Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Vlade Republike Srbije saopštilo je da danas u Zrenjaninu počinje realizacija projekta karavan "Duh mladosti", čiji je cilj promovisanje Nacionalnog modela dualnog i preduzetničkog obrazovanja i edukacija o značaju dualnog obrazovanja za Srbiju.
Zrenjanin je prvi od 33 grada/opštine u kojima će, kroz karavan, u dane vikenda, od 17 do 21 čas, na trgovima, sportskim centrima, kao i centrima kulture, roditeljima, deci i nastavnicima biti približen značaj ovakvog vida obrazovanja.
Ministarstvo ovim projektom želi da ojača i saradnju sa privatnim sektorom, čijim će se potrebama rukovoditi u kreiranju novih nastavnih planova i programa u okviru obrazovnog sistema.
Metodologija našeg nacionalnog modela obezbedila bi smanjivanje stope nezaposlenih mladih do 25 godina, mogućnost pokretanja sopstvenog biznisa ili nastavka univerzitetskog školovanja.
Saradnja fakulteta sa kompanijama omogućila bi studentima realizaciju projektnih ideja, kao i njihovo kasnije zapošljavanje u tim kompanijama, ali i otvaranje sopstvenog biznisa po stečenim iskustvima za vreme studija.
Suština uvođenja dualnog obrazovanja ogleda se u stimulaciji sticanja funkcionalnog znanja kod mladih. Nacionalni model sadrži dualno i preduzetničko obrazovanje, kao dva ravnopravna faktora.
Preduzetničko obrazovanje je planirano da se uvede od osnovne škole, i to kroz međupredmetno uvezivanje sadržaja iz različitih oblasti, a u cilju realizovanja ideja i njihove prezentacije kroz školski projekat – "Moja ideja".
Školski projekat omogućio bi obrazovni identitet mladih i zreo odabir budućeg zanimanja, uz visok nivo samopouzdanja.
Učeničke ideje tokom osnovnoškolskog obrazovanja bile bi stimulisane i posetom privrednika, koji bi ih uputili u pogledu saznanja u okviru inovacionog napretka i načinu poslovanja kompanija.
Dualno obrazovanje ogleda se u sintezi teorije u školama i prakse u kompanijama.
Kroz školski projekat – "Moja karijera" bilo bi omogućeno dokumentovanje učeničkog aktivnog učešća u radnom procesu u kompanijama, kao i kreiranje nacionalne baze podataka o interesovanjima mladih usklađenih sa potrebama privrede.
Učenici bi u realnim radnim uslovima za vreme prakse dobijali određena materijalna sredstva, a u njihovom stručnom obrazovanju ravnopravno bi učestvovali i licencirani instruktori iz kompanija, navodi se u saopštenju.