Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Kako zadržati talente

Generacija Z na radnom mestu
Srpska ekonomija

Stavovi o generaciji Z na tržištu rada su podeljeni – neki ih vide kao izazovne, dok drugi prepoznaju njihov potencijal. Bez obzira na mišljenja, jasno je da ova generacija unosi nove zahteve i dinamiku u radno okruženje. Poznati po svojoj saradljivosti, pragmatičnosti i snalažljivosti, pripadnici generacije Z ubrzano postaju ključni deo radne snage, sa projekcijama da će uskoro činiti 30% zaposlenih. Zbog toga, mnoge kompanije privlače mlade talente, podržavaju ih u njihovom razvoju, pa i uče od njih. Kompanije koje razumeju njihove potrebe mogu zauzvrat dobiti predane zaposlene koji strastveno rade ono u šta veruju i što im je važno.

Tehnološka pismenost i radno okruženje

Budući da je generacija Z odrastala sa tehnologijom, prilagodili su je sebi umesto da se oni prilagođavaju njoj. Tehnološki i informaciono su pismeniji od svih prethodnih generacija, lako usvajaju promene i svakodnevno primenjuju inovacije u radu, kao što su na primer alati veštačke inteligencije. Rado će se služiti svim tehnološkim olakšicama koje rad mogu da im učine bržim, preciznijim i pedantnijim i pomognu im da fokus sa rutinskog posla preusmere na bitnije i kreativnije zadatke. Kompanije koje im omogućavaju da koriste ovakve alate, ili ih bar ne sprečavaju u tome, privući će njihovu pažnju.

Razvoj, mentorstvo i jasan karijerni put

Generacija Z možda ima manje radnog iskustva od prethodnih generacija na tržištu rada, ali ne nužno i manje veština, budući da ima naviku da samostalno uči i usavršava se. Zato njeni pripadnici očekuju da im takve mogućnosti pruži i poslodavac – rado će ostati u kompaniji gde se njihov napredak prati i podržava i koja im omogućava kontinuirani profesionalni razvoj. Ovo podrazumeva treninge, radionice, kvalitetan procesa uvođenja u posao i mentorstvo, čest i smislen feedback, kao i mogućnost za napredovanje. Zahvaljujući svemu tome povećava se njihova produktivnost, kao i verovatnoća da će se na datom radnom mestu duže zadržati.

Fleksibilnost i balans

Generacija Z, rođena između 1997. i 2012. godine, dobro je upoznata s ubrzanim promenama na tržištu rada. Zbog toga su rano naučili da budu adaptibilni, snalažljivi, a uz to i asertivni, pa je tako i fleksibilnost poslodavca visoko na listi njihovih prioriteta. To znači da cene radno okruženje koje omogućava balans između privatnog i poslovnog života, fleksibilno radno vreme, mogućnost rada od kuće, ali i osećaj da ono što rade ima svrhu i smisao.

Ravnoteža između privatnog i poslovnog života im je važna podjednako kao i napredovanje u karijeri, a slobodno vreme cene jednako kao i prilike za dokazivanje. Stalo im je do dobrih međuljudskih odnosa na radnom mestu, pa od poslodavca očekuju poštovanje i transparentnost. Takođe, očekuju i jednostavan, ali zanimljiv i kreativan proces regrutacije i zapošljavanja.

Iskaži svoju kreativnost

Kompanija Nestlé prepoznaje potrebe mladih, svesna toga da su saradnja, međusobno razumevanje i poštovanje ključ uspeha kako za zaposlene, tako i za kompaniju. Zato već petu godinu zaredom realizuje program Summer’s Cool, plaćenu letnju praksu koja studentima i diplomcima pruža priliku da razvijaju svoje veštine i primenjuju znanje stečeno na fakultetu kroz konkretne projekte. I ove godine u okviru Summer’s Cool programa, Nestlé u saradnji sa izdavačkom kućom Laguna priprema iznenađenje koje će mladima dati priliku da iskažu svoju kreativnost. Pratite Nestlé Facebook stranicu i saznajte na vreme o čemu je tačno reč.

