Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Izabrani najbolji urbani baštovani

Zeleni gradovi - svetlija budućnost
Srpska ekonomija

Kompanija Nestlé Srbija po drugi put je organizovala konkurs za najbolje urbane baštovane, s ciljem da doprinese širenju svesti o važnosti stvaranja zelenih oaza u gradskim sredinama, koje, pored toga što oplemenjuju životni prostor, utiču i na stvaranje zdravijeg okruženja. Ove godine pobedu je odneo Miodrag Miletić, koji je nagrađen baštenskom ljuljaškom i paketom Nestlé proizvoda.

Miodrag Miletić je kao najboljeg baštovana nominovao svog deku Mirka Kovačevića i oni će zajedno, sa komšijama i prijateljima, uživati u nagradama i nastaviti da neguju duh zajedništva i dobrih komšijskih odnosa.

Konkurs je bio osmišljen tako da istakne značaj zajedništva i urbanog baštovanstva, koje podrazumeva da svaki pojedinac doprinosi stvaranju zelenijih i održivijih gradova. Urbano baštovanstvo ima ključnu ulogu u promovisanju odgovornosti prema životnoj sredini, a ova inicijativa je samo jedan od načina na koji se kompanije mogu povezati sa lokalnim zajednicama i pozitivno uticati i na širu okolinu.

Ove godine, Facebook korisnici su imali priliku da nominuju svoje prijatelje, komšije, kolege ili članove porodice kao najbolje urbane baštovane podelivši fotografiju njihove bašte, dvorišta, terase ili nekog drugog zelenog kutka na zvaničnoj Facebook stranici kompanije Nestlé. Na konkurs je stiglo 125 prijava, a najlepšu baštu odabrao je žiri u sastavu: Ivanka Stojnić, menadžerka za održivi razvoj u kompaniji Nestlé, Biljana Marinov, diplomirani inženjer pejzažne arhitekture i članica Udruženja pejzažnih arhitekata Srbije, Maja Čorbić, diplomirani inženjer pejzažne arhitekture i hortikulture iz JKP „Srbijašume“ i Dejan Dragićević, baštovan, TV voditelj i kreator digitalnog sadržaja.

„Ponosni smo na to koliko građana je prihvatilo ideju urbanog baštovanstva. Inspirišuće je videti kako mali, individualni napori mogu imati veliki uticaj na životnu sredinu“, istakla je Ivanka Stojnić, menadžerka za održivi razvoj u kompaniji Nestlé i dodala:

„Nastavljamo da promovišemo i druge prakse održivosti, kao što je regenerativna poljoprivreda. Pružajući podršku poljoprivrednim proizvođačima, Nestlé svojim primerom podstiče i druge kompanije i pojedince da se okrenu održivijim praksama proizvodnje. Kao najveći svetski proizvođač hrane težimo tome da do 2030. godine 50 odsto ključnih sirovina svih Nestlé proizvoda bude iz regenerativne poljoprivrede.“

Podsetimo, kompanija Nestle Srbija je 2021. godine zasadila 225 Pančićevih omorika duž bulevara Milutina Milankovića na Novom Beogradu, dok je 2022. u saradnji sa JKP „Srbijašume“ posađeno 400 stabala Pančićeve omorike, crnog bora, tuje, tise, breze, japanske crne šljive, lavande, hibiskusa i drugih kultura u teniskim juniorskim klubovima u Beogradu. Prošle godine je posađeno čak 7.638 mladica hrasta lužnjaka u šumskom kompleksu Crni Lug u Surčinu, kao i više stotina stabala oko poljoprivrednih gazdinstava dobavljača.

