Kolika je važnosta podataka, kakav je uticaj 4. industrijske revolucije na različite oblasti među kojima je i poljoprivreda, kao i šta pruža 5G mreža bile su teme na panelu Digitalna transformacija: perspektive Industrije 4.0, koji je održan na 27. Kopaonik biznis forumu. Moderator panel diskusije bio je Nikola Mehandžić, direktor poslovnog razvoja za tržišta Zapadnog Balkana kompanije Mastercard.
Na ovom panelu svoje mišljenje o digitalnoj transformaciji i perspektivama industrije 4.0 iznei su Aleksandar Bijelić, direktor Sektora za digitalizaciju i razvoj poslovanja MK Group, Predrag Ćulibrk, generlni direktor Telekom Srbija, Miloš Đurković, generalni direktor SAS Institute, Diana Gligorijević, izvršna direktorka marketinga i prodaje TeleGroup,Majk Mišel, generalni direktor Telenor Serbia i Dejan Turk,generalni direktor Vip Mobile i A1 Slovenia.
Opte je mišljenje da Srbija u 4.0. industrijskim dobu ima sve šanse da preskoči potencijalne nedostatke jer individualni talenat postaje nemerljivo značajan činilac. navedeni su primeri uspešnih mladih srpskih firmi i startapova, ali ali i velikih sistema, poput MK Group, koji zapošljavaju na hiljade ljudi, posluju u zemlji i regionu, idu u pravcu otvaranja novih tržišta i prate svetske trendove.
Ukazano je i na digitalizaciju poljoprivrede, o čemu se malo govori, i naveden primer kompanije MK Group, koja se već pet godina u svakodnevnom radu oslanja na digitalizaciju ne samo svoji poslovnih procesa već i poslovnih procesa kooperantskih kompanija kojom se kojima se značajno podiže efikasnost procesa praćenja godišnjeg ciklusa proizvodnje repe.
Dobar orimer naveo je i generalni direktor Telekom Srbija Predrag Ćulibrk rekavši da inženjeri ove kompanije zajedno sa JP “Srbijavode” rade na određenim pilot projektima, koristeći softverska rešenja, koji bi doprineli da se predvide eventualne poplave u Srbiji i da se na vreme spreče katastrofe.