane (18 odsto), obraćanje pažnje na veličinu porcija (15 odsto) i kardio vežbe (15 odsto).

Žene više pažnje posvećuju ishrani – zdravu hranu bira 22 odsto njih, na veličinu porcija pazi 20, a 13 odsto odlučuje se na samostalnu dijetu.

Zabrinjavajuć je podatak da se ljudi koji znaju da imaju višak ne osećaju dovoljno osnaženo da nešto učine po tom pitanju. Čak 64 odsto ispitanika koji su gojazni ili smatraju da imaju prekomernu težinu, ne preduzimaju ništa da bi smršali.

U godini osamdesetog jubileja, kompanija Galenika je najavila veliku inovaciju na tržištu u vidu platforme za peptide, na kojoj radi zajedno sa sestrinskom kompanijom EMS u Brazilu. Ovi savremeni lekovi, na bazi peptida, namenjeni su lečenju gojaznosti i dijabetesa i već su u prodaji u Brazilu, a u Srbiji, EU i SAD se očekuju od 2026. godine. Ono što je posebno dobra vest jeste da ovi proizvodi na bazi peptida globalno utiču na veće poverenje u lekove protiv gojaznosti i dijabetesa.

Ostali naslovi

Najvažniji trendovi u finansijskom sektoru
Srpska ekonomija
Finansijska industrija ubrzano korača u novu digitalnu eru — dinamičniju, inteligentniju i povezaniju nego ikada ranije. Svaka inovacija donosi priliku, a svaka prilika otvara vrata kroz koja sajber rizici mogu da se provuku. Finansijske institucije moraju temeljno preispitati svoj pristup bezbednosti, prelazeći sa puke implementacije na stratešku sajber otpornost
Nakit kao ukras, a poluge i kovanice za štednju
Srpska ekonomija
Mnogi i dalje veruju da je svejedno da li ulažu u nakit ili investiciono zlato. Razlika je, međutim, velika - nakit ima pre svega estetsku i sentimentalnu vrednost, dok je investiciono zlato sredstvo očuvanja imovine. Nakit se poreski tretira kao svaka druga roba, dok je investiciono zlato oslobođeno poreza
Veza između gojaznosti i razboljevanja u Srbiji
Srpska ekonomija
Ovogodišnje istraživanje o fizičkoj formi i zdravlju, koje je sprovela farmaceutska kompanija Galenika, otkriva glavne zdravstvene izazove sa kojima se susreću stanovnici Srbije sa viškom kilograma. Procenjujući svoj višak kilograma, 37 odsto muškaraca kaže da ima između pet i deset kilograma viška. Istog je mišljenja 45 odsto žena
Fleksibilnost važnija od plate
Srpska ekonomija
Četvrtu godinu zaredom, Osiguranik, TIM Centar, Rezilient i Infostud predstavili su rezultate istraživanja „Šta to radi zaposlene“, koje donosi najsveobuhvatniji pregled potreba, očekivanja i percepcija zaposlenih u Srbiji. Ove godine u istraživanju je učestvovalo 759 donosilaca odluka i 3.111 zaposlenih
The Bristol Belgrade na svetskoj mapi luksuza
Srpska ekonomija
The Bristol Belgrade dobitnik je prestižnog MICHELIN Key priznanja za 2025. godinu, čime sa ponosom preuzima ulogu ambasadora beogradskog duha, grada koji spaja energiju, gostoprimstvo i kulturu na način koji ostavlja snažan utisak na svakog posetioca
Još pet tona zlata do potpune sigurnosti
Srpska ekonomija
Zlatne rezerve Narodne banke Srbije dostigle su rekordnih 51,7 tona. Samo tokom ove godine vrednost zlatnih rezervi uvećana je za 1,4 milijarde evra. Deo od pet tona kupljenih u julu 2024. još se nalazi u posebnom trezoru Narodne banke Švajcarske u Bernu, ali kada i ta količina stigne u Beograd, cela nacionalna zlatna rezerva biće fizički smeštena u domaće trezore
Kako savremene tehnologije menjaju budućnost vodosnabdevanja u Srbiji
Srpska ekonomija
U Srbiji, u proseku, skoro polovina vode koja se pošalje u sistem nikada ne dođe do potrošača. Nestaje usput, u pukotinama starih cevi, u curenjima koja se ne primećuju, u greškama u merenju, nelegalnim priključcima
Dodeljene nagrada „Ekoopština“ 2025
Srpska ekonomija
U ambasadi Francuske u Srbiji održana je ceremonija dodele nagrada konkursa „Ekoopština“ koji se organizuje u partnerstvu sa kompanijama Saint-Gobain, Veolia, Decathlon, Wiener Städtische, Telekom Srbija, HUOT, nevladinim organizacijama NALED i SKGO, Francuskom agencijom za razvoj (AFD) i sa Delegacijom Evropske unije
Očuvanje šuma i prirodnih resursa
Srpska ekonomija
Inovativni potencijal AgAR-a već je prepoznat i na evropskom nivou – nakon nagrade na sajmu poljoprivrede u Poljskoj, AgAR se plasirao u finale prestižnog takmičenja za robotski traktor godine (TOTYbot), koje će svoj epilog imati na sajmu Agritechnica u Hanoveru ovog novembra
Šta da radite ako dobijete fišing imejl
Srpska ekonomija
Značajan broj fišing imejlova svakodnevno stiže do korisnika. Iako oni obično završe u spam folderu, jer ih današnji bezbednosni sistemi uglavnom lako prepoznaju i preusmere u neželjenu poštu (neretko zajedno i sa nekom legitimnom porukom), veliki broj uspe i da prevari korisnike i navede ih da otvore linkove koje sadrže i potom unesu svoje privatne podatke