Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Svaki dan je sportski dan

Zdravo rastimo
Foto: Duško Radišić i Miloš Miloševski
Srpska ekonomija

ZdravoRastimo, projekat koji više od decenije radi na edukaciji dece i njihovih roditelja o važnosti pravilne ishrane i redovne fizičke aktivnosti, na terenima Sportskog centra „Mladost” u Čačku obeležio start kampanje „Svaki dan je sportski dan“. Kroz interaktivnu radionicu o usvajanju zdravih navika čačanskim osnovcima demonstrirane su jednostavne i zabavne vežbe, ali se sa njima pričalo i o tome šta za njihovo telo znači redovna fizička aktivnost i uravnotežena ishrana.

U okviru kampanje „Svaki dan je sportski dan“, koju podržava Ministarstvo prosvete, a realizuje se u partnerstvu sa Savezom za školski sport Srbije, već od ponedeljka biće započet 21-dnevni izazov nazvan Nacionalno razmrdavanje. Osnovci i njihovi nastavnici u školama širom Srbije će svakog dana u naredne tri nedelje odvojiti vreme za vežbanje, jer je toliko vremena minimalno potrebno da se kreiraju zdrave navike.

„Sa velikim zadovoljstvom smo podržali ovu inicijativu. Ona se na sjajan način nadovezuje na naš pilot-program povećanja broja časova fizičkog, koji je ovog septembra pokrenut u 120 osnovnih i srednjih škola. Svi znamo koliko je redovna fizička aktivnost važna za fizičko i mentalno zdravlje, ali ne treba zaboraviti ni da ona kod dece podstiče druženje, razvoj empatije i pozitivno utiče na sveukupni razvoj ličnosti,” izjavila je Slađana Parezanović, rukovodilac Školske uprave u Čačku koja se pridružila manifestaciji ispred Ministarstva prosvete. Kako bi se deci pružila podrška i ohrabrenje da se od ponedeljka u narednih 21 dan okrenu redovnoj fizičkoj aktivnosti, ideja kampanje je da se ove godine pokrenu svi građani naše zemlje, bez obzira na godine i fizičku spremnost i da u svakodnevnu rutinu uključe jednostavne vežbe koje će podeliti na društvenim mrežama uz korišćenje oznaka #svakidanjesportskidan, #nacionalnorazmrdavanje i #zdravorastimo. Na ovaj način, cela Srbija će deci poslati poruku da vežbanje može da bude zabavno, da ne mora uvek da podrazumeva sportsku opremu ili salu, kao ni finansijska ulaganja.

Dovoljno je da se fizička aktivnost sprovodi 21 dan u kontinuitetu, jer je toliko minimalno potrebno da pređe u naviku. Bilo koji vid kretanja preduslov je dobrog zdravlja, kako fizičkog tako i mentalnog, a naročito je važno za pravilan rast i razvoj najmlađih. Podatak koji zabrinjava jeste da se deca u Srbiji sve manje kreću, a sve više okreću sadržajima na ekranima.

Prema istraživanju Instituta Batut samo jedna trećina školske dece fizički je aktivna svakog dana,što u kombinaciji sa neadekvatnom ishranom vodi u prekomerenu telesnu masu i gojaznost, koji za posledicu imaju niz zdravstvenih problema.Zbog toga je važno da se nešto učini što pre i da odrasli pozitivnim primerom ohrabre decu da svaki dan bude dan za trčanje, šetnju, penjanje, skakanje, istezanje i sve one aktivnosti koje se mogu jednostavno primenjivati, bilo gde i bilo kada.

Nakon Čačka, ZdravoRastimo će se u toku kampanje „Svaki dan je sportski dan“ družiti i vežbati sa osnovcima u Karavukovu, Subotici, Zemunu i Batočini i odvojiti sredstva za donaciju sportske opreme.

ZdravoRastimo program sprovodi se u Srbiji punih 12 godina u cilju promocije zdravih navika kod najmlađih generacija. Deo je globalne Nestlé for Healthier Kids inicijative, a u Srbiji se realizuje u partnerstvu sa Savezom za školski sport Srbije i Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut”. Do sada je njime obuhvaćeno više od 120.000 osnovaca koji su stekli dragocena znanja o uravnoteženoj ishrani i važnosti redovne fizičke aktivnosti.

