Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Koje osobine treba da ima dobar mentor i kako da ga prepoznate?

Beograd
Srpska ekonomija

Svaki početak može biti težak, naročito onaj koji označava ulazak na tržište rada. Susret sa realnim poslovnim okruženjem često je pun izazova i nepoznanica za one koji tek započinju svoj karijerni put. Tim povodom, iz kompanije Nestlé, koja ima program za mlade talente, stižu saveti kako da prepoznate da je vaš nadređeni zaista i dobar mentor.

Obrazovanje je nužan i bitan preduslov za pravljenje prvih poslovnih koraka, ali tek uz dobrog vodiča na tom putu mlada osoba ima mogućnost da ostvari svoj pun potencijal. Kvalitetan i temeljan mentorski rad je ono što vrhunske kompanije svrstava među najpoželjnije poslodavce.

Tako se u kompaniji Nestlé posebna pažnja posvećuje mentorskom radu sa pažljivo odabranim talentima, o čemu svedoči i činjenica da čak 16 procenata zaposlenih u Nestlé Srbija ima manje od 30 godina. Neki od njih prošli su kroz Summer’s Cool, program plaćene prakse, tokom kojeg se studenti i diplomci upoznaju sa gotovo svim aspektima rada u kompaniji. Takođe, dobijaju priliku da sarađuju sa profesionalcima koji se izdvajaju ne samo svojom stručnošću i znanjem, već i svim osobinama koje odlikuju izvrsne mentore. Neke od njih izdvajamo u nastavku.

Iskren i konstruktivan feedback

Dobar mentor pruža povratne informacije koje su direktne, ali i pune razumevanja, podrške i ohrabrenja za napredak. Umesto da kritikuje, fokusira se na konkretne aspekte koje se mogu poboljšati, dajući jasne primere i preporuke za dalji rad. Ovaj pristup pomaže mladim kolegama da bolje sagledaju svoje snage i slabosti i razvijaju se u pravom smeru.

Pristupačnost

Mentor treba da bude lako dostupan i otvoren za komunikaciju. Mlada osoba koja tek stupa na tržište rada treba da se oseća slobodno da postavlja pitanja, argumentovano iskazuje sopstveno mišljenje ili traži savet bez straha od osude. Pristupačnost stvara sigurnu sredinu za učenje i rast.

Fleksibilnost i otvorenost

Svaka situacija je jedinstvena, a dobar mentor razume da ponekad treba prilagoditi pristup. Fleksibilnost u metodama mentorstva i otvorenost prema novim idejama ili pristupima omogućavaju mladima da istražuju različite mogućnosti i razvijaju svoje sposobnosti na različite načine.

Posvećenost

Posvećenost mentora je ključna za uspeh mentorskog odnosa. Dobar mentor aktivno ulaže vreme i trud u razvoj juniora, prati njegov napredak i pruža podršku kada je to potrebno. To inspiriše mladog čoveka da se dodatno angažuje, rado sarađuje sa drugima i obogaćuje svoje radno iskustvo.

Preuzimanje odgovornosti

Dobar mentor izuzetno je samosvestan i oslobođen sujete. Stvara atmosferu u kojoj se otvorena komunikacija i poštovanje visoko vrednuju i nagrađuju. To podrazumeva i priznanje grešaka i učenje iz njih, kao i pomoć novom kolegi da razume da su izazovi deo procesa učenja. Ovakav pristup stvara uzajamni osećaj poverenja i samim tim garantuje dugu i uspešnu saradnju.

Kako da pronađete dobrog mentora?

Priliku da se upozna sa načinom rada u Nestlé Srbija, kao i da uči od priznatih eksperta u raznim sektorima kompanije, imaće i pobednik ili pobednica konkursa „Iskaži se“, koji je ovaj poslodavac organizovao u saradnji sa izdavačkom kućom Laguna.

Studenti i diplomci do 26 godina starosti dobili su mogućnost da se predstave u kratkoj formi od 800 slova potencijalnom budućem poslodavcu ili menadžeru, stavljajući tako u prvi plan svoju kreativnost i originalnost. Najbolji ili najbolja među njima osvaja tablet, vaučere za kupovinu knjiga u Laguna knjižarama, specijalizovani kurs „Karijera u tvojim rukama“ u organizaciji kompanije Nestlé Srbija, a kao najvredniju nagradu dobija mentorstvo u kompaniji Nestlé u trajanju od jednog dana. Pobednik/ca će imati priliku da dobije mentorstvo iz oblasti koju odabere: marketinga, ljudskih resursa, proizvodnje, komercijalnog razvoja, prodaje i uči od vrsnih stručnjaka.

