Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Srbija zaostaje u online učenju

Beograd
Srpska ekonomija

Dok Evropa beleži ozbiljan rast u oblasti online obrazovanja, Srbija i dalje kaska za prosekom. Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku za 2024. godinu, svega 11% građana Srbije pohađalo je neki online kurs, dok je u Evropskoj uniji taj procenat 18%. Posebno zabrinjava podatak da je čak 40% zaposlenih želelo da se usavršava, ali ih u tome sprečavaju porodične obaveze, radno vreme ili troškovi kurseva. Drugim rečima, volja postoji, ali prepreke su prevelike.

Ipak, situacija izgleda drugačije kada pogledamo poslodavce. Analiza kompanijskih profila na sajtu Poslovi Infostud pokazuje da čak 82% firmi ističe edukaciju i profesionalni razvoj kao benefit za svoje zaposlene. To znači da je ulaganje u znanje među najčešćim pogodnostima koje poslodavci koriste kako bi privukli i zadržali kvalitetne kadrove, ispred timskih druženja ili čak privatnog zdravstvenog osiguranja. Najviše se ističu srednje i velike kompanije koje zapošljavaju visoko kvalifikovane radnike, jer upravo kod njih edukacija i konferencije zauzimaju ključno mesto.

U toj tački se otvara prostor da online kursevi postanu most između želje zaposlenih da se usavršavaju i spremnosti kompanija da im to omoguće. Fleksibilnost učenja od kuće ili kancelarije, dostupnost na telefonu i niža cena u poređenju sa tradicionalnim edukacijama, direktno odgovaraju na najveće barijere koje zaposleni u Srbiji danas imaju.

Krojačeva škola, Infostudova online platforma za učenje, pokazuje koliki potencijal tu postoji. Danas na njoj uči više od 30.000 aktivnih građana, dok se kompanije u najvećem broju slučajeva odlučuju za godišnje licence - čak 86% svih kupovina. To jasno pokazuje da firme koje investiraju u obuke zaposlenih biraju dugoročan pristup razvoju i zadržavanju kadrova, a ne kratkoročna rešenja.

Srbija trenutno zaostaje za evropskim prosekom kada je reč o individualnom online učenju, ali istovremeno kompanije šalju drugačiju poruku, da je znanje vrednost koja se sve više ceni i koja postaje važan deo employer brandinga. Ako se ove dve strane spoje, želja zaposlenih i spremnost poslodavaca - online edukacija može postati jedan od ključnih pokretača razvoja tržišta rada u narednim godinama.

Ostali naslovi

Riznica ukusa iz Srbije bogatija nego ikada
Srpska ekonomija
Gde možete da kupite đubek, pirotski kačkavalj, peglanu kobasicu, organski sir sa Zlatibora, konjski pršut i još mnogo autentičnih proizvoda iz svih krajeva Srbije – na jednom mestu?
Kolarčev amanet obasjan sunčevom energijom
Srpska ekonomija
Na krovu zgrade Zadužbine Ilije M. Kolarca, jedne od najznačajnijih kulturnih institucija u Srbiji, instaliran je solarni sistem za produkciju električne energije, čime je ova ustanova napravila još jedan korak ka održivoj budućnosti
Sanjari se okupljaju u Piranu
Srpska ekonomija
Festival Piran Idea je okupio više od 1.000 predstavnika iz 47 zemalja. Prezentacije legendi advertajzinga inspirisale su hiljade, dok su mnogobrojne nagrade dodeljivane tokom ovog festivala potvrdile njegovu relevantnost za region
Otkrijte sve što možda niste znali o putu kafe od zrna do šoljice
Srpska ekonomija
Danas obeležavamo Međunarodni dan kafe, napitka koji je neizostavni deo naše svakodnevice – onaj miris koji nas budi ujutru, omiljeni povod za okupljanje porodice i prijatelja, i saveznik kada nam zatreba dodatna doza energije. Ipak, uprkos njenoj sveprisutnosti, postoji mnogo zanimljivosti o kafi koje nam nisu poznate
Galenika šestu godinu zaredom uz žene u borbi protiv raka dojke
Srpska ekonomija
Farmaceutska kompanija Galenika i njen brend Pantenol šestu godinu zaredom realizuju društveno‑odgovorni projekat ,,Pantenol Roze oktobar’’ usmeren na kampanju podizanja svesti žena o važnosti prevencije u borbi protiv raka dojke, kao i donaciju zdravstvenoj ustanovi u Srbiji
Pravo na dom za sve građane
Srpska ekonomija
Ujedinjene nacije već godinama preporučuju formalizaciju kao ključni korak za jačanje pravne sigurnosti, ekonomskog razvoja i socijalne uključenosti građana. Srbija je pokrenula najveću aktivnost tog tipa u svojoj istoriji. Najveći primeri masovne formalizacije do sada sprovedeni su u Grčkoj i Brazilu
Izložbom najavljen početak nove sezone Evrolige
Srpska ekonomija
Kompanija MaxBet je u Galeriji Belgrade izložbom „Evroliga na Max – Izložba na Max“ najavila početak nove sezone Evrolige. Posetioci su u jednoj šetnji kroz postavku videli izbor upečatljivih fotografija i istaknutih video zapisa iz 25 sezona evropske košarke, uz presek ključnih trenutaka i igrača koji su oblikovali takmičenje
SAP Business Suite Innovation Day održan u Beogradu
Srpska ekonomija
Kompanija SAP uspešno je organizovala SAP Business Suite Innovation Day u Sava Centru u Beogradu, gde je okupila poslovne lidere, korisnike i stručnjake kako bi istražili novu, hrabru viziju SAP-a za upravljanje preduzećima
Niš prvi grad u Srbiji potpuno pokriven pametnim brojilima
Srpska ekonomija
Elektrodistribucija Srbije nastavlja sa akcijom zamene brojila što će obezbediti ukupno 960.000 pametnih brojila na mreži do kraja 2026. godine, rekla je Biljana Komnenić, v. d. direktora Elektrodistribucije Srbije, na Međunarodnoj stručnoj konferenciji Pametnim brojilima do unapređenja elektroenergetskog distributivnog sistema
Srbija sve češća meta naprednih fišing napada
Srpska ekonomija
Na konferenciji eSecurity 2025, kompanija Kaspersky predstavila je najnovije podatke o globalnom i regionalnom pejzažu sajber pretnji. Razvoj veštačke inteligencije (AI) ubrzano menja taktike sajber-kriminalaca, dok Srbija i region Zapadnog Balkana sve češće postaju meta naprednih kampanja fišinga