Privredna komora Srbije od danas pokreće novu uslugu izdavanja identifikacionih kartica posrednicima u prometu i zakupu nepokretnosti, kako bi se povećala zaštita na tom tržištu i unapredilo poštovanje pravila struke i etičnosti u poslovanju.
"Uvođenje ID kartica kao nove usluge PKS, važan je korak u primeni zakonskih rešenja donetih na inicijativu naših članica, profesionalizaciji poslovanja gotovo dvesta posrednika u prometu nepokretnosti sa oko hiljadu agenata i uvođenju više reda i sigurnosti na srpskom tržištu nekretnina – i za kupce i za prodavce. Uređeno i sigurno tržište nekretnina, važno je ne samo za naše građane i kompanije koje koriste agencijske usluge, već je i deo slike Srbije kao investicione i poslovne destinacije za kompanije iz sveta, koje svoje poslovanje ovde najčešće počinju upravo obezbeđivanjem prostora za planiranje i razvoj svojih projekata u Srbiji", istakao je predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež.
Damir Borić, predsednik Grupacije posrednika u prometu nepokretnosti Privredne komore Srbije podsetio je da je uređenje profesije i unapređenje uslova poslovanja strateški cilj Grupacije, od osnivanja 2011. godine.
Prema njegovim rečima, identifikacione kartice povećaće prepoznatljivost onih koji posluju legalno i u skladu sa najvišim stepenom profesionalnih standarda, a na ovaj način smanjujemo i sivu ekonomiju.
Posrednici podnose Zahtev za izdavanje identifikacione kartice posrednika u prometu i zakupu nepokretnosti na portalu ePKS, uz prethodnu registraciju kvalifikovanim elektronskom sertifikatom.
Identifikacione kartice za posrednike u prometu i zakupu nepokretnosti izdavaće se na osnovu Pravilnika o utvrđivanju ispunjenosti uslova za izdavanje identifikacione kartice posrednika u prometu i zakupu nepokretnosti, koji je doneo Upravni odbor PKS 10. decembra 2020. godine, na inicijativu Grupacije posrednika u prometu nepokretnosti.
Identifikacione kartice se izdaju na pisani zahtev privrednog subjekta kod kojeg je agent radno angažovan. Zahtev se podnosi elektronskim putem, preko internet portala Privredne komore Srbije, u obliku digitalno potpisanog dokumenta.
Da bi se izdala identifikaciona kartica, agent koji je radno angažovan kod posrednika mora biti upisan u Registar posrednika koji vodi Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija. Privredni subjekt kod kojeg je agent radno angažovan mora da pristupi Kodeksu poslovne etike posrednika u prometu i zakupu nepokretnosti Privredne komore Srbije.
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija je podržalo uvođenje samoregulative u oblasti posredovanja u prometu i zakupu nepokretnosti.