Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Republike Srbije Tomislav Momirović izjavio je da će deo obilaznice oko Beograda kod Bubanj Potoka, s najvećom saobraćajnom petljom, biti završen najkasnije do kraja sledeće godine.
Projekat obilaznice oko Beograda sastoji se iz više sektora ukupne dužine 20,4 kilometra, a u aprilu ove godine pušten je u saobraćaj Sektor 4 dužine 7,7 kilometara.
Momirović, koji je bio u kontroli radova kod tunela Straževica, rekao je da su se građani Beograda umorili od priča o obilaznici, uz podsećanje na to da se trideset i više godina priča da će ona biti završena i da će tranzitni saobraćaj biti izbačen iz centra grada, a jako malo koraka na tom planu je preduzeto do pre nekoliko godina.
Ministar je istakao da će nakon završetka ovog projekta u narednih godinu dana kada se uradi petlja koja će biti najveća u zemlji, biti omogućeno da tranzitni saobraćaj ide brže i efikasnije, što će znatno smanjiti količine aerozagađenja u Beogradu.
Pustili smo u aprilu Sektor 4, nadam se da ćemo u narednih nekoliko meseci pustiti tunel Straževica. Uveren sam da ćemo do kraja sledeće godine moći da kažemo da priču na temu obilaznice oko Beograda, makar ovaj deo do Bubanj Potoka, šaljemo u istoriju, poručio je Momirović.
Iza tunela Straževica nastavlja se najkompleksniji deo projekta Obilaznice: Sektor 6 dužine 9,5 kilometara, koji podrazumeva izgradnju obe kolovozne konstrukcije punog profila auto-puta koji će imati širinu oko 30 metara. Na tom sektoru najznačajniji objekti su još jedan tunel Beli Potok i sama petlja Beli Potok, a na kraju Sektora 6 je Bubanj Potok sa budućom najvećom petljom u Srbiji.
Miodrag Poledica iz „Puteva Srbije“ rekao je prilikom obilaska Sektora 5, koji počinje od petlje Orlovača, zaključno s tunelom Straževica, da tu ima nešto više od 3,3 kilometra, a cilj je da se ovaj projekat završi u nerednih nekoliko meseci.
Prema njegovim rečima, od karakterističnih objekata specifičan je upravo ovaj tunel, koji je dugačak 800 metara, gde su završeni svi građevinski radovi i sada dolazi faza elektro-mašinskog opremanja.
On je dodao da se radi o izuzetno kompleksnom tunelu, koji poseduje 15 različitih sistema koji se moraju sinhronizovati u radu kako bismo imali najbezbedniji saobraćaj i sistem koji odgovara svim evropskim standardima i propisima.
Ovaj auto-put treba da omogući najpristupačnije veze kako za privredu, tako i za građane. Dnevno ovom obilaznicom, koja nije završena, prođe više od 20.000 vozila, najmanje deset odsto su teška teretna vozila i cilj je da se rastereti cela putna mreža u Srbiji, ukazao je Poledica.