Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Psihološka pomoć mladima

Hrabri zajedno
Srpska ekonomija

Period adolescencije obeležen je brojnim izazovima, od pronalaženja sopstvenog identiteta i suočavanja sa društvenim normama, do prilagođavanja promenama koje donose škola, porodica, kao i nove tehnologije, što predstavlja plodno tlo za nastanak anksioznosti i depresije. Prema podacima UNICEF-a svaka četvrta mlada osoba u Srbiji susrela se sa nekim mentalnim izazovom. Trećina (34%) mladih o tome razgovara samo povremeno, 21% to čini veoma retko, dok 14% nikada ne otvara ovu temu. Više od trećine mladih (37%) ne zna gde da se obrati da dobije psihološku podršku.

Prepoznajući izazove odrastanja i njihovog uticaja na mentalno zdravlje, Maybelline New York treću godinu zaredom sprovodi kampanju Brave Together (Hrabri zajedno) sa ciljem destigmatizacije mentalnih poteškoća, podržavajući pristup uslugama usmerenim na pružanje pravovremene i kvalitetne podrške mladima. Zahvaljujući ovoj inicijativi od početka 2024. godine preko 50.000 osoba je posetilo platformu UNICEF-a Sve je OK, a mladi su dobili psihološku podršku tokom 8.415 održanih sesija. Ovaj online prostor je sigurno, zaštićeno i anonimno mesto za potragu za odgovorima na pitanja koja mlade tište, kao dobijanje saveta putem razgovora sa stručnjacima. Tokom ove godine 15 eksperata je prošlo sveobuhvatnu obuku kako bi se unapredio kvalitet i obim usluge koje se pruža mladima.

„Pored toga što je veoma intenzivna i izazovna, adolescencija je i period u kojem se može učiniti mnogo toga kako bi se mentalno zdravlje mlade osobe očuvalo pre prelaska u odraslo doba. Verujemo da je najvažniji korak na tom putu otvoren i iskren razgovor, kao i da kroz dodatne resurse i stručnu pomoć, svaki pojedinac može biti deo mreže podrške i pomoći u očuvanju mentalnog zdravlja“, ističe Ivona Marinković, Senior Product Manager za brendove Maybelline New York i Essie u kompaniji L’Oréal Adria Balkan.

Osim pristupa lako dostupnoj i besplatnoj podršci, jedan od ključnih segmenata Brave Together kampanje jeste i edukacija mladih u cilju prepoznavanja znakova mentalnih poteškoća kod sebe i svojih najbližih, koristeći inovativan Brave Talk model. Ovaj pristup obuhvata konkretne korake za pružanje podrške prijatelju u osetljivim situacijama i osmišljen je sa ciljem da olakša vođenje otvorenih razgovora kroz uvažavanje osećanja i stvaranje sigurne i poverljive atmosfere.

Model BRAVE koraka – Budi uz njih, Razmisli o okruženju, Aktivno postavljaj pitanja, Vodi računa o osećanjima i Efekat tvojih reči je veliki – ove godine je predstavljen studentima Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu, Medicinskog fakultetu u Nišu, Filološko umetničkog fakulteta u Kragujevcu i Fakulteta organizacionih nauka u Beogradu. Kroz inspirativne i interaktivne radionice studenti su dobili konkretne smernice kako prepoznati mentalne izazove sa kojima se suočavaju njihovi prijatelji i vršnjaci koje su im omogućile da ovladaju veštinama potrebnim za započinjanje osetljivih razgovora i pružanje adekvatne podrške, a da ne pređu sopstvene, kao ni tuđe granice. Stotine studenata u 4 grada u Srbiji imalo je priliku da razvije svest o tome na koji način kao prijatelji mogu da budu dobra podrška svojim vršnjacima dok prolaze kroz izazovne periode u odrastanju.

Do sada je kroz ovaj program globalno, u saradnji sa 35 neprofitnih organizacija u 25 zemalja, Maybelline New York obezbedio besplatnu psihološku podršku za 350.000 ljudi. Cilj je da se do 2025. godine izdvoji ukupno 10 miliona dolara kako bi se osiguralo bolje mentalno zdravlje za milion ljudi širom sveta. Ovogodišnja ambasadorka kampanje Naomi Osaka dodatno osvetljava ovu važnu temu, inspirišući mlade da se otvore i potraže pomoć kada im je potrebna.

