Svečanost povodom obeležavanja 15 godina rada Turističke organizacije Grada Novog Sada na razvoju i promociji turizma Novog Sada, upriličena je 26. oktobra 2023. godine u hotelu Šeraton.
Tom prilikom prisutne su pozdravili direktor Turističke organizacije Grada Novog Sada Branislav Knežević, direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović i zamenik gradonačelnika Grada Novog Sada Igor Crnobarac. Nakon toga je usledila dodela zahvalnica, koktel i degustacija vina Novosadskog vinskog puta uz prigodan muzički program, obajvila je Turistička organizacija Srbije.
Zamenik gradonačelnika čestitao je TONS-u jubilej i istakao uspešnost rada na unapređenju turističke ponude i njene promocije u cilju privlačenja što većeg broja turista u Novi Sad. "Da se ozbiljno radi na promociji Novog Sada najviše govori podatak da je u poslednjih 15 godina naš grad ugostio dva miliona turista koji su ostvarili više od četiri miliona noćenja, a da smo prošle godine imali rekordan broj noćenja od čak više od pola miliona, što predstavlja porast od 247 procenata u odnosu na godinu kada je TONS osnovan", rekao je zamenik gradonačelnika.
Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović pohvalila je rad i dugogodišnju saradnju TONS-a sa krovnom organizacijom i podsetila na činjenicu da je Novi Sad drugi grad u Srbiji koji posećuje najveći broj stranih turista. "Pred nama je ozbiljan i ne lak put. Dolazi nam „EXPO 2027“, koji iako se zove „Beograd EXPO 2027“, biće „EXPO“ čitave naše zemlje, ali naročito Beograda i Novog Sada. Tako da ćemo u tom kontekstu imati puno aktivnosti koje ćemo realizovati u narednom periodu. Još jednom vam se svima zahvaljujem, puno uspeha u daljem radu i da u narednom periodu pređemo i milion noćenja u Novom Sadu i da nastavimo sa odličnim rezultatima u Novom Sadu i čitavoj Srbiji", izjavila je direktorka TOS-a.
Direktor Turističke organizacije Grada Novog Sada Branislav Knežević osvrnuo se na činjenicu da je na celom putu bila najvažnija podrška saradnika iz TONS-a i svih činilaca turističke privrede, koji su delili zajedničku želju za uspehom.
"Kada kažemo da je ovo proslava naših 15 godina rada, ne mislimo samo na kolektiv TONS-a, već na sve vas koji ste danas sa nama, jer smo sve postigli zajedno i bez vas nema turizma u Novom Sadu. Osnova je bila i jeste terenski rad, i naši međusobni razgovori, odnosno saradnja sa privredom, vlasnicima i menadžerima ugostiteljskih objekata, vinarima, proizvođačima, organizatorima raznih događaja. Pa kada ukrstite potrebe i utiske turista, sa potrebama, željama i idejama privrede, dobijate vrlo jasan put za dalji rad i razvoj", istakao je direktor TONS-a.
Za deceniju i po, Turistička organizacija Grada Novog Sada je kreirala, pripremila i izdala više od 100 publikacija na različitim jezičkim varijacijama, od kojih su neke objavljene na čak 18 jezika. U želji da turistima i lokalnom stanovništvu predstavi turističke proizvode Novog Sada i okoline, terenski se obilazilo, razgovaralo, beležilo, istraživalo i fotografisalo sve ono zbog čega bi neko trebalo da krene u otkrivanje Novog Sada i okoline. S ponosom se može reći da su objavljene publikacije poput „52 vikenda u Novom Sadu“, „Novi Sad za početnike“, ,,Magija mirisa, ukusa i podneblja“ i „Ženska imena Novog Sada“. Ne može se izostaviti ni knjiga „Kulturno-turistički vodič“ koja ističe istorijske, umetničke i druge ponude povezane sa kulturnim nasleđem i životnim stilom Novog Sada. Ovo je samo deo publikacija koje je Turistička organizacija Grada Novog Sada samostalno proizvela i objavila, a u narednom periodu se očekuju nove koje će biti plod aktuelnih terenskih istraživanja.
Godina 2016. bila je za Novi Sad posebna, jer je grad tokom te godine dobio organizaciju proslave dve značajne titule – Omladinske prestonice Evrope 2019. i Evropske prestonice kulture 2022. Kako je za grad to bio veliki uspeh, kome su se svi obradovali, nakon početnog uzbuđenja usledio je kontinuiran rad u planiranju što bolje realizacije obe titularne godine. Tim povodom TONS je organizovao brojne promotivne kampanje, kako putem digitalnih kanala, tradicionalnih medija, tako i kroz tzv. „outdoor“ vidove komunikacije. Producirano je oko 15 video spotova na teme koje su se ticale mladih, dok je tokom Evropske prestonice kulture na različitim jezičkim varijacijama napravljeno više od 50 spotova koje su plasirane na društvenim mrežama organizacije ili televizijama.
Kontinuirano prateći sve trendove u promociji turističkih proizvoda grada, TONS je veliku pažnju posvetio promociji putem digitalnih kanala, onlajn i tradicionalnih medija. Takođe, poslednjih godina izuzetnu važnost u promociji turističkih destinacija imaju blogeri i influenseri, koji na svojim profilima preporučuju šta posetiti u Novom Sadu i okolini.
Svake godine TONS uspešno nastupa na domaćim i međunarodnim sajmovima i događajima. Veoma zapaženo predstavio se na više od 500 sajmova, poput onih u: Beogradu, Novom Sadu, Ljubljani, Zagrebu, Pekingu, Istanbulu, Londonu, Berlinu, Moskvi i dr. Sajmovi su mesto susreta sa posetiocima, agencijama, turoperatorima, novinarima i partnerima, te su zbog toga značajni za promociju novosadskog turizma.
Sa razvojem grada, izgradnjom infrastrukture i suprastrukture, razvijala se i turistička ponuda. Kongresni turizam, pored poslovnih skupova, podrazumeva i dodatne sadržaje koji upotpunjuju boravak turista u gradu, a Novi Sad je destinacija koja može da zadovolji svačiji ukus.
Petnaest godina predanog rada Turističke organizacije Grada Novog Sada na razvoju i promociji turizma u našem gradu, pregršt kreativnih ideja, inovativnih rešenja, truda, zalaganja, a pre svega ljubavi prema poslu, doneli su rezultate na koje svi zajedno možemo biti ponosni. Broj dolazaka 2009. godine bio je ispod 100 hiljada, da bi 2022. godine prešao 200 hiljada. To predstavlja rast broja dolazaka turista preko 160 odsto. Što se noćenja turista tiče, ona su u godini kada je TONS osnovan iznosila svega nešto više od 160 hiljada, a u godini koja prethodi ovom jubileju, domaći i strani turisti su ostvarili više od pola miliona noćenja. Porast broja noćenja je, dakle, iznosio 247 procenata.