Prvi potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić doneo je odluku o osnivanju devet resursnih centara u Srbiji, kao potpuno novih organizacionih jedinica u obrazovnom sistemu.
Ružić je rekao da su status resursnog centra stekle škole koje ostvaruju izuzetne rezultate u inkluzivnom obrazovanju i vaspitanju dece iz osetljivih grupa – dece sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, dece migranata ili iz marginalizovanih porodica.
U početku je bilo planirano da imamo tri resursna centra, ali uspeli smo da formiramo devet, rekao je prvi potpredsednik Vlade i dodao da će ovi centri okupiti stručnjake različitih profila, koji imaju iskustvo u radu sa decom i učenicima sa smetnjama u razvoju.
Prema njegovim rečima, oni će pružati dodatnu podršku deci, učenicima i njihovim roditeljima i obučavaće zaposlene u školama za individualizovani pristup obrazovanju.
On je ukazao na to da će resursni centri imati posebnu ulogu kada je reč o primeni asistivnih tehnologija kojima se unapređuje i olakšava učenje i napredovanje učenika sa smetnjama u razvoju i njihovo učešće u školskim i vršnjačkim aktivnostima.
Resorno ministarstvo će u narednom periodu imati intenzivnu saradnju sa resurs centrima kako bi deci, učenicima, roditeljima i nastavnicima bila dostupna podrška.
Status resursnog centra stekle su Osnovna škola za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju „Miodrag B. Matić“ Užice, Osnovna škola „Branko Pešić“ Zemun, Osnovna škola „6. oktobar“ Kikinda, Škola za osnovno i srednje obrazovanje “Mara Mandić“ Pančevo, Škola za osnovno i srednje obrazovanje „Milan Petrović“ sa domom učenika Novi Sad.
Takođe, taj status dobile su i Škola za osnovno i srednje obrazovanje sa domom „Vuk Karadžić“ Sombor, Škola za učenike oštećenog vida „Veljko Ramadanović“ Zemun, Škola za osnovno i srednje obrazovanje „Vukašin Marković“ Kragujevac i Škola sa domom za učenike oštećenog sluha i govora „11. maj“ Jagodina.