Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Izabrani najbolji urbani baštovani

Zeleni gradovi - svetlija budućnost
Srpska ekonomija

Kompanija Nestlé Srbija po drugi put je organizovala konkurs za najbolje urbane baštovane, s ciljem da doprinese širenju svesti o važnosti stvaranja zelenih oaza u gradskim sredinama, koje, pored toga što oplemenjuju životni prostor, utiču i na stvaranje zdravijeg okruženja. Ove godine pobedu je odneo Miodrag Miletić, koji je nagrađen baštenskom ljuljaškom i paketom Nestlé proizvoda.

Miodrag Miletić je kao najboljeg baštovana nominovao svog deku Mirka Kovačevića i oni će zajedno, sa komšijama i prijateljima, uživati u nagradama i nastaviti da neguju duh zajedništva i dobrih komšijskih odnosa.

Konkurs je bio osmišljen tako da istakne značaj zajedništva i urbanog baštovanstva, koje podrazumeva da svaki pojedinac doprinosi stvaranju zelenijih i održivijih gradova. Urbano baštovanstvo ima ključnu ulogu u promovisanju odgovornosti prema životnoj sredini, a ova inicijativa je samo jedan od načina na koji se kompanije mogu povezati sa lokalnim zajednicama i pozitivno uticati i na širu okolinu.

Ove godine, Facebook korisnici su imali priliku da nominuju svoje prijatelje, komšije, kolege ili članove porodice kao najbolje urbane baštovane podelivši fotografiju njihove bašte, dvorišta, terase ili nekog drugog zelenog kutka na zvaničnoj Facebook stranici kompanije Nestlé. Na konkurs je stiglo 125 prijava, a najlepšu baštu odabrao je žiri u sastavu: Ivanka Stojnić, menadžerka za održivi razvoj u kompaniji Nestlé, Biljana Marinov, diplomirani inženjer pejzažne arhitekture i članica Udruženja pejzažnih arhitekata Srbije, Maja Čorbić, diplomirani inženjer pejzažne arhitekture i hortikulture iz JKP „Srbijašume“ i Dejan Dragićević, baštovan, TV voditelj i kreator digitalnog sadržaja.

„Ponosni smo na to koliko građana je prihvatilo ideju urbanog baštovanstva. Inspirišuće je videti kako mali, individualni napori mogu imati veliki uticaj na životnu sredinu“, istakla je Ivanka Stojnić, menadžerka za održivi razvoj u kompaniji Nestlé i dodala:

„Nastavljamo da promovišemo i druge prakse održivosti, kao što je regenerativna poljoprivreda. Pružajući podršku poljoprivrednim proizvođačima, Nestlé svojim primerom podstiče i druge kompanije i pojedince da se okrenu održivijim praksama proizvodnje. Kao najveći svetski proizvođač hrane težimo tome da do 2030. godine 50 odsto ključnih sirovina svih Nestlé proizvoda bude iz regenerativne poljoprivrede.“

Podsetimo, kompanija Nestle Srbija je 2021. godine zasadila 225 Pančićevih omorika duž bulevara Milutina Milankovića na Novom Beogradu, dok je 2022. u saradnji sa JKP „Srbijašume“ posađeno 400 stabala Pančićeve omorike, crnog bora, tuje, tise, breze, japanske crne šljive, lavande, hibiskusa i drugih kultura u teniskim juniorskim klubovima u Beogradu. Prošle godine je posađeno čak 7.638 mladica hrasta lužnjaka u šumskom kompleksu Crni Lug u Surčinu, kao i više stotina stabala oko poljoprivrednih gazdinstava dobavljača.

