Potpredsednik Vlade Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić najavio je danas da će već ove nedelje prve turističke agencije dobiti polise osiguranja i tako steći uslove da obnove licence za rad.
Ljajić je na konferenciji za novinare u Turističkoj organizaciji Srbije istakao da će polise važiti godinu dana, s tim što će postojati dva modela osiguranja – jedan su bankarske garancije, a drugi polise osiguranja.
Prema njegovim rečima, sada se radi sa bankama i u toku je izrada pravilnika koji bi trebalo da reguliše način funkcionisanja bankarske garancije.
Uporedo s tim, osiguravajuće kuće su većini agencija uputile dopise kojima traže informacije o njihovim bilansima poslovanja kako bi mogle da krenu u proceduru osiguranja, objasnio je on.
Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović saopštila je da Srbija od danas postaje deo porodice prestižnog Mišlenovog gastronomskog vodiča, kao i da će u decembru biti objavljeno koji su restorani u našoj zemlji dobili to najprestižnije kulinarsko priznanje.
Labović je najavila da će se početkom decembra saznati izbor Mišlena kada je reč o restoranima u Beogradu, ali to ne znači da se Mišlenove zvezdice neće proširiti i na druga mesta u Srbiji.
Ona je napomenula da je to globalno najprestižniji gastronomski vodič koji postavlja standarde u gastronomiji i da je prisutan u svega 33 zemlje u svetu, što potvrđuje da možemo da pariramo svetskom kvalitetu kada je gastronomska ponuda u pitanju.
Prema njenim rečima, procena Mišlena je potpuno nezavisna, a inspektori anonimni, tako da niko ne zna koji će biti izbor u Srbiji osim samih inspektora, koji će do decembra još jednom obići destinaciju.
Labović je podsetila na to da je u Beogradu već predstavljen turistički vodič Mišlena kao prvi korak saradnje, a da je sada drugi, značajniji korak, ulazak u Mišlenovu gastronomsku selekciju, koja će doprineti pozicioniranju Srbije kao gastronomske destinacije.
Ona je ukazala na to da Mišlenova obeležja poboljšavaju kompletan imidž destinacije u turističkom smislu jer su garant kvaliteta usluge koja se nudi na destinaciji.
Srbija je i do sada imala pozitivne reakcije stranih gostiju kada je u pitanju gastronomska ponuda, koja je među tri najpozitivnija utiska koje su strani turisti poneli iz naše zemlje, pored prirode i kulturno-istorijskog nasleđa, podsetila je Labović.
Prema njenim rečima, u decembru, kada budu objavljeni rezultati, bićemo prisutni na svim kanalima komunikacije, uz napomenu da Mišlenov sajt mesečno poseti 22 miliona posetilaca i da imaju preko milion pratilaca na društvenim mrežama.
Ona je navela da približno 20.000 restorana ima neko od obeležja Mišlena, a samo 17 odsto ima neku od zvezdica, što potvrđuje da ćemo ući u izuzetnu porodicu kada su restorani i gastronomska ponuda u pitanju.