U Evropskoj uniji socijalno preduzetništvo u BDP učestvuje sa 11 procenata, dok je u tom sektoru zaposleno 14,5 miliona radnika. Srbiji je neophodan Zakon o socijalnom preduzetništvu i prateća regulativa, kako bi se ova oblast uredila u skladu sa evropskim standardima, izjavila je Branislava Simanić, direktor Sektora za preduzetništvo PKS.
Privredna komora Srbije daje snažnu podršku jačanju socijalnog preduzetništva, a uključena je i u realizaciju projekta SENS „Jačanje socijalnog preduzetništva kroz uključivanje socijalno odgovornih korporacija i njihovih praksi“ sa ciljem poboljšanja kompetencija i veština socijalnih preduzeća u zemljama dunavskog regiona, rekla je Simanić na panel diskusiji „Promocija i osnaživanje socijalnog preduzetništva u Srbiji“, saopštila je PKS.
Socijalno preduzeće treba da poseduje dve glavne karakteristike ekonomsku i socijalnu, odnosno preduzetničku usmerenost u tržišnoj utakmici i socijalnu brigu za opšte interese. Socijalno preduzeće je firma, što znači da mora biti finansijski i poslovno održiva, objasnila je Simanić.
U Srbiji, prema podacima Republičkog zavoda za statistiku posluje 1.196 socijalnih preduzeća, koja zapošljavaju 10.326 osoba. Polovina zaposlenih su osobe starije od pedeset godina, žene žrtve porodičnog nasilja, mladi sa intelektualnim teškoćama, beskućnici, osobe s invaliditetom, osobe s problemima mentalnog zdravlja i bivši zavisnici, a uglavnom se bave uslugama.
Radi osnaživanja socijalnog preduzetništva neophodno je aktivnosti usmeriti na promenu stavova i svesti o ovoj oblasti, raditi na umrežavanju, podsticanju i osnaživanju partnerskih odnosa sa regionalnim i međunarodnim sektorom socijalnog preduzetništva, promovsati uspešne primere, organizovati kampanje i promocije, kao i različite vidove edukacije.
Okrugli sto i panel diskusiju „Promocija i osnaživanje socijalnog preduzetništva u Srbiji“ organizovala je 6. juna kompanija Coca-Cola HBC Srbija.