Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Beograd u septembru evropska prestonica vina!

Prvi međunarodni sajam – Vinska vizija Otvoreni Balkan
Srpska ekonomija

Prvi međunarodni sajam vina biće organizovan od strane partnerskih zemalja, osnivača inicijative Otvoreni Balkan - Srbije, Severne Makedonije i Albanije, u Beogradu od 1. do 4. septembra na Beogradskom sajmu.

Ova manifestacija biće idealna prilika da se proizvođači vina i vinarije iz čitavog regiona predstave najširoj publici i tako obezbede još veću vidljivost na tržištu. Takođe, ovo je i mogućnost da se svi izlagači sretnu, podele svoja iskustva i umreže sa distributerima i predstavnicima komplementarnih industrija.

„Sajam će na jedinstveni način ukrstiti vinske puteve Balkana i okupiti najbolje proizvođače vina u regionu, a biće organizovan pod pokroviteljstvom vlada Srbije, Severne Makedonije i Albanije u okviru inicijative Otvoreni Balkan“, najavili su iz Beogradskog sajma.

Cilj sajma je, objavila je Privredna komora Srbije, da proslavi vrhunsko umeće majstora u proizvodnji najboljih vina i promoviše jedinstveni  spoj ukusa i mirisa koji predstavljaju kako duh samog Balkana, njegovu geografiju i bogatstvo sorti, tako mentalitet onih koji na poseban način uživaju u vinima ovog i drugih podneblja.

Osmišljen je bogat program koji uključuje sajamsko takmičenje Open Balkan Wine Trophy 2022, stručne skupove različitih formata, masterklasove, razgovore o potencijalima vinske industrije na Balkanu, mogućnostima za pojačano učešće na svetskim tržištima, kao i B2B susrete na kojima će proizvođačima biti pružena prilika da prošire poslovanje, uspostave nove i ojačaju postojeće poslovne kontakte.

Kao prestonica najboljih vina tokom trajanja ovog sajma, Beograd će okupiti najeminentnije vinare, vinogradare, majstore podruma, enologe, somelijere i trgovce vinom, kao i izlagače iz najpoznatijih evropskih i svetskih vinarija. Tu će biti i distributeri i trgovci vinom iz celog sveta.

 Proizvodnja grožđa i vina

 Zajednički nastup regiona u izvoznim poslovima na „treća tržišta“, međusobna saradnja i ulaganja u nove proizvodne pogone, mogli bi dodatno da pozicioniraju Srbiju, i ostale članice Inicijative, na svetskoj mapi vinskih tura.

Srbija raspolaže sa 20.113 hektara pod vinovom lozom sa 77 vinogorja, a svake godine beleže se novi zasadi, kaže Milada Lukašević iz Udruženja za biljnu proizvodnju i prehrambenu industriju Privredne komore Srbije.

„Srbija godišnje proizvede oko 160.000 tona grožđa. Proizvodnja grožđa je u prošloj godini bila na nivou proseka za poslednji petogodišnji period sa osam tona po hektaru“, navodi Lukašević.

 Proizvodnjom grožđa u Srbiji se bavi približno 80.000 poljoprivrednih gazdinstava. Od tog broja, 47.120 njih je upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstava Ministarstva poljoprivrede.

 Tokom 2021. godine poslovalo je 430 proizvođača, registrovanih za proizvodnju vina koja se stavljaju u promet. Ukupno su proizveli 30 miliona litara vina.

 „To čini prosečnu godišnju proizvodnju u poslednje tri godine dok su mogući kapaciteti za proizvodnju vina u Srbiji na nivou od 70 miliona litara“.

 Kada je reč o izvozu, plasirali smo ovaj „nektar bogova“ u inostranstvo u vrednosti od 16,8 miliona evra, dok je uvoz znatno veći -  34 miliona evra.

 Gde se najviše piju srpska vina?

Prosečna starost vodećih vinograda u Srbiji je 10-19 godina.

Tokom prošle godine na tržište Evropske unije izvezeno je više od 17 odsto ukupnog izvoza vina. Značajan deo plasirao se i na tržište Ruske Federacije. Samo prošle godine u Rusiju je izvezeno 5,5 miliona litara vina, što je 32,5 odsto ukupne količine izvezenog vina u toj godini.

Takođe, značajne količine otišle su u Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu, a najveći uvoz beleži se iz Severne Makedonije i zemalja EU, odakle smo kupili 40 posto ukupnog uvoza vina.

