Republički geodetski zavod nedavno je pustio u rad novi servis Info centar koji je kao i svi ostali digitalni servisi RGZ-a besplatan i javno dostupan 24/7 tokom cele godine, rekla je gostujući u Jutarnjem programu TV Studija B Dušica Lakić iz RGZ-a. Ona je objasnila da novi servis Info centar objedinjuje sevise koji su do sada bili dostupni građanima na jednom mestu, preko sajta www.rgz.gov.rs. Taj servis je, dodaje sagovornica kompletno prilagođen potrebama građana i u samo par koraka korisnici imaju mogućnost da pored provere status predmeta, zakažu svoj termin za predaju zahteva na šalterima službi za katastar nepokretnosti i tako na jednostavan način uspostve kontakt sa RGZ-om.
Nemanja Čović je tokom istog gostovanja praktično pokazao kako se koristi i funkcioniše nova aplikacija.
„Do sada su građani mogli da provere samo status upravnih predmeta koji se tiču zahteva za sprovođenje promena u katastru nepokretnosti, dok nova aplikacija omogućava i da se proveri status vanupravnih predmeta, kao što je na primer podnošenje zahteva za izdavanje uverenja“, objašnjava sagovornik. On dodaje da se na istom mestu može preuzeti rešenje za upravne predmete, zatim saznati preostali iznos takse i zakazati prvi slobodan termin za odricanje prava na žalbu. Istakao je i da se na istom mestu nalazi link koji vodi do eKatastra – javni pristup čime se korisniku omogućava da unošenjem broja katastarske parcele ili adrese dođe do broja svog predmeta ukoliko ga ne zna. Ako je predmet još uvek u obradi klikom na link ePrimedbe možete uputiti molbu da se ubrza postupak. Sa nove aplikacije, prema rečima Nemanje Čovića možete preuzeti i uverenje za vanupravne predmete.
Preko nove aplikacije Info servis možete podneti zahtev za zakazivanje termina na šalterima službi za katastar nepokretnosti, a građanima je dostupna i kontakt forma. Nemanja Čović je naveo da popunjavanjem traženih podataka građani mogu i da postave pitanja iz delokruga rada RGZ-a. Direktno mogu razgovarati sa operaterom Info centra preko čet aplikacije koja se nalazi na sajtu RGZ-a. Takođe, i dalje mogu komunicirati sa opereterima putem broja telefona 0700/500-500.
I ova nova napredna aplikacija realizovana je zahvaljujući uspešnoj reformi zemljišne administracije u Srbiji koju RGZ sprovodi uz podršku Svetske banke.
Sagovornici iz RGZ-a zaključili su da će ta insitutcija nastaviti temeljno da osluškuje potrebe korisnika i da radi na unapređenju i uvođenju novih usluga kako bi građanima maksimalno olakšala pristup traženim informacijama, štedeći njihovo vreme i novac.