Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Kako zadržati talente

Generacija Z na radnom mestu
Srpska ekonomija

Stavovi o generaciji Z na tržištu rada su podeljeni – neki ih vide kao izazovne, dok drugi prepoznaju njihov potencijal. Bez obzira na mišljenja, jasno je da ova generacija unosi nove zahteve i dinamiku u radno okruženje. Poznati po svojoj saradljivosti, pragmatičnosti i snalažljivosti, pripadnici generacije Z ubrzano postaju ključni deo radne snage, sa projekcijama da će uskoro činiti 30% zaposlenih. Zbog toga, mnoge kompanije privlače mlade talente, podržavaju ih u njihovom razvoju, pa i uče od njih. Kompanije koje razumeju njihove potrebe mogu zauzvrat dobiti predane zaposlene koji strastveno rade ono u šta veruju i što im je važno.

Tehnološka pismenost i radno okruženje

Budući da je generacija Z odrastala sa tehnologijom, prilagodili su je sebi umesto da se oni prilagođavaju njoj. Tehnološki i informaciono su pismeniji od svih prethodnih generacija, lako usvajaju promene i svakodnevno primenjuju inovacije u radu, kao što su na primer alati veštačke inteligencije. Rado će se služiti svim tehnološkim olakšicama koje rad mogu da im učine bržim, preciznijim i pedantnijim i pomognu im da fokus sa rutinskog posla preusmere na bitnije i kreativnije zadatke. Kompanije koje im omogućavaju da koriste ovakve alate, ili ih bar ne sprečavaju u tome, privući će njihovu pažnju.

Razvoj, mentorstvo i jasan karijerni put

Generacija Z možda ima manje radnog iskustva od prethodnih generacija na tržištu rada, ali ne nužno i manje veština, budući da ima naviku da samostalno uči i usavršava se. Zato njeni pripadnici očekuju da im takve mogućnosti pruži i poslodavac – rado će ostati u kompaniji gde se njihov napredak prati i podržava i koja im omogućava kontinuirani profesionalni razvoj. Ovo podrazumeva treninge, radionice, kvalitetan procesa uvođenja u posao i mentorstvo, čest i smislen feedback, kao i mogućnost za napredovanje. Zahvaljujući svemu tome povećava se njihova produktivnost, kao i verovatnoća da će se na datom radnom mestu duže zadržati.

Fleksibilnost i balans

Generacija Z, rođena između 1997. i 2012. godine, dobro je upoznata s ubrzanim promenama na tržištu rada. Zbog toga su rano naučili da budu adaptibilni, snalažljivi, a uz to i asertivni, pa je tako i fleksibilnost poslodavca visoko na listi njihovih prioriteta. To znači da cene radno okruženje koje omogućava balans između privatnog i poslovnog života, fleksibilno radno vreme, mogućnost rada od kuće, ali i osećaj da ono što rade ima svrhu i smisao.

Ravnoteža između privatnog i poslovnog života im je važna podjednako kao i napredovanje u karijeri, a slobodno vreme cene jednako kao i prilike za dokazivanje. Stalo im je do dobrih međuljudskih odnosa na radnom mestu, pa od poslodavca očekuju poštovanje i transparentnost. Takođe, očekuju i jednostavan, ali zanimljiv i kreativan proces regrutacije i zapošljavanja.

Iskaži svoju kreativnost

Kompanija Nestlé prepoznaje potrebe mladih, svesna toga da su saradnja, međusobno razumevanje i poštovanje ključ uspeha kako za zaposlene, tako i za kompaniju. Zato već petu godinu zaredom realizuje program Summer’s Cool, plaćenu letnju praksu koja studentima i diplomcima pruža priliku da razvijaju svoje veštine i primenjuju znanje stečeno na fakultetu kroz konkretne projekte. I ove godine u okviru Summer’s Cool programa, Nestlé u saradnji sa izdavačkom kućom Laguna priprema iznenađenje koje će mladima dati priliku da iskažu svoju kreativnost. Pratite Nestlé Facebook stranicu i saznajte na vreme o čemu je tačno reč.

