Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Održive prakse daju rezultate

Beograd
Srpska ekonomija

Kompanija Nestlé Srbija nedavno je svečano obeležila početak rada nove proizvodne linije brenda THOMY u fabrici u Surčinu. Nova dojpak linija će više nego udvostručiti kapacitet proizvodnje — sa 40 na 100 kesica u minuti. Ova inovacija omogućava kompaniji da nastavi sa ispunjavanjem svoje misije, a to je isporuka proizvoda vrhunskog kvaliteta širom Srbije i regiona. Za „ukus sreće“, epitet koji stoji uz čuveni THOMY, zaslužno je nekoliko ključnih faktora.

DOMAĆI SUNCOKRET IZ REGENERATIVNE POLJOPRIVREDE

THOMY majonez, koji se proizvodi od 2013. godine u Surčinu, a deo je Nestlé asortimana više od pola veka, postao je globalno priznat brend zahvaljujući pažljivom izboru sirovina. Ovaj brend je već decenijama jedan od najvoljenijih u regionu, a njegov uspeh produkt je pažljivo koordinisanih procesa — od polja suncokreta do proizvodnih linija. Osim toga, kako u program regenerativne poljoprivrede kompanije Nestlé uključeni domaći uzgajivači suncokreta, deo suncokretovog ulja za proizvodnju THOMY asortimana potiče iz regenerativnih izvora.

Takođe, Nestlé aktivno nastavlja da podržava lokalne proizvođače u prelasku na regenerativnu poljoprivredu, i to na 3.510 hektara, za šta je ove godine kompanija izdvojila 564 hiljade evra.

ODRŽIVE PRAKSE U POLJOPRIVREDI

Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane za jugoistočni region u kompaniji Nestlé, kao najvažniji element uspeha kompanije, zajedno sa brendom THOMY, ističe primenu održivijih praksi proizvodnje i saradnju sa lokalnim proizvođačima.

„Potrošači u Srbiji prepoznaju kvalitet i trajno opredeljenje ka održivosti, što im omogućava da biraju brendove koji se proizvode u skladu sa njihovim vrednostima. Program regenerativne poljoprivrede podrazumeva blisku saradnju sa lokalnim poljoprivrednim proizvođačima, sa ciljem obezbeđivanja zdravlja i plodnosti zemlje za buduće generacije. Kroz primenu održivih praksi, kao što su plitko oranje, pošumljavanje, korišćenje organskog đubriva i pokrovnih useva, Nestlé pomaže u smanjenju emisije gasova sa efektom staklene bašte i očuvanju biodiverziteta“, objašnjava ona.

Kompanija takođe koristi napredne tehnologije kako bi smanjila svoj ekološki otisak. Ambiciozni cilj Zero Waste to Landfill osigurava da nijedan komad otpada ne završi na deponijama. U novim fabrikama u Surčinu upotrebljeno je 1.150 kvadratnih metara izolacionih ploča napravljenih od reciklirane ambalaže Nestlé proizvoda, čime se dokazuje da cirkularna ekonomija može biti integralni deo savremene prehrambene proizvodnje. U obe fabrike koristi se energija iz obnovljivih izvora, a postrojenje za prečišćavanje vode tretira vodu iz proizvodnje i vraća je čistu u prirodu Srbije.

ČVRSTA VEZA AMBASADORA I BRENDA KAO RECEPT ZA USPEH

„Naša misija nije samo proizvodnja kvalitetne hrane, već i briga o zajednici i planeti. Ono što simboliše i karakteriše naš brend, a to su ukus sreće, briga o zajednici i životnoj sredini, održivost i prirodni, a pre svega domaći, lokalni sastojci, prepoznali smo kao vrednosti koje delimo sa Bogdanom Bogdanovićem, kapitenom košarkaške reprezentacije Srbije koji je ambasador brenda THOMY“, istakla je Renata Matusinović osvrnuvši se i na nedavnu posetu slavnog košarkaša Nestlé fabrici u Surčinu.

„Videli smo u njemu lidera, neupitnu i snažnu ljubav prema zemlji, kao i odgovornost, što su vrednosti iza kojih stoji i naš brend i zajedničkom posvećenošću smo ostvarili saradnju na koju smo izuzetno ponosni. Na kraju, činjenicu da je svetski poznat, čak i obožavan, videli smo kao još jednu vezu između Bogdana i našeg brenda i zaista smo mu beskrajno zahvalni što je izabrao THOMY“, naglasila je Renata Matusinović.

