Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović prisustvovala je danas probijanju tunela Straževica na obilaznici oko Beograda.
Tom događaju prisustvovali su i gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, direktor JP “Putevi Srbije” Zoran Drobnjak i generalni direktor kineske kompanije „Pauer Čajna“ Jang Bo.
Mihajlovićeva je rekla da je tunel Straževica simbol pobede dobra nad zlom, podsetivši na to da su tokom NATO bombardovanja prve i najteže bombe pale upravo na Straževicu, ali da nisu uspele da je probiju.
Straževica je pokazala da je otporna na sve sukobe i ratove, kao i da kada radite dobre i kvalitetne stvari za svoj narod, ne možete da ne uspete. I dok se desna cev gradila 20 godina, obećavam vam da sa ovom cevi neće biti tako i da će tunel biti završen 2021. godine, rekla je ona.
Mihajlovićeva je ukazala na to da je Beograd jedina prestonica u Evropi koja nema obilaznicu i istakla da će završetkom tog projekta tranzit ići efikasnije, a građanima će biti obezbeđen kvalitetniji život.
Ona je najavila da će deonica od Ostružnice do Bubanj potoka biti okončana 2022. godine, čime će se dodatno rasteretiti saobraćaj u gradu.
Mihajlovićeva je izrazila zahvalnost kineskoj i azerbejdžanskoj vladi, kompanijama i svim radnicima zbog toga što se projekat realizuje u dogovorenoj dinamici i rokovima.
Radojičić je rekao da Grad Beograd realizuje puno značajnih projekata, a da je obilaznica jedan od njih.
Gradonačelnik Beograda podsetio je na to da je izgradnja počela 1992. godine, a prva faza je urađena posle 20 godina i dodao da je značaj tog projekta za Beograd jasan i ogroman.
Sav tranzitni saobraćaj će se pomeriti iz gradskog jezgra, pa će i saobraćaj u gradu bolje funkcionisati, biće manje zagađenja, a vožnja će biti bezbednija, pri čemu i ekonomski aspekt nije ništa manje važan.
Generalni direktor „Pauer Čajna“ naglasio je da je ovo ključan projekat saradnje dveju država, i deo je inicijative “Pojas i put”, koja potvrđuje naše čelično prijateljstvo.
On je istakao da je probijanje tunela izvedeno 225 dana pre roka i predstavlja veliki uspeh za „Pauer Čajnu“, pri čemu je izrazio zahvalnost Vladi Srbije i resornom ministarstvu na podršci.
„Pauer Čajna“ će nastojati da svojim radom uspešno završi izgradnju obilaznice, a odličnim rezultatima opravdaćemo ukazano poverenje. I ubuduće ćemo podržavati razvoj srpske privrede i ekonomije, poručio je Jang.
Drobnjak je naveo podatak da je obilaznica oko Beograda duga 47 kilometara i da se trenutno radi deonica od Ostružnice do Bubanj potoka, u dužini od 20 kilometara.
Prema njegovim rečima, na ovoj deonici ima tri sektora – Ostružnica–Orlovača, Orlovača–tunel Straževica i treći od Straževice do Bubanj potoka.
U pitanju su komplikovani i zahtevni radovi, koji se izvode po posebnim procedurama i tehnologiji. Nakon 30 godina dobićemo obilaznicu oko Beograda, zahvaljujući pomoći i podršci Vlade Srbije, zaključio je Drobnjak, navedeno je u saopštenju.