 

Ostali naslovi

Kako mladi vide svoju budućnost?
Srpska ekonomija
Većina srednjoškolaca planira da nastavi obrazovanje i upiše željeni fakultet ili višu školu (67%), dok mali procenat razmišlja o zapošljavanju, razvoju privatnog posla ili dodatnim kursevima. Ovo ukazuje na snažnu orijentaciju ka visokom obrazovanju kao osnovi za buduću karijeru
Koliko smo (ne)zadovoljni svojim izgledom
Srpska ekonomija
Novo istraživanje o fizičkoj formi i zdravlju u Srbiji, koje je sprovela farmaceutska kompanija Galenika, otkriva jasne razlike u percepciji žena i muškaraca, ali i zabrinjavajuće podatke – preko 40 odsto ispitanika smatra da ima prekomernu težinu ili da je gojazno
Globalni izazov za studente
Srpska ekonomija
Posle više od dve decenije, jedno od najvažnijih međunarodnih studentskih takmičenja iz oblasti arhitekture, Saint-Gobain Architecture Student Contest, po projektnom zadatku vraća se tamo gde je i prvi put održano – u srpsku prestonicu. Ovo danas prestižno takmičenje okuplja više od 1.300 studenata iz oko 30 zemalja širom sveta
Czechoslovak Group - Ključni igrač u globalnoj odbrambenoj industriji
Srpska ekonomija
Kompanija Czechoslovak Group (CSG), evropski industrijski lider u odbrambenom i tehnološkom sektoru, specijalizovana za proizvodnju malokalibarske municije, vazduhoplovnu i automobilsko-železničku industriju, osnovana je 1995. godine
Šta o finansijama možemo da naučimo od pčela?
Srpska ekonomija
Posmatranjem načina na koji pčele funkcionišu u svojoj zajednici, možemo prepoznati iznenađujuće paralele sa osnovnim principima finansijske pismenosti. Njihova posvećenost štednji, jasno definisane uloge i dugoročno planiranje su i dobar model za odgovorno upravljanje ličnim i porodičnim budžetom
Kako su se voleli Hercegovci i Savamala
Srpska ekonomija
Baš kao što se u Beogradu vekovima unazad susreću Sava i Dunav, tako su mu i brojne ličnosti dolazile u zagrljaj kako bi ostvarili svoje snove. Među njima se ističu dva ponosita Hercegovca koji su, svaki na svoj način, zadužili grad u koji su bili zagledani i zaljubljeni do kraja života: Moma Kapor i Luka Ćelović
Na koji način projekat EKOOPŠTINA oblikuje budućnost održivih rešenja na lokalne zajednice
Srpska ekonomija
Projekat EKOOPŠTINA pomaže lokalnim samoupravama da promovišu održiva rešenja u oblastima upravljanja otpadom, upravljanja vodama... O projektu govori Bojana Zeković, docent na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Beogradu
Rast malvera u mobilnom bankarstvu i fišinga u kriptovalutama
Srpska ekonomija
Malver u mobilnom bankarstvu porastao 3,6 puta a fišing u kriptovalutama skočio za 83%. Zemqe napogođenije finansijskim malverom za računare bili su Turkmenistan, Tadžikistan, Kazahstan, Švajcarska, Kirgistan, Meksiko, Argentina, Paragvaji Urugvaj
CSG grupa Fondacijom podržava zaposlene i mlade
Srpska ekonomija
Fabrika „14. oktobar“ je primer uspešne integracije tradicije i inovacija u industrijskom sektoru. Kroz kontinuirana ulaganja u opremu, revitalizaciju proizvodnih kapaciteta i stručnu obuku radne snage, fabrika je postala jedno od ključnih mesta za proizvodnju visokokvalitetnih vojnih i industrijskih proizvoda u regionu
Inovativni fasadni sistem, jednostavan za primenu
Srpska ekonomija
Kompanija Saint-Gobain u svom portfoliju ima novi fasadni sistem EnveoTherm, koji je razvila koristeći najnovije tehnologije uz izuzetne performanse, sa visokom fleksibilnošću u dizajnu i kao adekvatno rešenje za sve vrste objekata koji je ETA (European Technical Assessment) sertifikovan