Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, prisustvovala je danas obeležavanju završetka radova na rekonstrukciji pruge Šabac-Loznica-Brasina, dužine 24 kilometra, i poručila da će Vlada Srbije pored toga što ulaže nekoliko milijardi evra u modernizaciju glavnih železničkih koridora, ove i naredne godine obnoviti i 280 km regionalnih pruga širom Srbije.
“Drago mi je da smo ispoštovali rok, jer 28. marta smo počeli radove i rekli da će biti završeni do 28 avgusta, kao što je i bilo. Ova pruga ne znači samo povratak putničkog saobraćaja kog nije bilo 13 godina, nego i brži teretni saobraćaj i mogućnost da radimo više na međunarodnom saobraćaju”, rekla je Mihajlovićeva.
Ona je podsetila da će putnički vozovi ići 80 kilometara na sat, dok su ranije saobraćali 10, 15 i 30 kilometara na sat na pojedinim delovima, zbog čega su teretni vozovi ovom prugom putovali i više od šest sati.
Mihajlovićeva je istakla da za Vladu Srbije razvoj železnice predstavlja prioritet.
“Ne ulažemo slučajno nekoliko milijardi evra u modernizaciju Koridora 10, u brzu prugu Beograd-Budimpešta i obnovu regionalnih pruga, koje su nam jednako važne jer nijedan deo Srbije nije zaboravljen”, rekla je Mihajlovićeva.
Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Neđo Trninić rekao je da mu je drago što pruga Šabac-Loznica-Brasina više neće biti tema na bilateralnim sastancima i da je njena rekonstrukcija otvorila mogućnost da se putničkim železničkim saobraćajem povežu Banjaluka i Doboj, a svakako i Sarajevo, prema Beogradu. “Ova pruga je ulaz u Republiku Srpsku iz Srbije i izlaz iz Republike Srpske u svet”, dodao je Trninić.
Miroljub Jevtić, v. d. generalnog direktora “Infrastrukture železnice Srbije”, rekao je da je u rekonstrukciju pruge uloženo 2,5 milijardi dinara i da će od sutra saobraćati dva para putničkih vozova između Šapca i Loznice i mesta između ova dva grada, i jedan par koji će ići bez stajanja, po istoj ceni. On je dodao da su rekonstrukcijom ovog pravca stvoreni osnovni preduslovi za obnavljanje međunarodnog putničkog saobraćaja sa Republikom Srpskom.
Gradonačelnik Loznice Vidoje Petrović rekao je danas da su obnova stanice Loznica i rekonstrukcija pruge Šabac-Loznica-Brasina važni za građane Loznice, Podrinja i zapadne Srbije i da ovaj projekat predstavlja dokaz da se realizuje program ekonomske obnove ovog dela zemlje, definisan prilikom posete predsednika Srbije Aleksandra Vučića u septembru prošle godine.
Načelnik Mačvanskog upravnog okruga Dragoslav Milanović posebno je istakao da je projekat završen u roku i kvalitetno i zahvalio svima koji su u njemu učestvovali.
Radovi na rekonstrukciji 24 kilometra pruge između Šapca i Brasine obuhvatili su deonice Petlovača–Lešnica i Loznica–Gornja Koviljača, koje su bile u izuzetno lošem stanju i na kojima je brzina vozova bila svega 10 kilometara na sat.
Ova pruga sada je osposobljena za brzinu od 80 kilometara na sat, pa će putnički vozovi između Šapca i Loznice stizati za nešto manje od sat i po vremena, sa stajanjem voza na deset međustanica na ovoj relaciji. Istovremeno, nosivost ove pruge povećana je sa 16 na 22,5 tona po osovini, što će omogućiti da teretni vagoni više njome ne saobraćaju poluprazni zbog male nosivosti železničkih koloseka.
Pruga Šabac–Loznica izgrađena je 1950. godine i u proteklih sedam decenija nisu rađene značajnije sanacije pruge. Zbog lošeg stanja koloseka u proteklom periodu dogodio se veći broj iskliznuća teretnih vozova na ovoj pruzi, a putnički železnički saobraćaj između Šapca i Loznice obustavljen je još pre trinaest godina, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.