Delegacija Srbije, predvođena ministrom finansija Sinišom Malim, nastavila je danas posetu Francuskoj sastancima u kompaniji "Alstom", koja će raditi na projektu izgradnje beogradskog metroa.
U delegaciji se nalaze i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić i direktor JKP "Beogradski metro i voz" Stanko Kantar.
Srpska delegacija danas je najpre razgovarala sa generalnim direktorom kompanije "Alstom" Anrijem Pupar Lafaržom, a nakon toga je prisustvovala prezentaciji šest vagona beogradskog metroa, od kojih su izabrana četiri.
Mali je naveo da su dizajneri "Alstoma", koji imaju najbolje reference u tom poslu, dali predlog za pomenute dizajne, a da će naši građani uskoro birati između pomenuta četiri modela.
Prema njegovim rečima, dva predloga su malo tradicionalnija, sa motivima srpske zastave, a dva su vezana za Savu i Dunav, kao simbole Beograda.
Građani će do kraja godine dati svoj glas onom dizajnu koji će na kraju biti implementiran u projekat beogradskog metroa, za model koji će Beograđane i goste prestonice voziti prvom linijom, rekao je ministar i dodao da se do kraja godine očekuje početak radova na Makiškom polju.
Vesić je najavio da će građani imati priliku da pogledaju kako će izgledati metro u specijalnom prostoru koji će u tu svrhu biti napravljen na Trgu Republike.
Pored toga, obićićemo svaku beogradsku opštinu i pokazati ljudima kako će izgledati metro, gde će biti stanice i kakve će sve koristi imati od metroa, dodao je zamenik gradonačelnika.
On je najavio da će Grad Beograd raspisati arhitektonski konkurs za idejno rešenje svake stanice pojedinačno i da će pozvati domaće mlade arhitekte da u tome učestvuju.
Delegacija Srbije je imala priliku da se vozi linijom 14 koja je najnovija i otvorena u decembru prošle godine, a koja je potpuno automatizovana, upravo onakva kakva će biti i linija u Beogradu.
Članovi delegacije će sutra posetiti Lion, gde će obići metro koji je po kapacitetu i veličini sličan budućem beogradskom metrou, a posetiće i kompaniju "Ežis", koja, takođe, učestvuje u ovom projektu.
Prva linija metroa će povezivati Železnik i Mirijevo, biće dugačka 21,3 kilometra i imaće 21 stanicu. Druga linija će povezivati železničku stanicu Zemun i Mirijevo, biće duga 19,2 kilometra i imaće 20 stanica. Njih dve će se ukrštati na Savskom trgu.
Takođe, kroz samu Studiju izdvodljivosti radi se konceptualno rešenje treće linije koja treba da obuhvati delove grada koji nisu pokriveni sa prve dve linije metroa i BG vozom.
U gradnji će se koristiti najsavremenija tunelska mašina (tunnel boring machine - TBM), takozvana krtica. Izgradnja te mašine za probijanje tunela, koja će biti dugačka približno 100 metara, traje oko 13 meseci, a još tri meseca je potrebno za njeno sklapanje. Mašina se pravi u skladu sa geološkim uslovima terena na kojem će raditi.