Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Republike Srbije Goran Vesić najavio je da će most između Mršinaca i Mrčajevaca na Zapadnoj Moravi kod Čačka biti gotov naredne godine. Vesić je podsetio na to da je, na predlog ovog ministarstva, Vlada opredelila novac iz budžeta za rekonstrukciju mostova preko Velike i Zapadne Morave čije korišćenje predstavlja opasnost po zdravlje i život ljudi.
Vlada će prebaciti Gradu Čačku 500 miliona dinara, dok će Grad raspisati nabavku i raditi sanaciju, objasnio je on i dodao da je, pored pomenutog mosta, potrebna i rekonstrukcija mosta preko Velike Morave u opštini Svilajnac, koji je deo magistralnog puta.
Ministar je, kada su u pitanju ostale investicije u gradu na Moravi, ukazao na projekat integralnog razvoja Ovčarsko-kablarske klisure, koji je izuzetno važan, ali finansijski ne toliko zahtevan.
Prema njegovim rečima, u okviru ovog projekta gradiće se vidikovac na vrhu Kablara, koji će biti potpuno u staklu, jezero Međuvršje treba da se izmulji i da se izvrši remedijacija, na ovom području će se raditi i prvi ekološki katamaran u Srbiji, kao i rehabilitacioni centar u Ovčar Banji.
Istovremeno, Vesić je najavio da će sutra razgovarati o poboljšanju bezbednosti u saobraćaju sa delegacijom Novog Pazara, gde je nedavno jedna 15-godišnja devojčica izgubila život na pešačkom prelazu.
On je naglasio da će sve ono što bude dogovoreno na tom sastanku odmah biti sprovedeno u tom gradu, kako bi se sprečile nove nesreće i sačuvali ljudski životi.
Ministar je podsetio na to da je odmah nakon pomenute saobraćajne nesreće dao nalog „Putevima Srbije“ da izađu na teren i utvrde šta je moguće učiniti kako bi deca bila zaštićena, uz ocenu da je nedopustivo da magistralni put, regionalnog karaktera, nema ni trotoar.
Kada je reč o infrastrukturi, ministar je napomenuo da se u ovom trenutku grade 222 kilometra auto-puteva i približno 190 kilometara brzih saobraćajnica, navodeći da će, prema utvrđenoj dinamici, do kraja naredne godine biti završena deonica auto-puta „Miloš Veliki“ od Pakovraće do Požege, pa će i taj deo Srbije izaći na auto-put.
Od Požege će, kako je predočio, ići dva auto-puta – jedan ka Republici Srpskoj za koji se završava projektovanje do kraja godine, dok je za drugi, ka Crnoj Gori, projektovanje u toku, nakon čega slede pregovari o izvođenju radova.
Takođe, u martu će biti završena brza saobraćajnica Surčin – Novi Beograd, koja će omogućiti brži izlazak na auto-put „Miloš Veliki“, do kraja marta će se privesti kraju deonica Moravskog koridora od Pojata do Makrešana, a početkom oktobra i do Koševa iznad Kruševca, precizirao je ministar.
On je dodao da se na obilaznici do Bubanj Potoka završavaju radovi kod petlje Avala i kreće opremanje poslednjeg tunela, te je planirano da taj deo obilaznice bude zavšen do 1. juna.
Do kraja 2023. godine, kako je predočio, trebalo bi da bude završena deonica Kuzmin– Sremska Rača, sa mostom preko Save, kao i deo brze saobraćajnice Ruma–Šabac–Loznica, od Rume do Šapca, koja će omogućiti da i taj deo Srbije bude saobraćajno povezan.
Ministar je naglasio da će se sledeće godine raditi put Kragujevac–Mrčajevci, u dužini od oko 60 kilometara, u okviru kojih je 22 kilometara obilaznice oko Kragujevca.
Vesić je naveo da je budžet ministarstva za 2023. godinu 288 milijardi dinara, pri čemu je samo za infrastrukturu i kapitalne projekte opredeljeno 3,6 milijardi evra, što je tri puta više nego ukupno u periodu od 2008. do 2012. godine.