Istovremeno sa izgradnjom dve linije metroa započinjemo proširenje i modernizaciju BG voza, a kada sve bude završeno Beograd neće imati ni jedno vozilo u javnom prevozu koje će biti ekološki neprihvatljivo, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.
Gostujući na TV Pink rekao je da je delegacija Beograda razgovarala o tome u Moskvi sa predstavnicima kompanije „Sinara” i Ruske državne železnice. Podsetio je da, kada je tokom februara potpredsednik Vlade Ruske Federacije Jurij Borisov bio u Beogradu, u razgovoru sa predsednikom Vučićem ruska strana iznela je predlog da učestvuje u modernizaciji BG voza i dogovoreno je da se započne sa razgovorima.
– Na osnovu toga smo sa ruskom stranom sastavili zajednički tim i za manje od mesec dana došli u situaciju da možemo da pričamo o tome. Istovremeno, uz izgradnju dve linije metroa započinjemo i proširenje BG voza. U ovom trenutku BG voz funkcioniše između Batajnice i Ovče, na deonici u dužini 31 kilometar, između Resnika i Ovče na deonici u dužini 23 kilometra. Pre dve godine otvorili smo dve nove linije BG voza, Mladenovac – Beograd centar – Ovča u dužini od 62 kilometra, kao i liniju Ovča–Lazarevac u dužini od 68 kilometara. Kada budemo završili rekonstrukciju BG voza građani koji žive u Batajnici, Mladenovcu i Lazarevcu imaće BG voz na svakih 15 minuta u špicu i svakih 30 minuta van špica – najavio je Vesić.
Precizirao je da će se u prvoj fazi razvoja BG voza graditi tunel i dva nova koloseka između Novog Beograda i Batajnice, jer će između Batajnice i Ovče frekvencija biti na 10 minuta u špicu i 20 minuta van špica.
– Zatim ćemo raditi kompletno novu prugu između Zemuna i tako ćemo povezati Aerodrom „Nikola Tesla” i nacionalni stadion, odnosno centar Surčina. Osim toga, radimo nedostajući depo i kupujemo 31 novu garnituru, a do nove godine i 11 garnitura – istakao je Vesić.
On je dodao da će se u drugoj fazi povezati Surčin i Obrenovac, uradiće se nedostajuća infrastruktura između Makiša i Karaburme i deo od centra Beograda do Novog Beograda sa Mostom preko Save, odnosno dva nova koloseka. U trećoj fazi radiće se uglavnom dupli koloseci prema Lazarevcu i Mladenovcu.
– Kada sve bude završeno, prvi put ćemo sa povezati sve delove Beograda, odnosno prigradske opštine sa Beogradom, te će građani moći da žive u Lazarevcu a rade u Beogradu, i obratno. Tada će to biti jedinstveni sistem sa dve linije metroa i proširenom linijom BG voza. Zahvaljujući tome ćemo 2030. godine moći da kažemo da će osnovni podsistem prevoza u Beogradu biti šinski prevoz. On ne zavisi od gužvi, potpuno je autonoman i ekološki prihvatljiv – rekao je Vesić.
On je dodao da je već raspisan tender za kupovinu sto novih autobusa na gas, te da će Grad u narednih šest godina svake godine kupovati po sto autobusa, a do 2028. godine grad će imati na raspolaganju 600 novih autobusa, javlja Beoinfo.
– Kada sve to bude završeno, 2030. godine Beograd neće imati ni jedno vozilo u gradskom prevozu koje će biti ekološki neprihvatljivo. Koliko je to veliki uspeh govori podatak da je Pariz za ostvarenje istog zadataka sebi zadao rok do 2025. godine, a Pariz je neuporedivo bogatiji od Beograda – istakao je Vesić.