Ostali naslovi

Više od polovine računara i dalje koristi operativni sistem Windows 10
Srpska ekonomija
Prema statistici kompanije Kaspersky, više od polovine individualnih korisnika i skoro 60% korporativnih korisnika trenutno koristi operativni sistem Windows 10. Samo 33% korisnika je do sada nadogradilo svoje uređaje na najnoviju verziju operativnog sistema - Windows 11
Porast broja srpskih turista u Španiji
Srpska ekonomija
Između 2023. i 2024. Španiju je posetilo 84.630 srpskih turista, što predstavlja rast od 27 odsto. U prvom kvartalu 2025. zabeleženo je povećanje od skoro 9% u poređenju sa istim periodom prethodne godine. Ovom turističkom rastu značajno su doprinele nove avio-linije i bogati kalendar događaja koji Španiju čine neodoljivom destinacijom
Forbes Women’s Summit 25. septembra u Beogradu
Srpska ekonomija
Ovog septembra, Forbes Women’s Summit 2025 ponovo okuplja žene koje pomeraju granice – iz biznisa, nauke, umetnosti, tehnologije i javnog delovanja. Kroz pažljivo strukturirane tematske celine, otvorene razgovore i interaktivne sesije, učesnice će i ove godine imati priliku da razmene iskustva, stvore nova partnerstva i osnaže se za sledeći korak – lično, profesionalno i društveno
Otvoren konkurs za prijem kandidata iz građanstva na Kurs za podoficire
Srpska ekonomija
Generalštab Vojske Srbije raspisao je javni konkurs za osposobljavanje kandidata iz građanstva na Kursu za podoficire, radi njihovog prijema u profesionalnu vojnu službu u svojstvu podoficira na neodređeno vreme. Konkurs je otvoren do 30. septembra 2025. godine
Osnaživanje mladih poljoprivrednika
Srpska ekonomija
U okviru nastavka aktivnosti „Osnaživanje mladih poljoprivrednika”, koju sprovodi Fondacija Ana i Vlade Divac u saradnji sa opštinama Požega, Čajetina, Gornji Milanovac, Nova Varoš, Prijepolje, Užice i Arilje, 20 učenika i učenica završne godine Poljoprivrede škole sa domom učenika „Ljubo Mićić“ u Požeg su potpisali ugovore o donaciji  poljoprivredne opreme
Bolji uslovi boravka za osobe sa teškoćama u razvoju u Zrenjaninu
Srpska ekonomija
Kompanija MaxBet obezbedila bolje uslove za korisnike Dnevnog boravka za osobe sa teškoćama u razvoju u Zrenjaninu, koji funkcioniše u okviru Centra za pružanje usluga socijalne zaštite „Most“. Donacijom novih stolica za letnju baštu i garnitura za sedenje na terasi, korisnicima je omogućen prijatniji, udobniji i funkcionalniji prostor za svakodnevne aktivnosti
Tiha pošta komšijska – audio-projekat u dve telefonske govornice u Beču
Srpska ekonomija
Telefonske govornice kao simbol povezivanja ljudi, iskoristila je bečka umetnica Laura Andres u svojoj instalaciji „Tiha pošta“ u okviru projekta „Umetnost u javnom prostoru Beča“ i zabeležila glasove i priče komšija koji žive u stanovima u vlasništvu grada
Top Workplace i Best of the Best nagrade na najvećem festivalu HR-a u regionu
Srpska ekonomija
Treće izdanje izuzetno uspešnog HR.Weekenda održaće se u sklopu najvećeg dosadašnjeg Weekenda.18, od 18. do 21. septembra u Rovinju. Tokom ovogodišnjeg festivala ponovno će biti dodeljene prestižne Top Workplace nagrade koje ističu poslodavce s izuzetnim rezultatima u zadovoljstvu i angažovanosti zaposlenih. Organizator nagrada je Luppa
Srcem za Obedsku baru
Srpska ekonomija
Pod sloganom „Srcem za Obedsku baru“, protekle subote Erste volonteri su uložili svoje vreme i energiju kako bi doprineli očuvanju jednog od najvažnijih prirodnih staništa u našoj zemlji, Specijalnog rezervata prirode Obedska bara
Napredna obuka za rečne diverzante Vojske Srbije
Srpska ekonomija
U 72. brigadi za specijalne operacije u toku je realizacija napredne specijalističke obuke pripadnika jedinice za rečne diverzante Vojske Srbije