Šest srpskih kompanija je prošlo selekciju i od 03. do 05. jula izlaže na sajmu najprestižnijih evropskih brendova Panorama koji se održava u Berlinu. Nastup srpskih tekstilaca na sajmu organizovali su Privredna komora Srbije, Razvojna agencija Srbije, klaster modne i odevne industrije FACTS uz podršku Švajcarskog programa za promociju izvoza SIPPO.
Srpsku tekstilnu industriju po prvi put na Panorami predstavljaju vodeći domaći brendovi: Mona, Afrodita Mode Collection, Amibo, ContoBene, Brug Jeans i Bros Jeans, saopštila je PKS.
Već tokom prvog dana sajma, štandove domaćih izlagača su obišli mnogobrojni posetioci, ostvareni su kvalitetni kontakti, a zaključene su i prve porudžbenice.
"Nemačko tržište sa oko 80 miliona stanovnika je identifikovano kao tržište sa velikim potencijalom na kome svoju šansu sigurno treba da potraže domaće kompanije, čija se proizvodni asortiman po svojoj funkcionalnosti i individualnosti, potom cenom i kvalitetom, uklapa u zahteve nemačkog tržišta. Pre samog izlaganja, početkom ove godine, organizovali smo studijsku posetu ovom sajmu kako bi potencijalni izlagači dobili sve neophodne informacije o konceptu sajma i opštim uslovima za izlaganje. Na pomenutoj studijskoj poseti bilo je 15 kompanija, dok je šest kompanija na kraju prošlo selekciju i dobilo priliku da izlaže među najpoznatijim brendovima poput Bugatti, Lacoste, Naf Naf, Tom Tailor, Gant i mnogim drugim“- izjavila je Ana Ćurčić Kostić iz Udruženja za industriju tekstila, odeće, kože i obuće Privredne komore Srbije.
Drugog dana sajma, srpske izlagače je posetio ambasador Republike Srbije u Berlinu Dušan Crnogorčević koji je razgovarao sa svim kompanijama koje su predstavile svoj proizvodni program i planirane aktivnosti u cilju povećanja izvoza. Izlagači su svoje učešće ocenili pozitivno i smatraju da će kontinuirano učešće na ovom sajmu omogućiti srpskim kompanijama proboj na nemačko tržište, a odatle i ulazak na mnoga druga tržišta, pre svega skandinavska.