Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Veći broj turista za osam meseci ove godine

Turistički promet
Srpska ekonomija

Turistički promet u Republici Srbiji u periodu januar-avgust 2023. godine

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u periodu januar-avgust 2023. godine u Srbiji je boravilo je ukupno 2.789.922 turista, što je za 11% više u odnosu na prvih 8 meseci 2022. godine, od čega je domaćih bilo 1.401.764 (1% više u odnosu na 2022.) ili 50% od ukupnog broja gostiju, a inostranih 1.388.158 (+ 25%), takođe 50% od ukupnog broja gostiju.

U prvih 8 meseci 2023. godine ostvareno je ukupno 8.520.376 noćenja (što je za 6% više u odnosu na isti period 2022. godine), od čega su domaći turisti ostvarili 4.823.397 noćenja (1% manje), što čini 57% od ukupnog broja ostvarenih noćenja, a inostrani 3.696.979 (+ 18%) ili 43% od ukupnog broja ostvarenih noćenja.

Od izabranih turističkih mesta, mereno brojem ostvarenih noćenja, domaći turisti u periodu januar-avgust 2023. godine najviše su boravili na Zlatiboru (581.448 noćenja, što je 74% više u odnosu na prethodnu godinu), zatim slede Sokobanja, Vrnjačka Banja, Kopaonik, Beograd itd.

Od izabranih turističkih mesta, mereno brojem ostvarenih noćenja, inostrani turisti u periodu januar-avgust 2023. godine najviše su boravili u Beogradu (1.888.913 noćenja ili 16% više u odnosu na 2022. godinu), zatim slede Novi Sad, Zlatibor, Subotica, Niš itd.

Od inostranih zemalja, najveći broj noćenja u prvih 8 meseci 2023. godine ostvarili su turisti iz Rusije sa 456.832 noćenja, što je 43% više u poređenju sa istim periodom 2022. godine, zatim slede turisti iz Turske, Bosne i Hercegovine, Nemačke, Rumunije itd.

Ostali naslovi

Prezentacija Beograda za italijanske agencije
Srpska ekonomija
U cilju povećanja turističkog prometa na tržištu Italije, Turistička organizacija Beograda je u saradnji sa našom nacionalnom avio kompanijom Er Srbija održala online prezentaciju Beograda koju je pratilo oko 50 predstavnika italijanskih agencija zainteresovanih da ponude Beograd i Srbiju italijanskim turistima
Najviši tobogan u Evropi na bečkom Dunavskom tornju
Srpska ekonomija
Simbol glavnog grada Austrije i ujedno najviša građevina u zemlji, Dunavski toranj, sada je bogatiji za uzbudljivu atrakciju. Ove nedelje je pomoću helikoptera postavljen osvetljen tobogan na visini od 165 metara koji će posetioce ubuduće moći da spusti 15 metara niže. Ovo umetničko delo predstavlja najviši tobogan u Evropi
Dodeljene nagrade pobednicima konkursa Ekoopština
Srpska ekonomija
Ambasada Francuske u Srbiji i njeni partneri zajednički su dodelili nagrade pobednicima konkursa „Ekoopština” u ambasadi Francuske u Beogradu. Konkurs je zamišljen je kao platforma za razmenu znanja i primera dobre prakse između francuskih i srpskih aktera uključenih u programe održivog razvoja gradova i opština
Održana promocija turističke ponude Srbije u Budimpešti
Srpska ekonomija
Turistička organizacija Srbije je u saradnji sa nacionalnim avio-prevoznikom Er Srbija organizovala uspešnu promociju turističke ponude Srbije u prostorijama Ambasade Republike Srbije u Budimpešti. Događaju je prisustvovao veliki broj mađarskih turoperatera, kao i predstavnici Međunarodnog udruženja „SKAL“
Srpske firme na Fruit attraction
Srpska ekonomija
U Madridu se održava Međunarodni sajam svežeg voća i povrća „Fruit attraction 2023“, a u okviru nacionalnog štanda Srbije svoju izvoznu ponudu predstavlja devet naših kompanija
Rad IPS NBS sistema u septembru
Srpska ekonomija
U IPS NBS sistemu, koji radi u režimu 24/7/365, za 30 dana u septembru realizovane su 5.723.282 transakcije
Francuska počasni gost 66. Međunarodnog beogradskog sajma knjiga
Srpska ekonomija
Francuski institut i ambasada Republike Francuske u Srbiji organizuju manifestaciju Confluences [Konflians]– Francuska u Srbiji koja će trajati od 4. oktobra do 15. decembra 2023. godine
Svaki dan je sportski dan
Srpska ekonomija
Učešćem na školskoj manifestaciji u Čačku u okviru Evropske nedelje sporta projekat ZdravoRastimo obeležio je početak kampanje „Svaki dan je sportski dan“ i najavio 21-dnevni izazov koji za cilj ima da svi građani Srbije, a naročito deca, uvedu fizičku aktivnost u redovnu rutinu i trajno kreiraju zdrave navike
Borba protiv raka dojke
Srpska ekonomija
Rаk dојkе, kako se navodi na sajtu Instituta za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut“ prеdstаvljа vоdеći uzrоk оbоlеvаnjа i umirаnjа оd mаlignih bоlеsti u žеnsкој pоpulаciјi širоm svеtа. Prema istom izvoru, kаdа sе оtкriје nа vrеmе rак dојке је izlеčiv u prеко 90% slučајеvа, što je izuzetno važan podatak
Neophodan rad na razvijanju kulture mira, tolerancije i nenasilja
Srpska ekonomija
Borba protiv siromaštva preduslov za unapređenje položaja grupa koje su u povećanom riziku od diskriminacije, kao i za poboljšanje položaja žena. Poseban izazov u današnjem društvu predstavlja borba protiv govora mržnje, koji se javlja uživo i u pisanom obliku, kao i u tradicionalnim i elektronskim medijima, uključujući i društvene mreže, poručuje nadležno ministarstvo