Nestlé ostaje posvećen prepoznavanju jedinstvenih snaga i talenata mladih ljudi i omogućava im da ove kvalitete dodatno razvijaju. Kroz okruženje puno podrške, mladi sa lakoćom savladavaju izazove i unapređuju svoje veštine. Ključno je negovanje kulture poverenja i motivacije u kojoj se razvojna polja mladih vide kao šanse za napredak. Takav pristup ne samo da podstiče lični rast, već jača timski duh i zajedništvo, što doprinosi zajedničkom uspehu cele kompanije.

Ostali naslovi

Kako mladi vide svoju budućnost?
Srpska ekonomija
Većina srednjoškolaca planira da nastavi obrazovanje i upiše željeni fakultet ili višu školu (67%), dok mali procenat razmišlja o zapošljavanju, razvoju privatnog posla ili dodatnim kursevima. Ovo ukazuje na snažnu orijentaciju ka visokom obrazovanju kao osnovi za buduću karijeru
Koliko smo (ne)zadovoljni svojim izgledom
Srpska ekonomija
Novo istraživanje o fizičkoj formi i zdravlju u Srbiji, koje je sprovela farmaceutska kompanija Galenika, otkriva jasne razlike u percepciji žena i muškaraca, ali i zabrinjavajuće podatke – preko 40 odsto ispitanika smatra da ima prekomernu težinu ili da je gojazno
Globalni izazov za studente
Srpska ekonomija
Posle više od dve decenije, jedno od najvažnijih međunarodnih studentskih takmičenja iz oblasti arhitekture, Saint-Gobain Architecture Student Contest, po projektnom zadatku vraća se tamo gde je i prvi put održano – u srpsku prestonicu. Ovo danas prestižno takmičenje okuplja više od 1.300 studenata iz oko 30 zemalja širom sveta
Czechoslovak Group - Ključni igrač u globalnoj odbrambenoj industriji
Srpska ekonomija
Kompanija Czechoslovak Group (CSG), evropski industrijski lider u odbrambenom i tehnološkom sektoru, specijalizovana za proizvodnju malokalibarske municije, vazduhoplovnu i automobilsko-železničku industriju, osnovana je 1995. godine
Šta o finansijama možemo da naučimo od pčela?
Srpska ekonomija
Posmatranjem načina na koji pčele funkcionišu u svojoj zajednici, možemo prepoznati iznenađujuće paralele sa osnovnim principima finansijske pismenosti. Njihova posvećenost štednji, jasno definisane uloge i dugoročno planiranje su i dobar model za odgovorno upravljanje ličnim i porodičnim budžetom
Kako su se voleli Hercegovci i Savamala
Srpska ekonomija
Baš kao što se u Beogradu vekovima unazad susreću Sava i Dunav, tako su mu i brojne ličnosti dolazile u zagrljaj kako bi ostvarili svoje snove. Među njima se ističu dva ponosita Hercegovca koji su, svaki na svoj način, zadužili grad u koji su bili zagledani i zaljubljeni do kraja života: Moma Kapor i Luka Ćelović
Na koji način projekat EKOOPŠTINA oblikuje budućnost održivih rešenja na lokalne zajednice
Srpska ekonomija
Projekat EKOOPŠTINA pomaže lokalnim samoupravama da promovišu održiva rešenja u oblastima upravljanja otpadom, upravljanja vodama... O projektu govori Bojana Zeković, docent na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Beogradu
Rast malvera u mobilnom bankarstvu i fišinga u kriptovalutama
Srpska ekonomija
Malver u mobilnom bankarstvu porastao 3,6 puta a fišing u kriptovalutama skočio za 83%. Zemqe napogođenije finansijskim malverom za računare bili su Turkmenistan, Tadžikistan, Kazahstan, Švajcarska, Kirgistan, Meksiko, Argentina, Paragvaji Urugvaj
CSG grupa Fondacijom podržava zaposlene i mlade
Srpska ekonomija
Fabrika „14. oktobar“ je primer uspešne integracije tradicije i inovacija u industrijskom sektoru. Kroz kontinuirana ulaganja u opremu, revitalizaciju proizvodnih kapaciteta i stručnu obuku radne snage, fabrika je postala jedno od ključnih mesta za proizvodnju visokokvalitetnih vojnih i industrijskih proizvoda u regionu
Inovativni fasadni sistem, jednostavan za primenu
Srpska ekonomija
Kompanija Saint-Gobain u svom portfoliju ima novi fasadni sistem EnveoTherm, koji je razvila koristeći najnovije tehnologije uz izuzetne performanse, sa visokom fleksibilnošću u dizajnu i kao adekvatno rešenje za sve vrste objekata koji je ETA (European Technical Assessment) sertifikovan