Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Kupci iz Evrope i regiona su zainteresovani za voće i povrće iz Srbije

Šesti međunarodni sajam voćarstva, povrtarstva i vinogradarstva–Agro Belgrade 2025
Foto: Agro Belgrade
Srpska ekonomija

Šesti Međunarodni sajma voćarstva, povrtarstva i vinogradarstva, Agro Belgrade 2025, biće održan od 30. januara do 1. februara 2025. godine na Beogradskom sajmu.

Događaj nudi jedinstvenu priliku za izlaganje proizvoda i povezivanje domaćih i regionalnih predstavnika industrije voća i povrća sa ključnim kupcima, vodećim distributerima i maloprodajnim lancima i to putem individualnih sastanaka u okviru B2B zone.

Pored izložbenog i B2B segmenta, sajam već tradicionalno nudi i bogat konferencijski program koji pokriva važne teme za industriju. Učesnici će imati priliku da se upoznaju sa aktuelnim tržišnim trendovima, prognozama za 2025. godinu, zahtevima kupaca, dostupnim izvorima finansiranja i drugim važnim informacijama.

Agro Belgrade je trenutno najveća sajamska inicijativa fokusirana na voćarstvo, povrtarstvo i vinogradarstvo, gde domaće proizvođače očekuju kupci iz Švajcarske, Velike Britanije, Rumunije, Mađarske i drugih zemalja Evrope, a dolazak je potvrdio i značajan broj regionalnih kupaca uključujući i maloprodajne lance.

„Dolaze nam odlični kupci koji su već jako dugo na tržištu voća i povrća, neki čak i više decenija. Distributeri voća i povrća iz Švajcarske traže profesionalne proizvođače sveže paprike, šljive i bobičastog voća. Zbog sve većih uticaja klimatskih promena na proizvodnju, zainteresovani su za proširenje baze dobavljača i to iz Jugoistočne Evrope. Ponovo nam dolazi i kupac iz Rumunije koji već posluje sa najvećim tržištima i ima veoma iskusan tim, a zainteresovan je za naše bobičasto voće. Takođe i distributer svežeg i prerađenog voća iz Velike Britanije“, najavio je Vladimir Živanović, direktor Agro Belgrade sajma.

Voće i povrće, uključujući i preradu, učestvuje sa oko 4% u srpskom izvozu, odnosno sa oko 22% u izvozu srpskog agrara, što iznosi oko milijardu evra vrednosti izvoza. Svakako najznačajniji srpski izvozni artikal u ovoj oblasti je smrznuta malina, koje je izvezeno oko 320 miliona evra u 2023. godini, što je pad od blizu 25% uslovljen padom cena i potražnje na evropskom i svetskom tržištu, kao i značajnom konkurencijom iz Ukrajine, Poljske, Maroka i drugih zemalja. Od svežeg voća još uvek najveći obim u izvozu čine sveže jabuke sa nekih 130 hiljada tona i vrednošću od preko 90 miliona evra, iako je on skromniji nego ranijih godina, jer je opao izvoz u Rusiju, ali se zato otvaraju neka nova tržišta poput Indije, Saudijske Arabije i Bliskog Istoka uopšte. Lep trend rasta beleže sveže borovnice koje su poslednjih 5 godina porasle u izvozu za čak 5 puta i trenutno izvoz iznosi 6 hiljada tona, tj. 33,5 miliona evra. Svake godine Srbija izveze i između 40 i 50 miliona evra smrznutog povrća, ali je bitan i izvoz sušenog povrća sa blizu 30 miliona evra i pečuraka – skoro 22 miliona evra.

Po mišljenju Prof. dr Nenada Magazina, dekana Poljoprivrednog fakulteta, Univerziteta u Novom Sadu, ovaj sektor definitivno ima značajan potencijal za rast, ali i prostora za unapređenje:

„Izneti podaci nam jasno pokazuju da je možda i najznačajnije unapređenje koje je potrebno domaćim proizvođačima i trgovcima efikasniji pristup tržištu. U nekim oblastima srpske firme i proizvođači su prisutni na najznačajnijim svetskim sajmovima gde dolaze u kontakt sa kupcima. Ipak veliki broj naših manjih firmi, proizvođača, udruženja ne uspeva da na ovaj način svoje proizvode izlaže i promoviše, te je veoma značajno pružiti im priliku da to urade na domaćem terenu - da se povežu sa kupcima, saznaju više o zahtevima inostranih tržišta i prilagode svoju ponudu“.