 

Ostali naslovi

Kako je sistem elektronskog fakturisanja od pomoći računovođama
Srpska ekonomija
Sistem elektronskih faktura funkcioniše već dve i po godine i od samog njegovog uvođenja u javni i privatni sektor Republike Srbije došlo je do mnogih promena, unapređenja i razvoja funkcionalnosti. Sa Nenadom Orlovićem iz knjigovodstvene agencije Interconto razgovarali smo o tome koliko je elektronsko fakturisanje unapredilo sistem poslovanja
Život pretočen u legendu
Piše: Dragana Bokan
Od momenta kada se začela ideja o nastanku knjige „Ljuba Vračarević- Život pretočen u legendu“, autora Nenada Simića, prošlo je deset godina od smrti, ovog majstora borilačkih veština. „Njegov uticaj je bio jezgrovit i snažan na nacionalnom i internacionalnom nivou, pa je i to jedan od osnovnih motiva za pisanje ove knjige", kaže Simić
Novi predmeti u Istorijskom muzeju Srbije
Srpska ekonomija
Izložba „Čekajući stalnu postavku” u Istorijskom muzeju Srbije obogaćena je novim značajnim predmetima – rekonstrukcijama skiptara kralja Milutina i kraljice Simonide, i rekonstrukcijom odežde kraljice Simonide, koje su urađene u konsultacijama sa relevantnim stručnjacima
Kako e-fakture utiču na knjigovodstvo
Srpska ekonomija
Posle više od dve godine rada e-Faktura (SEF), došlo je do značajnih promena u načinu funkcionisanja knjigovodstvenih i poslovnih procesa. Automatizacija, efikasnost i smanjenje grešaka deo su benefita koje je ovaj sistem doneo pravnim subkektima. Koji su izazovi prilagođavanja, a koje prednosti koje donosi e-fakturisanje, pitali smo knjigovođu Milana Trbojevića
Koje osobine treba da ima dobar mentor i kako da ga prepoznate?
Srpska ekonomija
Obrazovanje je nužan i bitan preduslov za pravljenje prvih poslovnih koraka, ali tek uz dobrog vodiča na tom putu mlada osoba ima mogućnost da ostvari svoj pun potencijal. Kvalitetan i temeljan mentorski rad je ono što vrhunske kompanije svrstava među najpoželjnije poslodavce
Srbija među liderima u digitalnim rešenjima poreskog sistema
Srpska ekonomija
Digitalizacija poreskog sistema u Srbiji donosi mnogobrojne prednosti u komunikaciji između poreskih obveznika i državnih organa. Taj proces sa sobom nosi određene izazove, a Srbija je postala pionir u automatizaciji poreskih prijava, u poređenju sa zemljama Evropske unije
Saznajte kako solarna energija štedi novac i energiju
Srpska ekonomija
​​​​​​​Porodična solarna elektrana, ukoliko je napravljena u skladu sa potrošnjom domaćinstva može smanjiti račune za struju i do 70%, pokazuju podaci studije slučaja domaćinstva u Vojvodini, koju je objavio Centar za unapređenje životne sredine
Pet veština koje su mladima potrebne na tržištu rada
Srpska ekonomija
Ulazak na tržište rada često predstavlja izazov za mlade ljude. U današnjem poslovnom okruženju, koje se neprekidno menja i razvija, uspeh više ne zavisi samo od formalnog obrazovanja. Veštine koje mladi stiču kroz akademske studije i prakse postaju presudne za njihovu sposobnost da se istaknu i uspešno integrišu u tržište rada
Kako zadržati talente
Srpska ekonomija
Stavovi o generaciji Z na tržištu rada su podeljeni – neki ih vide kao izazovne, dok drugi prepoznaju njihov potencijal. Bez obzira na mišljenja, jasno je da ova generacija unosi nove zahteve i dinamiku u radno okruženje. Poznati po svojoj saradljivosti, pragmatičnosti i snalažljivosti, pripadnici generacije Z ubrzano postaju ključni deo radne snage, sa projekcijama da će uskoro činiti 30% zaposlenih
Centar za obuku pilota
Srpska ekonomija
Pre tačno jednog veka, 22. septembra 1924. godine, počela je nastava u Državnoj srednjoj tehničkoj školi u Beogradu. Vazduhoplovna akademija kao Nacionalni vazduhoplovni trening centar u svom sastavu ima srednju stručnu vazduhoplovnu školu, visoku školu strukovnih studija i eksternu nastavnu bazu u Vršcu