Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Izbor između evra i novog franka

Šta će doneti predsednički izbori u Francuskoj
Mitko Arnaudov

Predsednički izbori u Francuskoj republici, koji će biti održani 23. aprila i 7. maja ove godine, predstavljaju svojevrstan referendum za građane Francuske o tome da li žele da se vrate političkim „stopama De Gola“ ili da nastave evropskom putanjom.

Za svetske kladionice vodeći kandidati u ovoj izbornoj trci biće Marin Le Pen, predsednica desničarskog Nacionalnog fronta i Emanuel Makron, bivši ministar ekonomije i istaknuti bankar. 

Marin Le Pen u svojoj predizbornoj kampanji čvrsto se zalaže sa ukidanje valute evra. Ona smatra da je vreme da Francuska vrati svoju nacionalnu valutu „novi“ franak koji bi imao manju vrednost u odnosu na sadašnju vrednost evra. Prema njenim rečima, takav potez bi učinio francuske proizvode konkurentnijim na međunarodnom tržištu, a samim tim bi uvećao francuski izvoz. U predizbornoj političkoj platformi liderke Nacionalnog fronta spominju se i brojne restriktivne mere u odnosu na francuske kompanije koje nameravaju da premeste svoje proizvodne kapacitete u državama sa niskim primanjima. Ona je upozorila rukovodstva francuskih kompanija da odustanu od takve ideje. Najavila je da će njena vlada uvesti uvozne takse na proizvode francuskih kompanija koje su proizvedene izvan francuskih granica. Marin Le Pen smatra de će njena pobeda na izborima dovesti do nove reindustrijalizaciju Francuske. Svoj predizborni ekonomski program naziva „pametnim protekcionizmom“ i veruje da je to jedini način da francuska ekonomija ponovo postane održiva.

Sa druge strane, Emanuel Makron, koji važi za Le Peninog najvećeg oponenta na ovim predsedničkim izborima, zastupa potpuno drugačije mišljenje. Makron predlaže drugačije mere na putu kreiranja stabilne francuske ekonomije. Za njega su principi otvorenih granica i još dublja integracija u okvirima Evropske unije jedinstvena alternativa u pravcu ekonomskog oporavka Francuske. Posmatrano sa političkog ugla, Makron smatra da Francuska treba da ostane u srcu Evrope. U svom predizbornom programu zalaže se za sklapanje novih ugovora o slobodnoj trgovini između Evropske unije i drugih subjekata međunarodnog prava, a pruža i snažnu podršku realizaciji sporazuma o slobodnoj trgovini između EU i Kanade. Makronove ključne mere koje bi sprovodio ukoliko pobedi na ovim izobrima su reforma sistema zdravstvenog osiguranja, smanjenje javne potrošnje do 60 milijarde dolara, kreiranje uslova za fleksibilno radno vreme kako bi kompanije bile efikasnije, kao i investicije od 50 milijarde dolara u periodu od 5 godina u oblastima energetike, životne sredine, javnog transporta, zdravstvenog sistema i osiguranja.

Izbor ostaje u rukama francuskih građana. Da li žele osnaženu francusku ekonomiju u okvirima nove Evropske federacije ili nezavisnu francusku ekonomiju koja će samostalno igrati tržišnu utakmicu. Predstojeći predsednički izbori u Francuskoj će postaviti novi kurs u njenim političkim i ekonomskim tokovima. Prethodna izborna godina je bila veoma izazovna i iznenađujuća kako na Evropskom kontinentu, tako i u Severnoj Americi. Da li će se isti takav trend nastaviti u ovoj godini?
 

Ostali naslovi

Srpski proizvođači lekova i medicinskih sredstava uskoro na tržištu Albanije
Srpska ekonomija
Lefter Sulkaj, predsednik kompanije Sulkaj razgovarao je u PKS sa predstavnicima srpskih proizvođača lekova i medicinskih sredstava o mogućnostima saradnje, a u narednom periodu očekuje se i sklapanje poslovnih aranžmana
Jafa novi vlasnik Baninija
Srpska ekonomija
Kompanija Jafa iz Crvenke novi je vlasnik preduzeća Banini u stečaju iz Kikinde. Jafa je kupila Banini na aukciji po početnoj ceni od 15 miliona evra
Predsednik PKS primio ambasadorku Sudana
Srpska ekonomija
Ambasadork Sudara, nj.e. Ilhan Ahmed u susretu sa predsednikom PKS Marko Čadežom izrazila je interes za poslovanje srpske privrede i mogućnost uspostavljanja većih poslovnih veza između dve zemlje, saoštila je Privredna komora Srbije
Društvene mreže važan segment marketinških strategija
Srpska ekonomija
„Digitalni marketing i brending na društvenim mrežama“ osmišljen je da pomogne polaznicima i njihovim kompanijama da unaprede poslovanje na internetu i uspešno se povežu sa ciljnom grupom, brendom, organizacijom ili idejom
Podsticaji za 72 kompanije
Srpska ekonomija
Ministarstvo privrede danas je saopštilo da su 72 kompanije koje su dobile podsticajna sredstva države i uspešno ispunile ugovorne obaveze zaposlile oko 40.000 ljudi
Singapur i Hongkong najskuplji gradovi
Srpska ekonomija
Singapur je, u konkurenciji 133 grada, četvrtu godinu zaredom najskuplji na svetu, a prate ga Honghong, Cirih, Tokio i Osaka, pokazali su rezultati istraživanja agencije Ekonomist intelidžens junit (EIU)
Sporazum o Carinskoj uniji za šest meseci
Srpska ekonomija
Na predstojećem sajmu u Mostaru verovatno će biti potpisan sporazum kojim bi se zemlje članice buduće carinske unije obavezale da u tom smeru počnu s usklađivanjem procedura i dokumenata
Bosna i Hercegovina – Zemlja partner Poljoprivrednog sajma
Srpska ekonomija
Međunarodni poljoprivredni sajam biće održan od 13. do 19. maja na Novosadskom sajmu. Zemlja partner je Bosna i Hercegovina, koja će kolektivnim nastupom firmi, kompanija i komora predstaviti ponudu i dostignuća u oblasti agro-biznisa, a darodavac glavnog poklona, traktora belarus 82.1, je Agropanonka
Salon automobila i motocikala počinje u petak
Srpska ekonomija
Beograd će od 24. marta do 2. aprila biti domaćin 53. međunarodnog salona automobila i Sajma motocikala. U 10 sajamskih hala na više od 41.000 metara kvadratnih izložbenog prostora, predstaviće se 34 automobilska i 10 brendova proizvođača lakih privrednih vozila, kao i 36 brendova motocikala, ATV i ostalih motornih vozila i šest brendova bicikala
U Srbiji se prati poslovanje Agrokora
Srpska ekonomija
Ove nedelje biće održan sastanak srpskih državnih zvaničnika sa rukovodstvom "Agrokorovih" firmi u Srbiji, najavio je ministar ministar trgovine Rasim Ljajić