Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, obišla je danas radove na izgradnji tunela i vijadukta Čortanovci, na deonici Stara Pazova-Novi Sad, i poručila da je ulaganje u razvoj železnice sinonim za razvoj i napredak Srbije.
“Kad god se ulagalo u železnicu i Srbija se razvijala i tako je bilo u prethodnih više od sto godina. Znamo da se Srbija ubrzano razvijala krajem 19. veka, kao i sedamdesetih godina prošlog veka, kad se gradila barska pruga, ali isto tako znamo i koliko su i Srbija i njena železnica stagnirale u prethodnih 20-30 godina, jer smo 2013. i 2014. zatekli pruge kojima se ide 10, 30 ili 40 kilometara na čas, što je posledica decenija neulaganja”, rekla je Mihajlovićeva, i dodala da Srbija danas gradi i brzu prugu Beograd-Budimpešta i kreće u modernizaciju pruge Beograd-Niš i Niš-Dimitrovgrad.
Obraćajući se novinarima posle obilaska radova, ona je istakla da je gradilište kod Čortanovaca uređeno, da postoji dobra i efikasna saradnja srpskih i ruskih kompanija. “Sve se radi u skladu s ugovorom, kao što je bio slučaj i na drugim projektima na kojima je radio RŽD”, rekla je Mihajlovićeva, i dodala da je ugovoren celokupan iznos ruskog kredita, a da je do sada povučena oko polovina sredstava.
Ona je dodala da je vrednost infrastrukturnih projekata tekućih i planiranih na teritoriji Vojvodine najmanje dve milijarde evra i da je sledeći sastanak zajedničke radne grupe Vlade APV i Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture zakazan za ponedeljak.
Pokrajinski premijer Igor Mirović rekao je da je ponosan na to što Vojvodina ima ovako veliko gradilište u Sremu i da se već sada vidi da će se za tri-četiri godine najmanje prepoloviti vreme putovanja zahvaljujući izgradnji pruge. “To će mnogo značiti i za razvoj Vojvodine i svih opština koje se nalaze na trasi pruge”, rekao je Mirović.
Ambasador Ruske Federacije u Srbiji Aleksandar Čepurin rekao je da izgradnja pruge pokazuje želju Vlade Srbije za napredak i da postoji dobra saradnja na realizaciji projekata između dve strane.
Generalni direktor “RŽD internešenela”, Sergej Pavlov, rekao je da je modernizacija i rekonstrukcija pruge Stara Pazova-Novi Sad važan projekat za ovu kompaniju i zahvalio na velikoj podršci i razumevanju srpske strane za sve probleme s kojima se kompanija susrela u toku izvođenja radova.
Miroljub Jevtić, v. d. generalnog direktora ”Infrastrukture železnice Srbije”, rekao je da je gradilište urađeno po ugovoru tunela i vijadukta Čortanovci pojedinačno najveće gradilište u Srbiji u ovom trenutku, ne računajući samo projekte koje realizuje „Infrastruktura železnice Srbije“. “Rok za završetak ovog projekta je novembar 2021. godine i očekujemo da sve bude urađeno u ugovorenom roku i kvalitetno”, rekao je Jevtić.
Izgradnja vijadukta i tunela Čortanovci nalazi se na deonici Stara Pazova–Novi Sad, koja je deo projekta modernizacije i rekonstrukcije pruge Beograd-Budimpešta.
Grade se dve tunelske cevi, obe dužine po 1,1 kilometar, kao i vijadukt dužine 2,9 kilometara i nosiće ga 58 stubova, od kojih će najviši biti 28 metara.
Izvođač radova je ruska kompanija „RŽD internešenel“, a ugovorena vrednost radova na tunelu i vijaduktu, koji se finansiraju iz ruskog kredita za modernizaciju železnice, iznosi 337,6 miliona dolara.