Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Izabrani najbolji urbani baštovani

Zeleni gradovi - svetlija budućnost
Srpska ekonomija

Kompanija Nestlé Srbija po drugi put je organizovala konkurs za najbolje urbane baštovane, s ciljem da doprinese širenju svesti o važnosti stvaranja zelenih oaza u gradskim sredinama, koje, pored toga što oplemenjuju životni prostor, utiču i na stvaranje zdravijeg okruženja. Ove godine pobedu je odneo Miodrag Miletić, koji je nagrađen baštenskom ljuljaškom i paketom Nestlé proizvoda.

Miodrag Miletić je kao najboljeg baštovana nominovao svog deku Mirka Kovačevića i oni će zajedno, sa komšijama i prijateljima, uživati u nagradama i nastaviti da neguju duh zajedništva i dobrih komšijskih odnosa.

Konkurs je bio osmišljen tako da istakne značaj zajedništva i urbanog baštovanstva, koje podrazumeva da svaki pojedinac doprinosi stvaranju zelenijih i održivijih gradova. Urbano baštovanstvo ima ključnu ulogu u promovisanju odgovornosti prema životnoj sredini, a ova inicijativa je samo jedan od načina na koji se kompanije mogu povezati sa lokalnim zajednicama i pozitivno uticati i na širu okolinu.

Ove godine, Facebook korisnici su imali priliku da nominuju svoje prijatelje, komšije, kolege ili članove porodice kao najbolje urbane baštovane podelivši fotografiju njihove bašte, dvorišta, terase ili nekog drugog zelenog kutka na zvaničnoj Facebook stranici kompanije Nestlé. Na konkurs je stiglo 125 prijava, a najlepšu baštu odabrao je žiri u sastavu: Ivanka Stojnić, menadžerka za održivi razvoj u kompaniji Nestlé, Biljana Marinov, diplomirani inženjer pejzažne arhitekture i članica Udruženja pejzažnih arhitekata Srbije, Maja Čorbić, diplomirani inženjer pejzažne arhitekture i hortikulture iz JKP „Srbijašume“ i Dejan Dragićević, baštovan, TV voditelj i kreator digitalnog sadržaja.

„Ponosni smo na to koliko građana je prihvatilo ideju urbanog baštovanstva. Inspirišuće je videti kako mali, individualni napori mogu imati veliki uticaj na životnu sredinu“, istakla je Ivanka Stojnić, menadžerka za održivi razvoj u kompaniji Nestlé i dodala:

„Nastavljamo da promovišemo i druge prakse održivosti, kao što je regenerativna poljoprivreda. Pružajući podršku poljoprivrednim proizvođačima, Nestlé svojim primerom podstiče i druge kompanije i pojedince da se okrenu održivijim praksama proizvodnje. Kao najveći svetski proizvođač hrane težimo tome da do 2030. godine 50 odsto ključnih sirovina svih Nestlé proizvoda bude iz regenerativne poljoprivrede.“

Podsetimo, kompanija Nestle Srbija je 2021. godine zasadila 225 Pančićevih omorika duž bulevara Milutina Milankovića na Novom Beogradu, dok je 2022. u saradnji sa JKP „Srbijašume“ posađeno 400 stabala Pančićeve omorike, crnog bora, tuje, tise, breze, japanske crne šljive, lavande, hibiskusa i drugih kultura u teniskim juniorskim klubovima u Beogradu. Prošle godine je posađeno čak 7.638 mladica hrasta lužnjaka u šumskom kompleksu Crni Lug u Surčinu, kao i više stotina stabala oko poljoprivrednih gazdinstava dobavljača.

