Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Proglašeni pobednici LG likovnog konkursa za osnovce

Beograd
Foto: Darko Radulović
Srpska ekonomija

Kompanija LG Electronics proglasila je pobednike velikog likovnog konkursa „Život je lep kada brinemo o planeti“, koji je raspisala početkom maja uz podršku Ministarstva prosvete Republike Srbije sa idejom da kod dece podigne svest o neophodnosti zaštite životne sredine.

Među više od 1.400 pristiglih radova iz osnovnih škola širom Srbije, stručni žiri izabrao je po tri najbolja u dve kategorije. Najbolji crteži, akvareli i kolaži izloženi su u MTS dvorani, a njihovi autori dobili su vredne nagrade – LG Artcool klima uređaje i LG XBOOM zvučnike. Pored individualnih, dodeljene su i posebne nagrade školama koje pohađaju prvoplasirani učenici iz obe kategorije – OŠ „Kralj Petar II Karađorđević“, Beograd i OŠ „Vuk Karadžić“ , Novi Pazar.

Osnovci iz cele Srbije imali su priliku da slobodnim likovnim stilom izraze kreativnost, daju svoje viđenje važnosti brige o prirodi i prikažu šta su za njih najveći ekološki izazovi s kojima se suočava naša planeta. Prvo mesto u kategoriji od 1. do 4. razreda osvojila je Mia Borozan, učenica 4. razreda OŠ „Kralj Petar II Karađorđević“ u Beogradu. Drugo mesto pripalo je Savi Temkinu, učeniku 1. razreda, OŠ „Nadežda Petrović“ u Beogradu, a treće Vasilu Donevskom, učeniku 4. razreda OŠ „Prva vojvođanska brigada“ iz Novog Sada.

U kategoriji od 5. do 8. razreda za najbolji je proglašen rad Hene Bajramlić, učenice 6. razreda OŠ „Vuk Karadžić“ iz Novog Pazara. Drugo mesto osvojila je Nikolina Selenić, učenica 7. razreda OŠ „Mile Dubljević“ iz Lajkovca, a treće Sara Stanković, učenica 7. razreda „Radislav Nikčević“, iz Majura.

„Zahvaljujemo se svim učesnicima, a pobednicima čestitamo na izuzetnim radovima. Zadovoljstvo nam je što smo uspeli da zainteresujemo ovako veliki broj dece i omogućimo im da na kreativan način iskažu svoju svest o važnosti zaštite životne sredine. Ovi radovi su pokazatelj da naša deca razumeju značaj očuvanja prirode i da su spremna da se uključe u borbu za bolju i čistiju planetu. Verujemo da su upravo deca ključ za budućnost naše planete i zato je važno da od malih nogu usvajaju principe ekološki odgovornog ponašanja“, izjavio je Branislav Jordanov, marketing menadžer kompanije LG.

Pobednički radovi će se naći i na modernim, inovativnim LG ARTCOOL Gallery klima uređajima, čime će dodatno doprineti podizanju ekološke svesti kod šire populacije. Kroz ovaj konkurs, LG je još jednom potvrdio svoju posvećenost očuvanju prirode i nastaviće sa sličnim akcijama i inicijativama koje imaju za cilj zaštitu životne sredine i podizanje svesti o ekološkoj odgovornosti.

Ostali naslovi

Automobilska elektronika
Srpska ekonomija
Ustanovljena 2002. godine, dodela nagrada Folksvagen grupe održava se svake godine kako bi se nagradili najbolji dobavljači kompanije sa sedištem u Volfsburgu. Na ovogodišnjem skupu nagrade su dodeljivane u 10 različitih kategorija, uključujući Partnerstvo, Održivost, Digitalizaciju i Transformaciju, a ukupno je nagrađeno 10 dobavljača
UNFPA stavlja naglasak na demistifikaciju demografskih promena u Istočnoj Evropi
Srpska ekonomija
Na Svetski dan stanovništva, Regionalna kancelarija Populacionog fonda Ujedinjenih nacija (UNFPA) za Istočnu Evropu i Centralnu Aziju naglašava potrebu da se odgovori na demografske promene sa kojima se suočavaju zemlje u ovom regionu na bazi dokaza i u skladu sa načelima ljudskih prava
Beč proširuje mrežu za daljinsko hlađenje
Srpska ekonomija
Kako bi zadovoljilo sve veću potrebu za hlađenjem u gradu, bečko preduzeće za snabdevanje energijom Vin Energi (Wien Energie) proširilo je centralu za daljinsko hlađenje na glavnoj železničkoj stanici. Sa 26 megavata rashladne snage, Vin Energi obezbeđuje hlađenje na najprometnijoj stanici u Austriji i brojnim kancelarijama, hotelima, ali i stanovima u okolini
Air France-KLM i SAS potpisali ugovor o partnerstvu
Srpska ekonomija
Francusko-holandska avio-grupa Air France-KLM i vodeća skandinavska avio-kompanija Skandinejvijan erlajns sistem (SAS) potpisali su ugovor o saradnji (kod-šer i interlajn ugovore) koji stupa na snagu od 1. septembra 2024. godine
Tri miliona dinara za poljoprivrednike opštine Golubac
Srpska ekonomija
Fondacija Ana i Vlade Divac, Opština Golubac i Regionalna razvojna agencija Braničevo-Podunavlje, pozivaju sve zainteresovane poljoprivrednike sa teritorije opštine Golubac da se prijave na konkurs za podsticajna sredstva iz lokalnog fonda za razvoj poljoprivrede u ovoj opštini
Nema nedostatka prostora na bečkom Centralnom groblju
Srpska ekonomija
Više od tri miliona ljudi sahranjeno je na Bečkom centralnom groblju. Iako je ovo groblje veličine 2,4 kvadratna kilometra poslednji put prošireno pre više od 100 godina, nema nedostatka prostora. Centralno groblje, sa oko 330.000 grobnih mesta, spada u najveće komplekse grobalja u Evropi
One i Olimpijada
Srpska ekonomija
U susret Letnjim Olimpijskim i Paraolimpijskim igrama u Parizu 2024. u Francuskom institutu u Beogradu otvorena je izložba One na Olimpijadi, koja prikazuje kako su se žene borile i izborile za učestvovanje na najvećem svetskom sportskom takmičenju
Prof. dr Vladimir Jakovljević poseban savetnik za visoko obrazovanje
Srpska ekonomija
Prof. dr Vladimir Jakovljević, dekan Fakulteta medicinskih nauka, rešenjem ministarke prosvete prof. dr Slavice Đukić Dejanović broj 119-01-9/21/2023-02 od 9. jula 2024. godine imenovan je za posebnog savetnika za visoko obrazovanje
Beč podstiče manje firme u vezi sa veštačkom inteligencijom
Srpska ekonomija
Bečki fond za podsticaj zaposlenih (waff) podržava mala i srednja preduzeća do 64.000 evra za nove razvojne projekte i inovacije, kao i za zapošljavanje vezano za veštačku inteligenciju (VI)
Uz manji karbonski otisak prinosi stabilni a uštede u ratarstvu i do 47%
Srpska ekonomija
Srpski lanac snabdevanja od njive do trpeze emituje šest miliona tona ugljen dioksida na godišnjem nivou, od čega čak 66% dolazi iz primarne proizvodnje, dok sektor prerade generiše 24%, pokazala je Analiza karbonskog otiska i održivosti u primarnoj ratarskoj proizvodnji, koju je inicirao i izradio NALED, u saradnji sa konsultantskom kućom PwC