Ostali naslovi

Malta – putovanje kroz vreme
VISITMALTA
U samom srcu Mediterana, tamo gde se plavetnilo neba stapa s tirkiznim morem, nalazi se Malta – malena, ali neprocenjivo bogata zemlja istorije, lepote i duše. Ova ostrvska država, smeštena između Evrope i Afrike, već vekovima čuva svoju jedinstvenu priču. I ta priča počinje u njenom glavnom gradu – veličanstvenoj Valeti
Sada imamo šansu: Punim gasom ka eri čiste energije
Piše: Antonio Gutereš, generalni sekretar Ujedinjenih nacija
Energija je usmeravala put čovečanstva – od ovladavanja vatrom, preko stavljanja pare u pogon, do cepanja atoma. Danas je trenutak da zakoračimo u novo doba. Prošle godine, skoro svi novoizgrađeni kapaciteti za proizvodnju električne energije su bili iz obnovljivih izvora. Ulaganja u čistu energiju porasla su na 2 biliona dolara
Obmanujući dokumenti
Srpska ekonomija
Kompanija Kaspersky je identifikovala naprednu fišing kampanju koja targetira zaposlene putem personalizovanih imejlova i priloženih dokumenata sakrivenih iza ažuriranja HR politika. Ova kampanja predstavlja značajnu eskalaciju u fišing taktikama jer napadači prilagođavaju ne samo tekst imejla, već i priloge, obraćajući se direktno svakom pojedinačnom primaocu
TU Beč i Harvard osmislili novu vrstu lasera
Srpska ekonomija
Međunarodni istraživački tim sa Tehničkog univerziteta u Beču (TU Wien) i sa Harvard univerziteta (Harvard John A. Paulson School of Engineering and Applied Sciences) je razvio novi tip lasera čija se talasna dužina može veoma precizno podešavati unutar određenog infracrvenog spektra
Klimt, MAK i dvorac Imendorf: Spaljeno, uništeno, nestalo?
Srpska ekonomija
Državni Muzej primenjenih umetnosti u Beču (današnji MAK) izgubio je u požaru smeštenom u dvorcu Imendorf Laksenburšku sobu, različite istočnoazijske i islamske predmete, umetničke zanatske radove iz ranog novog veka, više od pedeset komada nameštaja, kožne tapete, dvanaest tepiha i Mehlinger grobnicu...
TOP 5 GREŠAKA početnika u investiranju i kako da ih izbegnete
Srpska ekonomija
Investiranje više nije rezervisano samo za stručnjake iz sveta finansija. Danas je dovoljno da imate pristup internetu, osnovno znanje, i uz čak i manji kapital, možete da postanete investitor
Milenijalci traže sigurnost u zlatu
Srpska ekonomija
Istraživanje Banke Amerike pokazuje da 45 odsto milenijalaca već poseduje zlato, dok još toliko planira da investira u žuti metal. State Street Global Advisors, jedan od najvećih svetskih upravljača finansijskim fondovima, u svom nedavnom istraživanju, utvrdio je da milenijalci prosečno imaju 17 odsto svog investicionog portfolija u zlatu
Beč traži nove načine da smanji temperaturu u gradu
Srpska ekonomija
Ukoliko bi se cela gradska zelena infrastruktura – parkovi i zeleni krovovi – optimalno navodnjavala, temperature bi se u pojedinim delovima mogle smanjiti i do 3 °C, dok bi se u proseku na nivou grada moglo postići smanjenje temperature do 1,5 °C
Usamljenost među milenijalcima
Srpska ekonomija
Usamljenost je sve veći problem među milenijalcima, jer najnovija istraživanja pokazuju da se 57% mladih Evropljana oseća umereno ili čak ozbiljno usamljeno. Ova pojava može podstaći milenijalce da se okrenu digitalnim prostorima kako bi nadoknadili nedostatak tradicionalnih oblika socijalizacije, poput druženja na poslu i okupljanja uživo
Mitovi o alternativnim investicionim fondovima
Srpska ekonomija
Alternativni investicioni fondovi (AIF) često su okruženi različitim mitovima. Neki ih smatraju previše rizičnim, drugi veruju da su namenjeni isključivo bogatima, dok mnogi misle da troškovi ulaganja premašuju korist