Srbija je i tokom 2021. godine najveći obim trgovine vinom, isključujući aromatizovano vino, kao i proteklih godina, ostvarila razmenom u okviru regiona jugoistočne Evrope -CEFTA tržište, pri čemu je i dalje veoma izražen uvoz sa ovog tržišta - preko 50 odsto ukupnog uvoza vina.

Ostali naslovi

Pad cena na svetskom tržištu žitarica
Srpska ekonomija
Sporazum o otvaranju izvoza žitarica iz ukrajinskih luka doveo je do oštrog pada na svetskom tržištu. Cene su imale silazni trend i u Čikagu i u Parizu na početku nedelje
Oživeo kompleks u Tripkovi na Zlatiboru
Srpska ekonomija
Na Zlatiboru u Tripkovi na letnjoj pozornici, održana je predstava "E moj Todore" u izvođenju glumca Janka Radišića. Predstava je izvedena u okviru manifestacije "Miholjski susreti sela 2022." koja se prvi put organizuje u opštini Čajetina, a pod pokroviteljstvom Ministarstva za brigu o selu
Kupi bajs - projekat za održivu urbanu mobilnost
Srpska ekonomija
Sekretarijat za zaštitu životne sredine u saradnji sa udruženjem Inicijativa za održivu urbanu mobilnost „Urban.Log” iz Beograda objavili su Javni poziv privrednim subjektima za učešće u realizaciji projekta za pružanje podrške građanima za kupovinu bicikala kao ekološki prihvatljivog transporta – „Kupi bajs!” a u cilju smanjenja zagađenja vazduha i povećanja urbane mobilnosti
Obuka pripadnika 63. padobranske brigade u vazdušnom tunelu
Srpska ekonomija
Pripadnici 63. padobranske brigade koji prolaze napredne oblike obučavanja za vojne padobrance boravili su ove nedelje u Pragu na obuci u vazdušnom tunelu. Svaki od padobranaca Vojske Srbije je u vazdušnom tunelu proveo vreme ekvivalentno slobodnom padu ostvarenom prilikom izvršenja oko 50 trenažnih skokova iz vazduhoplova sa visine od 4000 metara
Rast hrvatske industrije
Srpska ekonomija
Ukupan promet industrije u maju bio je veći za 24,3 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine, a u odnosu na april povećan je za deset odsto, pokazuju podaci hrvatskog Državnog zavoda za statistiku. Ukupan kalendarski prilagođen promet industrije u maju u odnosu na isti mesec 2021. godine na domaćem tržištu povećan je za 28,2 odsto, a na nedomaćem za 19,4 odsto
Kako da od dedine njive stvorite porodični biznis
Srpska ekonomija
Inostrani kamping gosti troše u proseku više od 50 evra dnevno po osobi. Turistička vanpansionska potrošnja u Evropi iznosi 13 milijardi evra godišnje u više od 25.000 kampova koji čine do 25 odsto ukupnog prometa u turizmu
Sajam Dunava u Golupcu privlači turiste
Srpska ekonomija
Već 14 godina Sajam Dunava u Golupcu na najbolji način predstavlja vrednosti i kulturnu baštinu ove podunavske opštine koja zauzima sve značajnije mesto u turizmu Srbije i regiona
Apel Instituta za transfuziju krvi Srbije
Srpska ekonomija
Institut za transfuziju krvi Srbije obaveštava javnost da su rezerve krvi drastično smanjene. Sve krvne grupe nedostaju, posebno A i 0 pozitivna, kao i sve negativne
Čobanski dani u Kosjeriću
Srpska ekonomija
"Čobanski dani" je turističko – kulturna manifestacija koja predstavlja specifičan sabor narodnog stvaralaštva, koji je kao takav postao prepoznatljiv, afirmišući pre svega autentični prikaz bogate riznice narodne tradicije kod Srba. Bave se negovanjem, podsticanjem, unapređenjem i promocijom izvornog narodnog stvaralaštva
Više aktivnosti na tržištu pšenice
Srpska ekonomija
Aktivnije tržište pšenice i pozitivan cenovni trend svih primarnih poljoprivrednih proizvoda obeležili su berzansko trgovanje tokom ove nedelje. Ukupno je prometovano 4.934 tona robe, finansijske vrednosti 195.641.950,00 dinara