Prazno polje u CV-ju u delu radnog iskustva uobičajeni je problem s kojim se mladi susreću kada pred kraj studija ili sa „svežom“ diplomom u ruci krenu u potragu za prvim zaposlenjem. Zbog toga su prakse koje pojedine kompanije nude sjajan način da akademci steknu praktično znanje i ujedno upotpune radnu biografiju.
Jedan od programa za kojim godinama unazad vlada veliko interesovanje je plaćena letnja praksa Nestlé Summer's Cool, koju je nedavno završila četvrta generacija polaznika. Četrnaest apsolvenata, studenata master studija i diplomaca, učilo je tokom tri nedelje jula o praktičnoj strani poslovanja od iskusnih stručnjaka najveće svetske prehrambene kompanije.
Iskustvo polaznika je, kao i prethodnih godina, izuzetno pozitivno i kažu da bi ga svakome preporučili.
„Program je nadmašio moja očekivanja. Kao studentkinja menadžmenta imala sam priliku da vidim kako se teorijska znanja primenjuju u praksi. Upoznala sam i sjajne ljude iz Rumunije, Bugarske i Hrvatske s kojima sam zajedno radila timske zadatke. Bilo je veoma zanimljivo i zabavno, iako fizički nismo bili na istom mestu,“ opisuje svoje iskustvo Iva Simonović, studentkinja.
Među polaznicima je ove godine bilo najviše studenata i diplomaca sa Fakulteta organizacionih nauka – njih šest. Ostali su imali indekse ekonomskog, filozofskog, tehnološko-metalurškog i fakulteta za biznis. Ove godine program je pohađalo i troje mladih iz Srbije koji trenutno studiraju na međunarodnim univerzitetima: milanskom Università Cattolica del Sacro Cuore, univerzitetu u Glazgovu i Bayes Business School u Londonu.
U više od 35 radionica stručnjaci Nestlé-a podelili su sa mladima znanja o ključnim oblastima poslovanja kao što su upravljanje projektima, logistika, finansije, istraživanje tržišta, prodaja, marketing, odnosi s javnošću, e-trgovina i upravljanje ljudskim resursima. Velika pažnja posvećena je takođe temi održivosti, koja čini važan deo poslovne strategije Nestlé-a.
„Ovo je za mene bilo izvanredno iskustvo. Za tri nedelje imala sam privilegiju da upoznam inspirativne ljude sa fascinantnim karijerama i naučim od njih dragocene lekcije. Od detaljnijeg upoznavanja sektora kao što su digitalni marketing i finansije, preko usavršavanja veština poput upravljanja vremenom i liderstva, sve do trikova i saveta za CV i Linkedin – mogu da kažem da me je ovo iskustvo zaista obogatilo. Preporučila bih svima da se prijave za Nestlé letnju praksu sledeće godine. To je za mlade sjajna prilika za lični i profesionalni razvoj i sve u svemu je jedno veoma prijatno i korisno iskustvo,“ kaže Marta Uzelac, studentkinja.
U okviru stručne prakse, mladi razvijaju i takozvane meke veštine, koje se tiču komunikacije i organizacije, veštine rešavanja konflikata, aktivnog slušanja i raspolaganja vremenom. Program se završava timskim radom na zajedničkom projektu, pod koordinacijom zaposlenih u Nestlé-u, i to je ono što je kod gotovo svih praktikanata ostavilo najjači utisak. Iako su u početku bili pomalo skeptični kako će se odvijati timski rad putem interneta sa kolegama iz drugih zemalja, svi su pokazali veliki entuzijazam i spremnost na saradnju, tako da su sjajno obavili zadatke.
„Naša vrata su širom otvorena za mlade, o čemu govori i podatak da je 16% zaposlenih u Nestlé Srbija mlađe od 30 godina. Neki od njih su došli upravo kroz program Nestlé Summer's Cool, koji u Srbiji sprovodimo četvrtu godinu zaredom. Program plaćene letnje prakse je osmišljen tako da mladima pruži priliku da znanje stečeno na fakultetu primene u praksi u različitim aspektima našeg poslovanja. Praktikanti su i ovog leta učestvovali u zadatom projektu uz mentorstvo stručnjaka koji su lideri u svojim oblastima. Čestitamo još jednoj generaciji na uspešno završenoj praksi. Nadamo se da će im biti dobra odskočna daska za dalji profesionalni napredak“, istakla je Tijana Bošnjak, menadžerka ljudskih resursa u Nestlé Srbija.
Od prve prakse 2020. godine, koja je zbog pandemije održana u virtuelnom formatu, do ove godine, Nestlé plaćenu letnju praksu u Srbiji pohađalo je više od 40 studenata, a za neke od njih ovaj program otvorio je vrata i za zaposlenje u kompaniji. U svetu program postoji već punih deset godina u okviru Nestlé Needs YOUth inicijative, čiji je osnovni cilj smanjenje stope nezaposlenosti kod mladih.