Ukratko, posvećenost kompanije Nestlé održivim praksama i saradnji sa lokalnim zajednicama ne samo da osigurava vrhunski kvalitet proizvoda, već i doprinosi zdravlju planete. Kroz kontinuirane inovacije i podršku lokalnim proizvođačima, ali i pravi odabir saradnika, THOMY ostaje sinonim za održivost, izuzetnost i zajednički napredak.

Ostali naslovi

Deseti Digitalni dani u Beču
Srpska ekonomija
Već desti put u glavnom gradu Austrije, od 22. do 24. oktobra 2024. godine, održava se manifestacija „Digital Days“. Tehnički muzej poziva sve zainteresovane da se informišu o digitalizaciji, veštačkoj inteligenciji i sličnim temama. Do 24. oktobra u muzeju će se svakodnevno održavati radionice, diskusije i predavanja
Bio jednom.... Romen Gari
Srpska ekonomija
U vreme Beogradskog sajma knjiga, Francuski institut i Poljski institut u Beogradu, organizuju gostovanje frankofone poljske književnice Agate Tušinjske. Nedavno je u Poljskoj i Francuskoj objavljena njena biografija čuvenog francuskog pisca i diplomate Romena Garija
Kako Beč gradi stanove?
Srpska ekonomija
Kampanja „Beč gradi napred“ grada Beča i Privredne komore Beča informiše o neophodnosti održivog i pristupačnog stambenog prostora, kao i o građevinarstvu kao održivom ekonomskom motoru. Poseban akcenat stavlja se na informisanje stanovništva na licu mesta u budućim gradskim četvrtima
Upoznajte francuske univerzitete
Srpska ekonomija
O mogućnostima studiranja, procedurama i finansiranju - saznajte na Studentskom sajmu u Francuskom institutu u petak 25. oktobra. Ovo je nezaobilazan događaj za sve koji razmišljaju o studiranju u francuskoj i žele da dobro pripreme univerzitetsku 2025-2026. godinu
PKS pozvala poslodavce da podrže praksu mladih sa invaliditetom
Srpska ekonomija
Privredna komora Srbije (PKS) pozvala je poslodavce iz Beograda, Niša, Novog Sada, Zrenjanina, Subotice i Valjeva da u svojim kompanijama omoguće praksu mladima sa invaliditetom i prijave se za program „Praksa po meri: radna praksa za mlade sa invaliditetom“. Rok za prijavu je četvrtak, 7. novembar 2024.
Srbija nastavlja da beleži značajan rast izvoza IKT usluga
Srpska ekonomija
Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu Vlade Republike Srbije saopštila je da je Narodna banka Srbije objavila podatke o izvozu usluga u sektoru informaciono-komunikacionih tehnologija (IKT) za prvih osam meseci 2024. godine
U Beču raste šuma
Srpska ekonomija
Organizacija „WIENXTRA“ i grad Beč realizuju 9. novembra 2024. godine akciju pošumljavanja, jesenji festival „Šuma mladih Bečlijki i Bečlija“, i pozivaju porodice sa decom da se pridruže sadnji 10.000 stabala i žbunova. Učesnike očekuje i raznovrstan program sa igrama, radionicama, edukativnim štandovima posvećenim šumi i njenim stanovnicima. Učešče je besplatno
NURDOR-u pet miliona dinara
Srpska ekonomija
NURDOR-ove kuće – smeštene u Nišu, Novom Sadu i Beogradu – pružaju utočište roditeljima dece koja se leče od malignih bolesti van grada u kom žive, obezbeđujući tako porodicama da ostanu na okupu
Proglašeni najbolji svetski brendovi
Srpska ekonomija
Interbrend procenjuje vrednost najboljih svetskih brendova kroz sveobuhvatnu analizu finansijskih performansi kompanije, uloge brenda i njegove snage, uzimajući u obzir faktore kao što su usmerenost, angažovanost i relevantnost
Sajam knjiga od 19. do 27. oktobra
Srpska ekonomija
Međunarodni beogradski sajma knjiga, 67. po redu, održaće se od 19. do 27. oktobra na „Beogradskom sajmu”, najavljeno je na današnjoj konferenciji za novinare. Ovogodišnji slogan manifestacije je „Reč je slobodna”