Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Usklađivanje poslovnih i porodičnih obaveza zaposlenih doprinosi jačanju poslovanja kompanija

Novi Sad
Foto: Fondacija Ana i Vlade Divac
Srpska ekonomija

Ulaganjem u inicijative prilagođene porodici, i naporima zaposlenih da održe ravnotežu između poslovnog i privatnog života, kompanije doprinose jačanju svojih brendova, povećavaju privlačnost i zadržavanje zaposlenih i prikazuju se kao društveno odgovorne, zaključeno je u Novom Sadu, u Kulturnoj stanici Eđšeg, na prvoj info sesiji za kompanije u okviru regionalnog projekta „Više mogućnosti kroz politike prilagođene porodici“.

Pored predstavljanja na koji način kompanije mogu da se prijave za učešće i poboljšaju svoje politike prema zaposlenima, na današnjem događaju je predstavljen i model poslovanja „Radno mesto prilagođeno porodici“ namenjen poslodavcima.

„Planiranje porodice predstavlja veliki izazov za žene koje žele da ostanu radno aktivne, naročito na Zapadnom Balkanu gde tradicionalne norme i stereotipi dodatno otežavaju njihovu profesionalnu angažovanost. Projekat „Više mogućnosti kroz politike prilagođene porodici” je osmišljen kako bi podržao vlade u unapređenju politika prilagođenih porodici i stvaranju okruženja koje će koristiti podjednako ženama i muškarcima i omogućiti im da usklade karijeru i porodične planove“, rekla je Borka Jeremić, šefica Populacionog fonda Ujedinjenih nacija u Srbiji.

Istraživanja pokazuju da milenijalci i generacija Z preferiraju poslodavce čije vrednosti podržavaju ravnotežu između posla i privatnog života, napredovanje u karijeri i lični razvoj. Model „Radno mesto prilagođeno porodici“ teži upravo uspostavljanju ravnoteže između radnog i porodičnog života, što doprinosi boljoj produktivnosti zaposlenih i boljim rezultatima za kompanije. Ovaj model podržava sve zaposlene, bez obzira na roditeljski status, u postizanju ravnoteže između poslovnih obaveza i porodičnih odgovornosti, stvarajući inkluzivno i podržavajuće radno okruženje.

„Pitanje prava zaposlenih na ravnotežu između privatnih i poslovnih obaveza ne sme da se podrazumeva, i trebamo svi kontinuirano da radimo na tome da se poboljšaju uslovi za sve zaposlene. U tome se ogleda važnost ovog projekta“, rekao je Nenad Ivanišević, pokrajinski sekretar za privredu i turizam.

Projekat „Više mogućnosti kroz politike prilagođene porodici“ koji će se sprovoditi do 2026. godine podrazumeva mentorsku podršku za uvođenje ovog modela u poslovanje kompanija, bilo kroz aktivnosti koje se već sprovode ili kroz razvoj novih inicijativa.

„Ovim projektom nastavljamo dugogodišnji rad sa poslovnom zajednicom kako bi omogućili unapređenje mera koje doprinose ravnoteži između profesionalnih i porodičnih obaveza zaposlenih, osigurale stabilnost i napredak u karijeri, i unapredile dobrobit na radnom mestu. Želimo da pomognemo kompanijama da ojačaju svoje poslovanje tako što će da poboljšaju brigu o svojim zaposlenima, i zato pozivamo da se što veći broj kompanija pridruži“, rekla je Ana Košel (Ana Koeshall), direktorka Fondacije Ana i Vlade Divac.

Aktivnosti sprovode Populacioni fond Ujedinjenih nacija (UNFPA) u Srbiji i Fondacija Ana i Vlade Divac kroz projekat „Više mogućnosti kroz politike prilagođene porodici” u partnerstvu sa privatnim sektorom i Vladom Republike Srbije, uz finansijsku podršku Austrijske razvojne agencije.

