Najznačajniji multidisciplinarni festival dizajna u Austriji „Vienna Design Week“ će se održati od 22. septembra do 1. oktobra 2023 godine u Beču. Pored dizajna koji je u fokusu festivala, postavlja se i pitanje koju ulogu igra rad dizajnera u suživotu u gradu. U organizaciji nezavisnog udruženja festival svake godine obuhvata oko 200 događaja i ugosti 40.000 posetilaca.
Kako dizajn može dati svoj doprinos društveno i ekološki održivim temama? Kako može biti kritičan i povezati nas na smislen način sa objektima, prostorima i uslugama koje su nam potrebne? Ovo su pitanja na koja festival pokušava da da odgovore kroz organizaciju različitih manifestacija iz oblasti grafičkog i industrijskog dizajna, arhitekture i zanata sa digitalnim i eksperimentalnim pristupima. „Vienna Design Week“ namerno odustaje od sajamskog koncepta i nije događaj koji podržava direktnu prodaju. Cilj je da se posetioci upoznaju sa procesima koji stoje iza komercijalnog principa.
Program se organizuje na lokacijama širom grada, a svake godine se menja bečka opština kao glavno mesto održavanja. Ove godine će se umetnik Eugen Kvin iz Londona baviti pitanjima identiteta, pripadnosti i domovine. Kroz pab kviz „Kako biti Austrijanac“ poziva Austrijance da polažu sopstveni ispit za sticanje austrijskog državljanstva. „Koliko nas bi zaista moglo da položi ispit? Da li su pitanja bitna za naš život i ko ih sastavlja?“ Kvizovi će se održavati tokom deset dana u kafićima, klubovima, školama, mesnim zajednicama i klubovima penzionera.
Holandski umetnički duo JB Gambier i Hugo Beheregeri će gostovati na festivalu sa instalacijom „destruction room“. Svaki učesnik dobija zaštitnu odeću, alat po svom izboru i minut vremena za uništavanje belog kartonskog nameštaja. Nakon toga oštećeni nameštaj se obnavlja pod nadzorom dizajnera. Na kraju festivala soba opremeljena belim nameštajem se pretvara u živopisnu prostoriju.
U okviru koncepta „Urban Food & Design” se aktivira kreativna snaga dizajnerske scene kako bi se pokrenuli procesi promena u različitim oblastima prehrambene industrije. Grad kao resurs je tema izazova, a inovativna dizajnerska rešenja se razvijaju u saradnji sa partnerima kao što su gradska farma Augarten i bečki gradski brend organskih proizvoda Vina Gusto.