Partneri Agro Belgrade sajma su USAID kroz Projekat Velika mala privreda, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srbije, Sekretarijat za poljoprivredu grada Beograda i Privredna komora Srbije, dok je prijatelj sajma Budimka.

Ostali naslovi

Najluđa noć u Herceg Novom
Srpska ekonomija
Povodom dočeka 2025. godine, grad sunca, Herceg Novi, priprema zabavan i zanimljiv višednevni muzički program sa bogatim pratećim sadržajem
Najmlađi manekeni zasijali u prazničnom duhu
Srpska ekonomija
Revija je bila deo bogatog programa ovogodišnjeg Fashion Selection-a, koji je okupio preko 20 dizajnera i ponudio ekskluzivne modne kolekcije
Proglašeni najbolji prevodi sa francuskog-Nagrada Branko Jelić
Srpska ekonomija
Francuski institut u Srbiji i Udruženje književnih prevodilaca Srbije dodelili su nagrade za najbolje prevode sa francuskog na srpski, objavljene u protekloj godini. Nagrada nosi ime čuvenog prevodioca Branka Jelića, a dodeljuje se od 2009. godine. Ova nagrada deo je razvijenog programa Francuskog instituta za pružanje podrške izdavačima i prevodiocima
Katastar ostaje transparentan i efikasan
Srpska ekonomija
Povodom kritika koje na račun katastra iznose pojedinci iz rukovodstva Advokatske komore Vojvodine (AKV), predvođeni Vladimirom Beljanskim i Tanjom Arsić i njihovim štrajkom upozorenja, smatramo da je važno jasno i otvoreno obavestiti građane o stvarnoj pozadini njihovih zahteva
Obuka operatora na softveru za vežbe podržane simulacijama
Srpska ekonomija
Kurs za obuku operatora na simulacionom softveru JCATS, koji je u Centru za obuku putem simulacija u Beogradu realizovan u prethodne dve nedelje, završen je danas dodelom uverenja polaznicima za uspešno savladan program
Kampanja KAD IDE TURA, NE IDE GAS stigla do više od 4 miliona ljudi
Srpska ekonomija
Društveno-odgovorna kampanja KAD IDE TURA, NE IDE GAS, kompanije HEINEKEN Srbija, treću godinu zaredom ostvaruje impresivne rezultate. Kombinacijom outdoor oglašavanja, društvenih mreža i radio reklama, ali i saradnjom sa najvećim fakultetima u zemlji i uz podršku poznatih ličnosti, kampanja je uspešno obuhvatila najširu publiku i došla do više od četiri miliona ljudi
Regenerativna poljoprivreda donosi 20% veće prinose
Srpska ekonomija
Više podsticaja za organsku proizvodnju, prepoznavanje regenerativne poljoprivrede kroz regulativu i podrška inovacijama i razvoju startapa u oblasti hrane i poljoprivrede su mere koje nisu teške da se implementiraju, a veoma brzo bi dale velike rezultate, rečeno je na današnjoj svečanoj sednici Saveza za hranu i poljoprivredu u NALED-u
Veliko priznanje za bečke štandove sa kobasicama
Srpska ekonomija
Bečki „Virstlštand“ ("Würstelstand") postao je deo nematerijalne kulturne baštine, saopštio je UNESCO. Inicijativa je pokrenuta još sredinom juna uz podršku Grada Beča i Bečke privredne komore. Prodajom toplih kobasica od strane takozvanih „Bratlbrater-a“, početkom 18. veka postavljen je temelj kulture „Virstlštanda“
Finansijska pismenost- jedna od osnovnih životnih veština
Srpska ekonomija
Na trećoj konferenciji „Škola novca za osnovca“ sumirani su rezultati i predstavljeni najbolji primeri iz prakse. Od početka projekta, u njega je uključeno skoro 200 škola, dok je obuku prošlo blizu 1.300 nastavnika. Samo u prethodnoj školskoj godini, edukovano je gotovo 700 nastavnika, čime se dodatno ojačao kapacitet škola za prenošenje znanja iz oblasti finansijske pismenosti
Stiže i digitalni novčanik
Srpska ekonomija
U naredne dve godine jačanje informacione bezbednosti, tačnije zaštita od sajber napada i sigurnost podataka u državnom i privatnom sektoru, kao i dalji razvoj digitalnih usluga za građane i privredu biće najvažniji prioriteti NALED-ovog Saveza za eUpravu