Ostali naslovi

Svet ne uspeva da ispuni obećanje Ciljeva održivog razvoja
Srpska ekonomija
Sa samo šest preostalih godina, trenutni napredak je daleko ispod onoga što je potrebno za postizanje Ciljeva održivog razvoja. Bez ogromnih investicija i pojačanih akcija, ostvarenje COR-a – plana za otporniji i prosperitetniji svet i mape izlaska iz trenutnih globalnih kriza – ostaće nedostižno, upozorava Izveštaj o Ciljevima održivog razvoja za 2024. godinu
Raste potražnja za karšeringom u Beču
Srpska ekonomija
Zajedničko korišćenje automobila od strane više osoba trebalo bi da smanji troškove, sačuva životnu sredinu i smanji broj automobila na ulicama. U Austriji je ovaj sistem rasprostranjeniji nego što se često pretpostavlja. U oko 300 opština i gradova se nudi karšering-usluga
Ona zna - Projekat za ekonomsko osnaživanje žena
Srpska ekonomija
Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Impact Hub pokrenuli su danas četvorogodišnji projekat za ekonomsko osnaživanje žena - „Ona zna“ koji radi na ekonomskom osnaživanju žena iz Jablaničkog i Pčinjskog okruga – posebno mladih žena, nezaposlenih i žena sa nižom stručnom spremom
Praznik muzike u Francuskom institutu uz hitove Šarla Aznavura
Srpska ekonomija
Ove godine obeležava se stogodišnjica rođenja Šarla Aznavura, slavnog francuskog pop pevača, kompozitora, tekstopisca, glumca... Neprolazni su njegovi hitovi La Bohème, She, Hier encore, Une vie d’amour, Emmenez-moi, For me formidable…
Očekivana smanjenja kamatnih stopa i neznatne promene u stanju globalne trgovine
Srpska ekonomija
Evropska centralna banka početkom juna je, donekle očekivano, smanjila kamatnu stopu za 0,25 procentnih poena, a većina centralnih banaka u ovom trenutku predviđa da će se inflacija u njihovim zemljama vratiti u granice cilja u drugoj polovini ove ili prvoj polovini naredne godine
Stipendije za srednjoškolce
Srpska ekonomija
U okviru aktivnosti „Osnaživanje mladih poljoprivrednika”, 23 srednjoškolca iz Požege i okolnih opština, koji su izabrani putem konkursa za dodelu sredstava za podsticaj poljoporivrede, dobilo je opremu u vrednosti do 300.000 dinara za unapređenje svojih gazdinstava
Konferencija o noćnom životu u Beču
Srpska ekonomija
„Šta malde generacije cene kada je u pitanju provod? Odgovor na pitanje će pokušati da da „Vienna After Dark“, konferencija za urbani noćni život sa fokusom na klupsku kulturu, koja će se održati u Beču od 14. do 16. novembra 2024. godine
Senta dobila gradski bunar za pijaću vodu
Srpska ekonomija
Novi gradski bunar za snabdevanje pijaćom vodom u Senti pušten je u rad, dok je njegovom izgradnjom omogućeno neometano snabdevanje pijaćom vodom svih 11.000 stanovnika ovog grada i prevazilaženje izazova u vodosnabdevanju sa kojima su se Senćani do sada suočavali
U konkurenciji više od 170 inovativnih rešenja za StarTech grantove od 50.000 dolara
Srpska ekonomija
Na ovogodišnjem konkursu StarTech programa za razvoj inovacija i digitalnu transformaciju privrede Srbije prijavilo se više od 170 preduzetnika, mikro, malih i srednjih preduzeća. Ogromno interesovanje za grantove, koji iznose 50.000 dolara, četvrtu godinu zaredom potvrđuje značaj ovakvih inicijativa u podršci domaćim inovatorima
Coca-Cola HBC Srbija postala zvanični partner Evropskog prvenstva u vodenim sportovima
Srpska ekonomija
U prostorijama SRC „25. maj – Milan Gale Muškatirović“ danas je potpisan sporazum o saradnji između jedne od najvećih svetskih punionica brendova kompanije Coca-Cola i Evropskog prvenstva u vodenim sportovima, čime su čuveni brendovi Rosa i Powerade postali zvanična pića evropskog šampionata