Ostali naslovi

Prijave za EIT Food programe do 21. februara
Srpska ekonomija
Inovatori i preduzetnici u oblasti hrane i poljoprivrede imaju priliku da se prijave na programe podrške koje organizuju EIT Food, a koji su namenjeni razvoju i komercijalizaciji inovativnih rešenja u sektoru prehrambene industrije. Rok za prijave ističe 21. februara
Konkurs za osposobljavanje rezervnih oficira roda avijacije Vojske Srbije
Srpska ekonomija
Ministarstvo odbrane Vlade Republike Srbije poziva sve zainteresovane mladiće i devojke koji imaju diplomu osnovnih akademskih studija civilnih fakulteta da se prijave na konkurs za Vojno-stručno osposobljavanje za rezervne oficire Vojske Srbije roda avijacije
Podnošenje zahteva za podsticaje u okviru Mere 3 IPARD III programa do 14. marta
Srpska ekonomija
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Vlade Republike Srbije saopštilo je da je raspisalo prvi javni poziv u okviru Mere 3 – Investicije u fizičku imovinu koje se tiču prerade i marketinga poljoprivrednih proizvoda i proizvoda ribarstva u sklopu IPARD III programa
Italija - Zemlja partner 46. Međunarodnog sajma turizma u Beogradu
Srpska ekonomija
Povodom predstojećeg 46. Međunarodnog sajma turizma u Beogradu potpisan je Ugovor o učešću Italije kao zemlje partnera na ovom eminentnom regionalnom turističkom događaju. Ovaj vid partnerstva sa Beogradskim sajmom turizma i Republikom Srbijom deo je prepoznavanja potencijala za razvijanje saradnje i daljeg unapređenja ekonomskih odnosa dve zemlje
Elitna obuka i spremnost za najsloženije zadatke
Srpska ekonomija
Pripadnici 72. brigade za specijalne operacije svakodnevno realizuju različite sadržaje obučavanja na mironodopskoj lokaciji i van rejona baziranja radi unapređenja svoje osposobljenosti i očuvanja visoke borbene gotovosti jedinice
Više od 276.000 putnika na letovima Er Srbije u januaru
Srpska ekonomija
Er Srbija je u januaru prevezla ukupno 276.198 putnika u redovnom i čarter saobraćaju. Zabeleženi broj putnika na samom početku 2025. veći je u odnosu na isti mesec prethodne godine, što ukazuje na pozitivni trend rasta poslovanja srpske nacionalne avio-kompanije
Kako se Beč sprema za klimatske promene pomoću satelitskih podataka
Srpska ekonomija
Kako bi gradove i regije u Austriji pripremila za budućnost, bečka laboratorija za inovacije „Vienna Geospace Hub“ koristi satelitske i geopodatke. Sentinel-sateliti, koji su deo programa za posmatranje Zemlje Copernicus Evropske svemirske agencije (ESA) dostavljaju svakodnevno 2 miliona fotografija. Sateliti redovno kruže oko Zemlje, tako da se informacije kontinuirano analiziraju i uvek su ažurne
Koncerti Vlade Georgijeva 8,9 i 10. februara u Sava centru
Srpska ekonomija
Vlado Georgijev ponovo otkriva čari vrhunske muzike kroz jedinstvenu seriju koncerata pod nazivom „Gospodski provod“ u Sava Centru 8., 9. i 10. februara – kada će, u „plavoj dvorani“, ponovo dočarati magiju trenutaka koji se pamte
Praznik mimoze od 14. februara do 2. marta
Srpska ekonomija
„Herceg Novi zove – fešta, sunce, more“ slogan je pod kojim će se od 14. februara do 2. marta održati 56. Praznik mimoze u Herceg Novom. Najveselija i jedna od najpopularnijih turističko – zabavnih manifestacija u regionu će tokom 15 zimskih dana donieti više od 50 pučkih, kulturnih, gastronomskih, dečijih i sportskih programa, i dobrom zabavom dozvati početak proleća
Redovnom obukom do vrhunske osposobljenosti tenkista Vojske Srbije
Srpska ekonomija
Modernizaciju naoružanja i opreme u jedinicama Vojske Srbije prati i stalna obuka njenih pripadnika na poligonima i vežbalištima, čime se unapređuje borbena gotovost jedinica i jača odbrambeni sistem naše zemlje. Osim novoprimljenih vojnika, intenzivnu obuku stalno prolaze i već prekaljeni pripadnici profesionalnog sastava Vojske Srbije i to u svim godišnjim dobima i svim vremenskim prilikama