Uprkos nepovoljnom poslovnom okruženju izazvanom pandemijom Kovid-19 koja je direktno uticala na smanjenje stope rasta i u farmaceutskoj industriji, Štada grupa u okviru koje posluje Hemofarm, u prvoj polovini 2020. zabeležila je povećanje prodaje od 16 odsto na ukupno 1,47 milijarde evra, sa organskim rastom prodaje od devet odsto.
U poslovnom smislu, drugi kvartal ove godine naročito je bio težak pošto je došlo do velikog pada na brojnim tržišta, naročito u zemljama u kojima pacijenti direktno plaćaju troškove lečenja.
Ovaj pad posledica je krize izazvane koronavirusom koja je dovela do znatnog smanjenja broja ljudi koji su odlazili u apoteke, kod lekara i u bolnicu, kao i do promene trenda da lekove kupujemo unapred. Međutim, Štada je čak i u ovim izazovnim uslovima dobro poslovala zahvaljujući širokoj i raznovrsnoj paleti lekova i preparata.
"Naše povećanje prodaje i prihoda iznad tržišnog proseka je odraz konzistentne primene naše strategije 'One STADA za rast'. Snažna posvećenost i preduzetnički duh naših zaposlenih osnova su našeg uspeha. U anketi za zaposlene koju smo nedavno sproveli, devet od 10 zaposlenih izjasnilo se da su ponosni što rade za Štadu i da su uvereni da će kompanija izaći snažna iz krize izazvane koronavirusom. S obzirom na negativne efekte pandemije koji traju, moramo da nastavimo da pokazujemo visok nivo agilnosti i posvećenosti da bismo ostali na našem kursu rasta i u drugoj polovini 2020.", rekao je generalni direktor Štade Peter Goldšmit, prenele su Nezavisne novine.
Nedavne akvizicije - kao što je proizvodni portfolio kompanije Takeda u Rusiji, Volmark sa svojim poslovanjem koje uključuje zdravstvene proizvode široke potrošnje u Centralnoj i Istočnoj Evropi, FERN-C brend na Filipinima - upotpunile su organski rast prodaje Štade od devet odsto. Integracija ovih akvizicija se uspešno odvija, navode u kompaniji.