Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Ravnopravnost polova jer jednakost dolazi iz kuće

Beograd
Srpska ekonomija

Da li ste ikada probali da prelomite Plazma keks na dve jednake polovine? Iako možda na prvi pogled izgleda teško: moguće je! Slično je i sa idejom jednakosti: nju nije lako ostvariti, ali ako se svi zajedno potrudimo, šanse su mnogo veće. Imajući ovo na umu, 8. marta kada obeležavamo Internacionalni dan žena, najpoznatiji brend kompanije Bambi, Plazma, želi da skrene pažnju na ekonomsku, političku i socijalnu neravnopravnost polova.

Plazma kao jedan od najomiljenijih porodičnih brendova, kampanjom „Jednakost dolazi iz kuće“ koju je pokrenula prošle godine sa ciljem podizanja svesti javnosti o neravnopravnom položaju žena, veruje da skretanjem pažnje na neravnopravnost, kao i osnaživanjem žena, svi zajedno možemo doprineti društvenoj inkluziji. Rezultati istraživanja „Rodna ravnopravnost i ravnoteža između poslovnog i privatnog života“ pokazali su da muškarci provode značajno manje vremena od žena u obavljanju rutinskih kućnih poslova. U gradskih sredinama kućne poslove obavlja 75 odsto žena, dok se u ruralnim sredinama taj procenat kreće i do 84 odsto. Isto istraživanje ukazalo je da se porodiljsko odsustvo, iako zakonom uređeno i dopušteno, ne koristi u dovoljnoj meri od strane muškaraca (svega 5 odsto) usled stereotipa o rodnim ulogama, kao i da 55% žena smatra da nisu ostvarile svoj pun potencijal u karijeri.

Inspirisani pozitivnim reakcijama kampanje „Jednakost dolazi iz kuće“ kojom su obeležili Dan jednakosti žena 2021. godine i za koju su osvojili nagradu ’Grand prix’, UEPS festivala, kompanija Bambi i Plazma, kroz video klip, posebno kreiran za ovaj dan, ukazuju na socio-ekonomsku neravnopravnost polova, kao i činjenicu da se samo 32 odsto žena nalazi na rukovodećim pozicijama („Žene i muškarci u Republici Srbiji”, Republički zavod za statistiku iz 2020. godine), u odnosu na 68 odsto muškaraca, što ukazuje na neravnopravan položaj žena na ključnim vodećim pozicijama u Srbiji.

Kampanjom „Jednakost dolazi iz kuće“ Plazma nastavlja da inspiriše da svi zajedno možemo da utičemo na položaj žena u našem društvu polazeći od sopstvenih domova, jer jednakost dolazi iz kuće i vodi ka ravnopravnosti. Plazma kao sinonim pravih porodičnih vrednosti, ukazuje da je važno da nam porodica ukoreni ispravne stavove, način razmišljanja, ali i svest o ravnopravnosti. Na taj način čuvamo porodicu, ali i generacijama devojčica i dečaka dajemo bolji primer, jer #jednakostdolaziizkuće.

Ostali naslovi

Regionalna saradnja kao preduslov održivog poslovanja
Srpska ekonomija
Učesnici panela Regionalna saradnja kao preduslov održivog poslovanja zaključili su da bi saradnja država u regionu trebalo da bude na neki način prva linija odbrane privrede od posledica ukrajinske krize, kao i da je regionalna saradnja prvi odgovor na ovu globalnu krizu
PKS predložila kvote na izvoz pojedinih žitarica
Srpska ekonomija
Privredna komora Srbije predložila je Vladi Srbije uvođenje kvota na izvoz pojedinih žitarica, ali ne i potpuno ograničavanje njihovog izvoza, kako bi se ostavila mogućnost poljoprivrednicima da zbog povećanih berzanskih cena žitarica, prodajom istih ostvare zaradu i na taj način nadomeste rastuće troškove cena goriva, izjavio je Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije
Veliki potencijal Srbije u cvećarstvu
Srpska ekonomija
Trend potrošnje cveća u svetu i Srbiji je u usponu i raste po godišnjoj stopi od 10 odsto uz promet koji premašuje 200 milijardi evra na svetskom, i oko 27 miliona evra na domaćem tržištu. Srbija, prema oceni evropskih stručnjaka, pored Francuske, spada u jedno od najboljih podneblja za gajenje ruža. Ukupan izvoz ruža iz naše zemlje vredeo je prošle godine 2,7 miliona, a uvoz 250 hiljada evra
Nejednakost i odgovor javnih politika: doprinos inkluzivnom rastu
Srpska ekonomija
Tokom panela na 29. Kopaonik biznis forumu kome je moderator bila Brankica Janković, poverenica za zaštitu ravnopravnosti govorilo se o tome koliko zapošlavanje i socijalno preduzetništvo smanjuju nejednakost. Neki od zaključaka su da je neophodno raditi na unapređenju mera aktivne politike zapošljavanja, da je potrebno pomagati socijalno preduzetništvo
 Ideje, inovacije i aktivizam žena menjaju naš svet nabolje
Srpska ekonomija
Na Međunarodni dan žena, slavimo žene i devojčice svuda. Slavimo njihov doprinos prestanku pandemije COVID-19. Njihove ideje, inovacije i aktivizam koji menjaju naš svet nabolje. Njihovo liderstvo u svim segmentima života, rekao je generalni sekretar UN Antonijo Gutereš u video poruci povodom obeležavanja Međunarodnog dana žena
Zašto je Tatjana Vilček nastavnica budućnosti
Srpska ekonomija
Tatjana Vilček nastavnica i razredna drugog razreda srednje škole International School iz Beograda ove godine osvojila je titulu Najbolje nastavnice Srbije, koju tradicionalno dodeljuje sajam obrazovanja EduFair
Srbija i Evropska unija
Srpska ekonomija
Na 29. Kopaonik biznis forumu održan je i panel posvećen budućnosti Evrope na kome su učestvovali Emanuel Žiofre, šef delegacije Evropske unije u Srbiji, Duško Lopandić, bivši ambasador Republike Srbije u EU, Srđan Majstorović, predsednik UO Centra za evropske politike kao i Jelica Minić, predsednica Evropskog pokreta u Srbiji
Osnova budućeg digitalnog razvoja optika i 5G tehnologija
Srpska ekonomija
Na sedmom panelu u okviru ovogodišnjeg Kopaonik biznis foruma, bilo je reči o osnaživanju digitalne ekonomije. Jedan od zaključaka panela jeste da većina građana neće ni znati da da su povezani na 5G mrežu kada počne da radi i da je zato važno razviti i primeniti digitalne servise koje omogućava ova tehnologija
Radovi u zemunskim osnovnim školama
Srpska ekonomija
Opština Zemun nastavila je da ulaže sredstva za uređenje vaspitno-obrazovnih institucija te su u toku radovi u zemunskim osnovnim školama, saopšteno je iz ove opštine. U toku su radovi na rekonstrukciji i uređenju škola u Starom gradskom jezgru, ali i u naseljima Nova Galenika, Zemun Polje, u Gornjem Gradu i u Batajnici
Katalitički uticaj industrije 4.0 na novu ekonomiju
Srpska ekonomija
Sedmi panel na Kopaonik bizni forumu bio je posvećen industriji 4.0 kao načinu da se ostvari izbalansirani rast i razvoj. Bilo je rečo o katalitičkom uticaju industrije 4.0 na novu ekonomiju: cirkularna, digitalna i zelena perspektiva