Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Finansijska pismenost- jedna od osnovnih životnih veština

Beograd
Srpska ekonomija

Finansijska pismenost danas je jedna od osnovnih životnih veština, neophodna za snalaženje u savremenom društvu. Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) uključila je ovu temu u PISA testiranje od 2012. godine, dok su učenici iz Srbije prvi put učestvovali u testiranju finansijske pismenosti 2018. godine. Sa prosečnim brojem bodova od 444, rezultati su ukazali na značajne izazove u odnosu na vršnjake iz drugih zemalja. Ovo je podstaklo Ministarstvo prosvete da, zajedno sa Erste Bankom, 2020. godine pokrene projekat „Škola novca za osnovca“ sa ciljem da unapredi znanje učenika iz ove oblasti i pomogne im da se bolje pripreme za složeni svet finansija.

Na trećoj konferenciji „Škola novca za osnovca“ sumirani su rezultati i predstavljeni najbolji primeri iz prakse. Od početka projekta, u njega je uključeno skoro 200 škola, dok je obuku prošlo blizu 1.300 nastavnika. Samo u prethodnoj školskoj godini, edukovano je gotovo 700 nastavnika, čime se dodatno ojačao kapacitet škola za prenošenje znanja iz oblasti finansijske pismenosti.

U prisustvu brojnih prosvetnih radnika, nastavnika, učitelja i direktora škola, predstavnika Ministarstva prosvete, Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja i Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, konferenciju je otvorio Milan Pašić, pomoćnik ministra prosvete iz Sektora za predškolsko i osnovno obrazovanje i vaspitanje.  

 

Tom prilikom, on se zahvalio Erste Banci na dosadašnjoj saradnji na projektu „Škola novca za osnovca“ i pozvao druge škole da se priključe. „Živimo u vremenu intenzivnih promena i upravo zbog toga naša odgovornost jeste da mladim generacijama obezbedimo ne samo znanja i veštine potrebne za sigurno i odgovorno upravljanje finansijama, već i da im omogućimo da postanu odgovorni građani, svesni mogućnosti i izazova“, izjavio je Milan Pašić. Prisutnima se obratio i dr Zlatko Grušanović, direktor Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.

Na otvaranju konferencije je govorila i Marija Mutić, direktorka Direkcije komunikacija Erste Banke. „Mi kao finansijska institucija vidimo svoju obavezu i odgovornost u tome da doprinesemo finansijskoj pismenosti društva, a izuzetno nam je važno da upravo mlađe generacije dobiju adekvatno obrazovanje kako bi kasnije tokom života bile osnažene da donose dobre finansijske odluke i bolje razumeju složeni svet novca“, istakla je ona i zahvalila se Ministarstvu prosvete na tome što je prepoznalo ovu izuzetno važnu temu.

Konferencija je obuhvatila i panel diskusiju pod nazivom „Unapređivanje rada škole kroz razvoj međuvredmetnih kompetencija – finasijska pismenost i preduzetništvo“. Nakon toga, svoje primere dobre prakse na konferenciji su predstavile osnovne škole: „Mićo Matović“ iz Katića kod Ivanjice, „Svetozar Marković“ iz Kragujevca, „Đorđe Jovanović“ iz Selevca kod Smedereva, „Miloš Savić“ iz Lučice kod Požarevca, i „Stefan Filipović“ iz Divaca kod Valjeva. Ove škole pokazale su kako se kroz inovativan pristup i posvećenost nastavnika mogu dalje unaprediti nastava i motivacija učenika za sticanje finansijske pismenosti.

 

 

Ostali naslovi

Obuka operatora na softveru za vežbe podržane simulacijama
Srpska ekonomija
Kurs za obuku operatora na simulacionom softveru JCATS, koji je u Centru za obuku putem simulacija u Beogradu realizovan u prethodne dve nedelje, završen je danas dodelom uverenja polaznicima za uspešno savladan program
Kampanja KAD IDE TURA, NE IDE GAS stigla do više od 4 miliona ljudi
Srpska ekonomija
Društveno-odgovorna kampanja KAD IDE TURA, NE IDE GAS, kompanije HEINEKEN Srbija, treću godinu zaredom ostvaruje impresivne rezultate. Kombinacijom outdoor oglašavanja, društvenih mreža i radio reklama, ali i saradnjom sa najvećim fakultetima u zemlji i uz podršku poznatih ličnosti, kampanja je uspešno obuhvatila najširu publiku i došla do više od četiri miliona ljudi
 Kupci iz Evrope i regiona su zainteresovani za voće i povrće iz Srbije
Srpska ekonomija
Šesti Međunarodni sajma voćarstva, povrtarstva i vinogradarstva, Agro Belgrade 2025, biće održan od 30. januara do 1. februara 2025. godine na Beogradskom sajmu
Regenerativna poljoprivreda donosi 20% veće prinose
Srpska ekonomija
Više podsticaja za organsku proizvodnju, prepoznavanje regenerativne poljoprivrede kroz regulativu i podrška inovacijama i razvoju startapa u oblasti hrane i poljoprivrede su mere koje nisu teške da se implementiraju, a veoma brzo bi dale velike rezultate, rečeno je na današnjoj svečanoj sednici Saveza za hranu i poljoprivredu u NALED-u
Veliko priznanje za bečke štandove sa kobasicama
Srpska ekonomija
Bečki „Virstlštand“ ("Würstelstand") postao je deo nematerijalne kulturne baštine, saopštio je UNESCO. Inicijativa je pokrenuta još sredinom juna uz podršku Grada Beča i Bečke privredne komore. Prodajom toplih kobasica od strane takozvanih „Bratlbrater-a“, početkom 18. veka postavljen je temelj kulture „Virstlštanda“
Stiže i digitalni novčanik
Srpska ekonomija
U naredne dve godine jačanje informacione bezbednosti, tačnije zaštita od sajber napada i sigurnost podataka u državnom i privatnom sektoru, kao i dalji razvoj digitalnih usluga za građane i privredu biće najvažniji prioriteti NALED-ovog Saveza za eUpravu
San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a
Srpska ekonomija
Holandska nacionalna avio-kompanija KLM uvodi tri nove destinacije u svoju interkontinentalnu mrežu letova počev od letnjeg reda letenja. Tri nedeljna leta će od 8. maja 2025. povezivati Amsterdam i San Dijego, čime će ovaj grad postati 22. severnoamerička destinacija do koje KLM ima direktne letove
Dva miliona evra za naučne projekte i konferenciju o digitalnom humanizmu 2025.
Srpska ekonomija
Bečki gradski parlament usvojio je niz mera koje imaju za cilj dalji razvoj Beča kao centra nauke i digitalnih inovacija. „Nauka i istraživanje su ključni sektori za budućnost našeg grada. Ove mere potvrđuju Beč kao lidera u inovacijama i digitalnom humanizmu“, naglašava gradska većnica za kulturu i nauku, Veronika Kaup-Hasler
Ženski solarni start – jedinstvena prilika za preduzetnice
Srpska ekonomija
Početkom ove sedmice održan je Ženski solarni start, trodnevni besplatni seminar namenjen ženama koje su zainteresovane za solarne fotonaponske sisteme ali i za mogućnosti za razvoj karijere u oblasti obnovljivih izvora energije
 Od filtera za prečišćavanje voda do naprednih solarnih panela 
Srpska ekonomija
Prvi sajam „Nauka u akciji – inovacije koje čine razliku“ u Institutu za nuklearna istraživanja „Vinča“ predstavio je niz revolucionarnih projekata koji donose konkretna rešenja za globalne izazove