Nemački potrošači pokazuju manju sklonost kupovini zbog jake inflacije koja je umanjila izglede za njihove prihode, pokazalo je u sredu mesečno istraživanje agencije za istraživanje tržišta Gfk. Indeks potrošačkog raspoloženja je na pragu marta pao za 1,4 poena na minus 8,1 poen. Potrošači očekuju blagi napredak u privredi, ali predviđaju niže prihode i signaliziraju da će manje kupovati, pokazalo je istraživanje GfK-a, piše SEEbiz.eu.
Indeks ekonomskih očekivanja je u februaru porastao za 1,3 poena, uz procenu potrošača da će nemačka privreda ponovo ojačati nakon slabog početka godine. Pokazatelj očekivanih prihoda pao je za 13 poena, pao na najniži nivo u više od godinu dana. Najveća pretnja izgledima za prihod je visoka inflacija, saopštio je GfK. Sklonost kupovini pala je za 3,8 poena u odnosu na januar, a protivteža je bila smanjena sklonost Nemaca ka štednji. Uprkos trenutnom pogoršanju, izgledi za oporavak raspoloženja potrošača su prilično povoljni, ocenjuje GfK.
„Izgledi za naredne mesece su i dalje prilično pozitivni“, rekao je Rf Burkl, stručnjak za potrošače u GfK-u. predviđanje oporavka sklonosti trošenju.
„Ako ovu tendenciju podrži umereno povećanje cena, potrošačka klima bi se konačno mogla oporaviti na duge staze“, dodao je Burkl.