Turska do 2023. godine planira da privuče preko 75 miliona turista godišnje i da ostvari 65 milijardi dolara prihoda od turizma, a uz rad na podizanju kvalitete i održivosti, to planira da postigne značajnim povećanjem ulaganja u promociju, za više od 10 puta nego prošle godine.
To su novi ciljevi revidirane Turističke strategije za 2023., koju je Turska objavila 2007. godine, a u kojoj se predviđao cilj od 50 miliona turista i 50 milijardi dolara prihoda.
Ciljevi su ambiciozni s obzirom da je lani zemlju posetilo oko 40 miliona turista koji su im ostavili 29,5 milijardi dolara turističkog prihoda, međutim na promet u zadnjih nekoliko godina značajan uticaj imala je geopolitička situacija koja im je srezala i cene i prihode, prenosi SEEbiz.
Prema podacima Svetske turističke organizacije (UNWTO), Turska je na 6. mestu u svetu po broju turista i na 14. mestu u pogledu prihoda od turizma.
Zemlja je u prvih sedam meseci ove godine ugostila više od 24,69 miliona stranih turista, pokazuju podaci turskog ministarstva kulture i turizma.
To je porast od 14,1 odsto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Nova strategija se bazira na povećanju prihoda i novim tržištima.
Prihodi se planiraju povećati kroz rast potrošnje po turistu sa 65 prosečnih dolara dnevno u 2018. na 86 dolara u 2023., a plan je i da se poveća prosečan broj noćenja po turistu s 9,9 na 10 noćenja.
Poređenja radi, prosečna potrošnja turista po noćenju u Hrvatskoj je u 2017. godini bila upravo 86 dolara, koliko Turska priželjkuje, uz prosečan boravak gostiju na Jadranu od 8,7 dana.
Najveća novina je značajno povećanje budžeta za promociju, za šta će biti zadužena nedavno osnovana Turska agencija za promociju i razvoj turizma.
Iznos je već u ovoj godini povećan s 18 miliona dolara u 2018. godini, na 72 miliona dolara u ovoj godini.
Već u 2020. godini, Agencija za promociju na raspolaganju će imati 180 miliona dolara, a do 2023. godine čak 220 miliona dolara, što je više nego desetorostruko više nego prošle godine.
Jedan od važnih ciljeva će biti jačanje turističkog prometa s područja Dalekog Istoka i Okeanije, s ovogodišnjih oko milion na 4 miliona dolazaka u 2023. godini.
Konkretno, u narednom razdoblju Turaka će fokus imati na Kinu, Indiju, Južnu Koreju i Japan, tržišta koja su trenutno najveći generatori turističkog prometa u svetu.