Uspostavljanjem sistema zakazivanja termina za predaju zahteva Republički geodetski zavod je, u ovim izazovnim vremenima, pokazao kako je primena informacionih tehnologija i digitalnih procesa dovela do činjenice da više ne postoje gužve na šalterima za predavanje zahteva što je bilo jedno od obeležja nekog ranijeg poslovanja.
Prihvatanjem načela elektronskog poslovanja i digitalizacijom katastra nepokretnosti RGZ je uveo red u proces predavanja zahteva na šalterima službi za katastar.
Građani imaju mogućnost da zahteve predaju posredstvom profesionalnih korisnika – advokatskih kancelarija i licenciranih geodetskih organizacija – koje zahteve prosleđuju RGZ-u preko jedinstvenog eŠaltera digitalnim putem, što predstavlja najpouzdaniji način predaje zahteva. Kao alternativa ovom, građani mogu da predaju zahtev na šalterima nadležnih službi za katastar u unapred zakazanom terminu, bez potrebe da čekaju u redovima i stvaraju gužve.
Termin se može zakazati direktno na sajtu Republičkog geodetskog zavoda koristeći servis eZakazivanje ili pozivom broja telefona Info centra čiji operateri zakazuju prvi slobodan termin i obaveštavaju korisnika o njemu.