Ukupno 12 timova mladih socijalnih preduzetnika i preduzetnica, po dva iz Albanije, Bosne i Hercegovine, Kosova*, Crne Gore, Severne Makedonije i Srbije, biće podržano grantovima u iznosu od 2.500 € i učešćem u regionalnom programu inkubacije, kako bi svoje biznis ideje sproveli u delo. Odabrani biznisi mladih podržani su sa ukupno 30.000€ u okviru RISE projekta, u kome je od njegovog početka učestvovalo 46 timova sastavljenih od 137 mladih sa područja Zapadnog Balkana.
Dve najbolje socijalno preduzetničke ideje iz Srbije koje će nastaviti učešće u RISE programu kroz fazu Inkubacije su Woman on the Way i Vožnjom do samostalnosti.
Ideja tima Woman on the Way je pokretanje etičnog i inkluzivnog modnog brenda koji će obezbediti zaposlenje ženama izbeglicama koje žive u Srbiji, istovremeno podstičući društveni dijalog između ove dve kulture.
Tim Vožnje do samostalnosti ima za cilj da mladima bez roditeljskog staranja pruži podršku u finansijskom osamostaljivanju nakon što napuste institucije socijalne zaštite kroz zaposlenje u kurirskoj službi.
Ivana Stančić, programska menadžerka Smart Kolektiva, čestitala je svim mladima uključenim u RISE program na sjajnim idejama i motivaciji da razvijaju preduzetnička i inovativna rešenja za probleme u našoj zajednici. Ona je takođe istakla da je prva generacija mladih socijalnih preduzetnika RISE programa u Srbiji, uprkos ograničenjima koje je donela pandemija, posvećeno i sa velikom energijom radila na razvoju svojih biznis ideja i time pokazala jaku želju da doprinose društvenim promenama.
Projekat RISE (Regionalni inkubator za socijalno preduzetništvo), sprovodi šest lokalnih inkubatora a koordiniše ga konzorcijum koji čine regionalni i evropski partneri. Projekat ima za cilj da obogati eskosistem za razvoj socijalnog preduzetništva na Zapadnom Balkanu kao i da omogući mladim ljudima da razviju inovativna rešenja za društvene probleme, doprinoseći tako pomirenju i saradnji u regionu. Pozitivna promena na Zapadnom Balkanu je moguća, a stabilnost i prosperitet mogu se postići samo podsticanjem pomirenja i saradnje.
Odabrani preduzetnici i preduzetnice su mladi ljudi iz regiona, uzrasta od 18 do 35 godina, motivisani da uče o socijalnom preduzetništvu i učestvuju u regionalnom interkulturalnom programu. Kroz program podrške krojen po njihovoj meri, timovi mladih rade na razvoju konkretnih ideja za rešavanje društvenih ili ekoloških problema u svojoj zajednici. Takođe, učešćem u RISE projektu mladi razvijaju i unapređuju svoje veštine i mogućnosti za zaposlenje.
Ovaj projekat promoviše dijalog i saradnju između svih uključenih aktera i teritorija sa kojih dolaze. U pitanju je trogodišnji projekat koji je otpočeo 1. oktobra 2019. godine i sprovodi se u okviru regiona Zapadnog Balkana.
Saznajte više o projektu putem sajta www.risewb.org ili putem Facebook, Instagram ili Linkedin stranice.
Projekat RISE razvija i nadgleda konzorcijum sastavljen od sledećih orgranizacija: Regionalna kancelarija za saradnju sa mladima (RYCO), GROUPE SOS Pulse, Omladinska mreža jugoistočne Evrope (SEEYN), Institut Francais i Francusko-nemačka omladinska kancelarija (OFAJ), a sprovodi ga šest lokalnih inkubatora: ARNO, Balkan Green Foundation, Nešto više, Smart Kolektiv, IEC Tehnopolis and Yunus Social Business.
Glavni cilj RISE projekta je podsticanje pomirenja na zapadnom Balkanu kroz promociju i jačanje socijalnog preduzetništva u regionu, Projekat otvara nove prostore pomirenja za mlade Zapadnog Balkana kroz razvoj regionalnog programa podrške socijalnom preduzetništvu.
Ovaj projekat je sufinansiran od strane Francuske razvojne agencije (AFD) i Regionalne kancelarije za saradnju mladih (RYCO)
Inače, socijalna preduzeća su pokretači socijalne ekonomije kojima je prevashodni cilj stvaranje pozitivnog društvenog uticaja a ne isključivo profita za svoje vlasnike. Socijalna preduzeća proizvode dobra ili pružaju usluge na tržištu, na preduzetnički i inovativan način i usmeravaju svoju dobit za postizanje društvenih ciljeva. U socijalnim preduzećima primenjuju se demokratski i participativni principi odlučivanja, uz uključivanje zaposlenih, potrošača i drugih aktera koji direktno utiču na tržišne aktivnosti preduzeća