Ostali naslovi

Prezentacija Beograda za italijanske agencije
Srpska ekonomija
U cilju povećanja turističkog prometa na tržištu Italije, Turistička organizacija Beograda je u saradnji sa našom nacionalnom avio kompanijom Er Srbija održala online prezentaciju Beograda koju je pratilo oko 50 predstavnika italijanskih agencija zainteresovanih da ponude Beograd i Srbiju italijanskim turistima
Najviši tobogan u Evropi na bečkom Dunavskom tornju
Srpska ekonomija
Simbol glavnog grada Austrije i ujedno najviša građevina u zemlji, Dunavski toranj, sada je bogatiji za uzbudljivu atrakciju. Ove nedelje je pomoću helikoptera postavljen osvetljen tobogan na visini od 165 metara koji će posetioce ubuduće moći da spusti 15 metara niže. Ovo umetničko delo predstavlja najviši tobogan u Evropi
Dodeljene nagrade pobednicima konkursa Ekoopština
Srpska ekonomija
Ambasada Francuske u Srbiji i njeni partneri zajednički su dodelili nagrade pobednicima konkursa „Ekoopština” u ambasadi Francuske u Beogradu. Konkurs je zamišljen je kao platforma za razmenu znanja i primera dobre prakse između francuskih i srpskih aktera uključenih u programe održivog razvoja gradova i opština
Održana promocija turističke ponude Srbije u Budimpešti
Srpska ekonomija
Turistička organizacija Srbije je u saradnji sa nacionalnim avio-prevoznikom Er Srbija organizovala uspešnu promociju turističke ponude Srbije u prostorijama Ambasade Republike Srbije u Budimpešti. Događaju je prisustvovao veliki broj mađarskih turoperatera, kao i predstavnici Međunarodnog udruženja „SKAL“
Srpske firme na Fruit attraction
Srpska ekonomija
U Madridu se održava Međunarodni sajam svežeg voća i povrća „Fruit attraction 2023“, a u okviru nacionalnog štanda Srbije svoju izvoznu ponudu predstavlja devet naših kompanija
Rad IPS NBS sistema u septembru
Srpska ekonomija
U IPS NBS sistemu, koji radi u režimu 24/7/365, za 30 dana u septembru realizovane su 5.723.282 transakcije
Francuska počasni gost 66. Međunarodnog beogradskog sajma knjiga
Srpska ekonomija
Francuski institut i ambasada Republike Francuske u Srbiji organizuju manifestaciju Confluences [Konflians]– Francuska u Srbiji koja će trajati od 4. oktobra do 15. decembra 2023. godine
Borba protiv raka dojke
Srpska ekonomija
Rаk dојkе, kako se navodi na sajtu Instituta za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut“ prеdstаvljа vоdеći uzrоk оbоlеvаnjа i umirаnjа оd mаlignih bоlеsti u žеnsкој pоpulаciјi širоm svеtа. Prema istom izvoru, kаdа sе оtкriје nа vrеmе rак dојке је izlеčiv u prеко 90% slučајеvа, što je izuzetno važan podatak
Neophodan rad na razvijanju kulture mira, tolerancije i nenasilja
Srpska ekonomija
Borba protiv siromaštva preduslov za unapređenje položaja grupa koje su u povećanom riziku od diskriminacije, kao i za poboljšanje položaja žena. Poseban izazov u današnjem društvu predstavlja borba protiv govora mržnje, koji se javlja uživo i u pisanom obliku, kao i u tradicionalnim i elektronskim medijima, uključujući i društvene mreže, poručuje nadležno ministarstvo
Veći broj turista za osam meseci ove godine
Srpska ekonomija
Turistička organizacija Srbije objavila je podatke Republičkog zavoda za statistiku prema kojima je od januara do avgusta u Srbiji boravilo skoro 2,8 miliona turista. Strani gosti su najviše boravili u Beogradu, a domaći su bili najviše na Zlatiboru. Najveći broj noćenja u Srbiji ostvarili su turisti iz Rusije, slede turisti iz Turske, Bosne i Hercegovine i Rumunije