Oko 1,5 milion Bečlija planira ove godine da kupi božićne poklone, među kojima su najčešće igračke, odeća i kozmetika. Rezultati ankete koju je sprovela Bečka privredna komora pokazuju da bečki trgovci uprkos tmurnoj ekonomskoj situaciji mogu da računaju na povećanu spremnost Bečlija za kupovinu. Od oko 1,5 milion Bečlija, njih 88 odsto planira da kupi poklone, što pokazuje da je spremnost za kupovinom nešto veća nego prošle godine.
Dok svaki četvrti ispitanik navodi da ove godine posebno pazi na novac (24%) i svaki peti (18%) planira manje da potroši, većina Bečlija (34%) nema promene u planiranju kupovine poklona. Prosečna potrošnja iznosiće oko 290 evra, pri čemu je raspon visok i često varira: većina (25%) će potrošiti između 201 evro i 400 evra, njih 21 odsto ne želi da potroši više od 100 evra na sve poklone, dok 5 odsto planira sa budžetom od preko 800 evra.
„S opreznim optimizmom gledamo na predstojeće predpraznično poslovanje u Beču. Naravno, inflacija i rezultirajući oprez u potrošnji igraju važnu ulogu. To možda neće biti Božić kao nekada“, kaže predsednica trgovinskog odeljenja Bečke privredne komore, Margarete Gumpreht. Trend u ponašanju potrošača nastavlja se iz prethodnih godina – ljudi troše i kupuju svesnije, pažljivije biraju gde troše svoj novac. Anketa je obuhvatila i kupovinu preko interneta. Oko 61 odsto Bečlija želi da kupuje poklone onlajn.
Da bi podržala lokalne trgovce Bečka privredna komora i ove godine pokreće kampanju „Ko voli Beč, kupuje u Beču“. Čak i Deda Mraz kupuje poklone za Bečlije na stranici: meinkaufstadt.wien.