Aplikacija „Beograd plus” za plaćanje karata i praćenje linija GSP-a postaće aktivna od srede, 12. jula. Zahvaljujući toj aplikaciji biće omogućen uvid u čitav sistem GSP-a, gde se nalaze vozila javnog prevoza i za koliko će minuta stići, najavio je gradonačelnik Aleksandar Šapić na konferenciji za novinare u Starom dvoru.
– Zahvaljujući aplikaciji građani će javni prevoz moći da plate putem kreditne kartice, SMS-a ili naloga za plaćanje, ali i da imaju informaciju gde se nalazi svako vozilo, koliko stanica je udaljeno od njihove lokacije, te procenu za koliko minuta stiže. Aplikacija će imati i širu funkciju od jeseni kada će putem nje korisnici moći da imaju uvid i u „beogradsku karticu”, sa svim prednostima koje je Grad obezbedio za njih – rekao je Šapić.
Gradonačelnik je najavio da će od sutra na 318 kioska građani moći da kupe papirnu kartu, od toga će 250 kioska biti na stajalištima, a 68 na najprometnijim mestima u centru grada.
– U roku od desetak dana na svakom kiosku biće zalepljena nalepnica sa informacijom da se na njemu može kupiti karta za prevoz. Očekujemo da će do kraja leta papirne karte moći da se kupe na oko 500 mesta. To će biti sasvim dovoljno za sve one koji ne žele da koriste sistem SMS-a, koji se za ovih mesec i po dana pokazao kao sistem koji su svi prihvatili i koji funkcioniše besprekorno. Dobili smo pozitivnu reakciju od mnogih firmi jer je sada to mnogo efikasnije – istakao je prvi čovek prestonice.
On je naveo da će do kraja ove nedelje biti primljeno 150 kontrolora, kako je i obećano, pre svega onih koji su krivicom Kentkarta ostali bez posla, te da oni neće vršiti samo kontrolu karata već i kontrolu vozila.
– Upravo sam završio sastanak sa svim privatnim prevoznicima koje sam informisao o nekim novim pravilima koje će, nadam se, ukalkulisati u svoj sistem funkcionisanja, jer ukoliko to ne budu uradili, biće kažnjavani. To su, pre svega, čistoća vozila unutra i spolja, kao i sistem klimatizacije koji mora uvek da radi kada to iziskuje temperatura vazduha. Takođe, vozila neće smeti da napuštaju svoju rutu koja im je predodređena za taj dan. Mnogi od njih su to zloupotrebili za ovih mesec i po dana kada nismo imali sistem praćenja i time pokazali koliko im je stalo do Beograđana – istakao je gradonačelnik.
Do sada nismo mogli, kako je istakao, da znamo u svakom momentu gde se tačno nalazi koji autobus.
– Zahvaljujući novom softveru imaćemo apsolutnu kontrolu i sve podatke o pozicijama na kojima se nalazi autobus, pa ukoliko se dogodi da „skrene” sa trase biće automatski kažnjen. Promenili smo i pravilnik jer po dosadašnjem nije bilo moguće napisati veću kaznu od 200.000 dinara po jednom autobusu, a sada će to biti omogućeno. Nadam se da će prevoznici ozbiljno shvatiti svoje obaveze i da više neće biti slučajeva poput klima-uređaja koji ne radi, prljavih autobusa i slično. Naši kontrolori će biti na terenu i kontrolisati da li su vozila čista, spolja i unutra. To su ključne promene u sistemu javnog prevoza. Građani će putem aplikacije moći da prijave sve vrste nepravilnosti, pa ćemo proceniti da li je u pitanju nešto na šta je prevoznik mogao da utiče ili ne – istakao je Šapić.
Ponovio je da će od sutra mlađa populacija ponovo imati aplikaciju na raspolaganju, a upravo su je mladi najviše i koristili.
– Prethodna aplikacija je bila dosta korišćena, a budući da je nova mnogo bolja i savremenija, nema razloga da ne očekujemo da bude i popularna. Za oko dva do tri meseca ugradićemo još jedan „GPS” sistem da bismo dvostruko mogli da kontrolišemo, te da ništa ne može da se „provuče”. Privatnim prevoznicima sam poručio da ozbiljno shvate svoje obaveze i da ne testiraju našu toleranciju – naglasio je Šapić.
On je dodao da je cilj Grada da se vozni park GSP-a obnovi sa 500 novih autobusa i 100 tramvaja, dok će se još videti u vezi sa nabavkom trolejbusa, čija je cena trostruko veća od cene autobusa.
– U međuvremenu ćemo raditi na povećanju kvaliteta javnog prevoza i uveren sam da će beogradski javni prevoz u narednih nekoliko meseci biti jedan od najkvalitetnijih u ovom delu Evrope – zaključio je prvi čovek srpske prestonice.