Ostali naslovi

Beograd domaćin konferencije Dijalozi o Kini
Srpska ekonomija
U Beogradu se 15. i 16. oktobra održava najveća međunarodna naučna konferencija u Evropi posvećena kineskoj spoljnoj politici i geopolitičkim promenama. Na Petoj konferenciji  "Dijalozi o Kini" ("Dialogues on China") učestvovaće više od 130 istraživača iz 34 države
Otvoren Drugi sabor geodeta Srbije i Srpske
Srpska ekonomija
U Etno selu „Stanišići“ juče je svečano otvoren „Drugi sabor geodeta Srbije i Srpske”, koji će trajati do 15. oktobra 2025. godine. Konferenciju su svečano otvorili ovogodišnji domaćin direktor Republičke uprave za geodetske i imovinsko-pravne poslove Republike Srpske, mr Dragan Stanković i direktor Republičkog geodetskog zavoda Srbije, mr Borko Drašković
Dan i krsna slava 63. padobranske brigade
Srpska ekonomija
Pripadnici 63. padobranske brigade danas su skromno, ali sa ponosom, obeležili krsnu slavu jedinice — Pokrov Presvete Bogorodice
Bilateralni sastanak guvernera Narodne banke Srbije s guvernerom Narodne banke Švajcarske
Srpska ekonomija
Guverner Narodne banke Srbije Jorgovanka Tabaković i guverner Narodne banke Švajcarske Martin Šlegel sastali su se danas u Vašingtonu tokom Godišnje skupštine Odbora guvernera Međunarodnog monetarnog fonda i Grupacije Svetske banke
Osposobljavanje izvođača obuke u veranju i za gorsku službu spasavanja
Srpska ekonomija
Na planinskom terenu u rejonu Ovčarsko-kablarske klisure u toku je realizacija naprednog kursa veranja i gorske službe spasavanja za pripadnike 72. brigade za specijalne operacije
Više od 45.000 žena besplatno obavilo preventivne mamografske preglede
Srpska ekonomija
„Roze oktobar“ posvećen je borbi protiv raka dojke, a ovog meseca obeležava se i poseban jubilej – pet godina otkako Grand kafa kroz svoju kampanju Hajde da imamo vremena za pregled i prepoznatljivi slogan „Ne gledaj u šolju, pregledaj se!“ podseća žene na važnost preventivnih pregleda
Putujući studentski sajam: upoznajte francuske univerzitete
Srpska ekonomija
U sezoni obrazovnih sajmova održava se 16. PUTUJUĆI STUDENTSKI SAJAM: UPOZNAJTE FRANCUSKE UNIVERZITETE u sredu 15. oktobra 2025. od  11.00 do 18.00 časova u prostorijama Francuskog instituta u Srbiji, Knez Mihailova 31. Ovaj datum je i početak kampanje za dodelu stipendija Vlade Republike Francuske za Master 2 i doktorate u ko-mentorstvu za akademsku 2026/2027
Veliko interesovanje za grantove projekta Snažne i važne
Srpska ekonomija
Na konkurs za dodelu pet grantova od po 10.000 funti u okviru projekta Snažne i važne stigle su čak 83 prijave preduzetnica i vlasnica malih biznisa iz cele Srbije, što znači da se za svaki od pet grantova u proseku prijavilo gotovo 17 preduzetnica. Ovaj projekat sprovodi NALED uz podršku Britanske ambasade
Beograd domaćin međunarodne naučne konferencije
Srpska ekonomija
U Beogradu se 15. i 16. oktobra održava najveća međunarodna naučna konferencija u Evropi posvećena kineskoj spoljnoj politici i geopolitičkim promenama. Na Petoj konferenciji  "Dijalozi o Kini" ("Dialogues on China") učestvovaće više od 130 istraživača iz 34 države
Kolo, rukotvorine i ukusi Srbije
Srpska ekonomija
Kada su prvi posetioci uzeli hleb i so na otvaranju kampanje „Riznica ukusa iz Srbije“, bilo je jasno da ovo neće biti samo još jedna jesenja promocija u marketu, već proslava domaće tradicije – kroz ukuse i zanate