Privredna komora Srbije od ponedeljka, 10. maja, pokreće novu uslugu izdavanja identifikacionih kartica posrednicima u prometu i zakupu nepokretnosti, kako bi se povećala zaštita na tom tržištu i unapredilo poštovanje pravila struke i etičnosti u poslovanju.
Posrednici podnose Zahtev za izdavanje identifikacione kartice posrednika u prometu i zakupu nepokretnosti na portalu ePKS, uz prethodnu registraciju kvalifikovanim elektronskom sertifikatom.
Identifikacione kartice za posrednike u prometu i zakupu nepokretnosti izdavaće se na osnovu Pravilnika o utvrđivanju ispunjenosti uslova za izdavanje identifikacione kartice posrednika u prometu i zakupu nepokretnosti, koji je doneo Upravni odbor PKS 10. decembra 2020. godine, na inicijativu Grupacije posrednika u prometu nepokretnosti. Pravilnik utvrđuje proceduru izdavanja identifikacionih kartica, objavila je PKS.
Identifikacione kartice se izdaju na pisani zahtev privrednog subjekta kod kojeg je agent radno angažovan. Zahtev se podnosi elektronskim putem, preko internet portala Privredne komore Srbije, u obliku digitalno potpisanog dokumenta. Da bi se izdala identifikaciona kartica, agent koji je radno angažovan kod posrednika mora biti upisan u Registar posrednika koji vodi Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija. Privredni subjekt kod kojeg je agent radno angažovan mora da pristupi Kodeksu poslovne etike posrednika u prometu i zakupu nepokretnosti Privredne komore Srbije. Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija je podržalo uvođenje samoregulative u oblasti posredovanja u prometu i zakupu nepokretnosti.