Po nalogu ministra za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja u Vladi Republike Srbije Zorana Đorđevića, od danas će se pojačanim intenzitetom sprovoditi inspekcijski nadzori u svim centrima za socijalni rad i odeljenjima za dečju zaštitu pri opštinskim i gradskim upravama.
Pored inspekcijskog nadzora u ustanovama socijalne zaštite za smeštaj korisnika, pokrenuta je i akcija “tajni klijent”, koja za cilj ima proveru dostupnosti informacija građanima telefonskim putem, kao i ljubaznost zaposlenih.
Naime, inspektori socijalne zaštite koji su dobili rešenje za rad od kuće, potpuno anonimno i po slučajnom izboru, u toku radnog vremena svakog radnog dana, pozivaće ustanove, odnosno službe kako bi proverili da li se zaposleni javljaju na dežurne telefone, da li građanima daju potpune i tačne informacije i da li su ljubazni.
Đorđević je tim povodom istakao da je obaveza Ministarstva da vodi računa o dostupnosti informacija, o pravima i uslugama naših građana, zbog čega je doneta odluka da se u vreme vanrednog stanja obavlja pojačana kontrola sprovođenja poverenih poslova.
On je ukazao na to da u uslovima vanrednog stanja i ograničenja kretanja, telefonska komunikacija mnogima predstavlja jedini način da dođu do informacija kako bi ostvarili prava koja im po zakonu pripadaju.
O rezultatima ove akcije resorno ministarstvo će periodično informisati Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave i zaštitnika građana, u cilju preduzimanja mera iz njihove nadležnosti, objasnio je Đorđević.
Po ovom principu, kako je najavio, kontrolu svojih filijala radiće Nacionalna služba za zapošljavanje i Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje.