Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Borba protiv raka dojke

Zdravstvena zaštita žena
Srpska ekonomija

Četvrtu godinu zaredom, farmaceutska kompanija Galenika aktivno podržava borbu protiv raka dojke kroz svoj društveno-odgovorni projekat koji obuhvata donaciju i kampanju podizanja svesti o važnosti prevencije i rane dijagnostike za uspešnost lečenja. Naime, tokom celog oktobra, od svakog kupljenog Galenikinog Pantenol proizvoda (bilo da je reč o Pantenol kremi, masti, rastvoru, oribletama ili peni), Galenika će izdvajati 20 dinara za ovu humanitarnu inicijativu. Ovog puta Galenika će donirati sredstva Institutu za onkologiju Vojvodine u Sremskoj Kamenici, pridružujući se naporima ove važne institucije u borbi protiv karcinoma dojke.

Galenikina kampanja ove godine nosi naziv ,,Pantenol priča o grudima", a pored same donacije, ona ukazuje i na važnost prevencije, rane dijagnostike i redovnih samopregleda. Prethodnih godina donacije su bile usmerene na Institut za onkologiju i radiologiju Srbije, kao i Ženskom centru ,,Milica’’ za potrebe Nacionalnog centra za pružanje iskustvene podrške ženama obolelim od raka dojke i raka grlića materice. Na ovaj način, Galenika aktivno podržava borbu protiv karcinoma dojke jer ovo je tema koja zahteva informisanje i zajedništvo.

Rаk dојkе, kako se navodi na sajtu Instituta za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut“ prеdstаvljа vоdеći uzrоk оbоlеvаnjа i umirаnjа оd mаlignih bоlеsti u žеnsкој pоpulаciјi širоm svеtа. Prema istom izvoru, kаdа sе оtкriје nа vrеmе rак dојке је izlеčiv u prеко 90% slučајеvа, što je izuzetno važan podatak. Rana dijagnoza takođe otvara vrata za nove, manje invazivne i efikasnije tretmane i terapije. Rana dijagnostika i prevencija ne samo da pomažu u spašavanju života, već poboljšavaju i kvalitet života pacijentkinja.

Emocionalna podrška i briga koju pružaju porodica i zajednica igraju veliku ulogu u procesu ozdravljenja. Iz tog razloga se „Pantenol priča o grudima“ zasniva na poruci: Podeli - Podseti - Proveri. A svaki kupac Galenikinog Pantenol proizvoda tokom oktobra učestvuje u donaciji Institutu i doprinosi unapređenju uslova lečenja.

Kako se navodi na sajtu Instituta za onkologiju Vojvodine, preko 70% raka dojke pronađu same žene prilikom samopregleda. Stoga, pored godišnjih pregleda kod lekara, preporuka je da se samopregled grudi obavlja i kod kuće, jednom mesečno. On traje svega par minuta, koji mnogo znače, a predstavlja set propisanih palpatornih koraka koje svako može i treba redovno da obavlja.

Podaci potvrđuju da samopregled dojki, lekarski pregledi i druge preventivne mere imaju veliki značaj u borbi protiv raka dojke. Neka i ovaj oktobar zajedno sa Galenikom, bude mesec u kojem podsećamo i proveravamo svoje zdravlje i posvećujemo posebnu pažnju priči o grudima.

Ostali naslovi

Prezentacija Beograda za italijanske agencije
Srpska ekonomija
U cilju povećanja turističkog prometa na tržištu Italije, Turistička organizacija Beograda je u saradnji sa našom nacionalnom avio kompanijom Er Srbija održala online prezentaciju Beograda koju je pratilo oko 50 predstavnika italijanskih agencija zainteresovanih da ponude Beograd i Srbiju italijanskim turistima
Najviši tobogan u Evropi na bečkom Dunavskom tornju
Srpska ekonomija
Simbol glavnog grada Austrije i ujedno najviša građevina u zemlji, Dunavski toranj, sada je bogatiji za uzbudljivu atrakciju. Ove nedelje je pomoću helikoptera postavljen osvetljen tobogan na visini od 165 metara koji će posetioce ubuduće moći da spusti 15 metara niže. Ovo umetničko delo predstavlja najviši tobogan u Evropi
Dodeljene nagrade pobednicima konkursa Ekoopština
Srpska ekonomija
Ambasada Francuske u Srbiji i njeni partneri zajednički su dodelili nagrade pobednicima konkursa „Ekoopština” u ambasadi Francuske u Beogradu. Konkurs je zamišljen je kao platforma za razmenu znanja i primera dobre prakse između francuskih i srpskih aktera uključenih u programe održivog razvoja gradova i opština
Održana promocija turističke ponude Srbije u Budimpešti
Srpska ekonomija
Turistička organizacija Srbije je u saradnji sa nacionalnim avio-prevoznikom Er Srbija organizovala uspešnu promociju turističke ponude Srbije u prostorijama Ambasade Republike Srbije u Budimpešti. Događaju je prisustvovao veliki broj mađarskih turoperatera, kao i predstavnici Međunarodnog udruženja „SKAL“
Srpske firme na Fruit attraction
Srpska ekonomija
U Madridu se održava Međunarodni sajam svežeg voća i povrća „Fruit attraction 2023“, a u okviru nacionalnog štanda Srbije svoju izvoznu ponudu predstavlja devet naših kompanija
Rad IPS NBS sistema u septembru
Srpska ekonomija
U IPS NBS sistemu, koji radi u režimu 24/7/365, za 30 dana u septembru realizovane su 5.723.282 transakcije
Francuska počasni gost 66. Međunarodnog beogradskog sajma knjiga
Srpska ekonomija
Francuski institut i ambasada Republike Francuske u Srbiji organizuju manifestaciju Confluences [Konflians]– Francuska u Srbiji koja će trajati od 4. oktobra do 15. decembra 2023. godine
Svaki dan je sportski dan
Srpska ekonomija
Učešćem na školskoj manifestaciji u Čačku u okviru Evropske nedelje sporta projekat ZdravoRastimo obeležio je početak kampanje „Svaki dan je sportski dan“ i najavio 21-dnevni izazov koji za cilj ima da svi građani Srbije, a naročito deca, uvedu fizičku aktivnost u redovnu rutinu i trajno kreiraju zdrave navike
Neophodan rad na razvijanju kulture mira, tolerancije i nenasilja
Srpska ekonomija
Borba protiv siromaštva preduslov za unapređenje položaja grupa koje su u povećanom riziku od diskriminacije, kao i za poboljšanje položaja žena. Poseban izazov u današnjem društvu predstavlja borba protiv govora mržnje, koji se javlja uživo i u pisanom obliku, kao i u tradicionalnim i elektronskim medijima, uključujući i društvene mreže, poručuje nadležno ministarstvo
Veći broj turista za osam meseci ove godine
Srpska ekonomija
Turistička organizacija Srbije objavila je podatke Republičkog zavoda za statistiku prema kojima je od januara do avgusta u Srbiji boravilo skoro 2,8 miliona turista. Strani gosti su najviše boravili u Beogradu, a domaći su bili najviše na Zlatiboru. Najveći broj noćenja u Srbiji ostvarili su turisti iz Rusije, slede turisti iz Turske, Bosne i Hercegovine i Rumunije