Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Građevinska i hemijska industrija Srbije uvećavaju porodicu čuvarkuća

Srbija
Srpska ekonomija

Pravo na žig "Čuvarkuća", kao potvrdu kvaliteta i vrednosti stvorene u Srbiji, Savet za odlučivanje o pravu korišćenja kolektivnog žiga, potvrdio je za 81 novi proizvod tekstilne, prehrambene, kao i za prve proizvode srpske građevinske i hemijske industrije.

Za žig "Čuvarkuća" prvi put su konkurisali proizvodi hemijske i industrije građevinskog materijala (IGM), a pravo na žig osvojili su blokovi i crep firmi AD "Polet" i "Vinerberger" (Wienerberger).

Pravo na žig potvrđeno je i za 17 proizvoda kompanije "Tekstil" (Textil), tri proizvoda kompanije "Delez" stvorena u saradnji sa lokalnim proizvođačima, po jedan proizvod "Rubina", "Podruma Lukić" i "PIK Bečeja", osam kompanije "Sunoko", sedam kompanije "Vrtlari", razvijanih u okviru projekta DM Inkubator drogerijskog lanca DM, tri proizvoda firme "Hof" (Hoff), šest "Hajneken Srbija" (Heineken), tri "Delikos" i 20 "Polet-keramike".  

Sekretar Udruženja za građevinsku industriju Privredne komore Srbije Ivana Vuletić kaže da je važno što su prve čuvarkuće ovog sektora proizvodi renomiranih kompanija, sa dugom tradicijom na domaćem tržištu, čije poslovanje je dodatno unapređeno i stranim investicijama.

Vuletić je pozvala i ostale firme građevinskog sektora da se prijave, jer će, kako je istakla, žig "Čuvarkuća" biti dodatna potvrda kvaliteta proizvoda, kako za individualnu gradnju, tako i za izvođače velikih građevinskih projekata.

Predstavnici kompanija "Polet-keramika" DOO Novi Bečej i AD "Polet", članica "Nekse grupe" (Nexe), očekuju da će zahvaljujući žigu "Čuvarkuća" njihovi proizvodi dobiti tretman kakav zaslužuju u projektima koje finansira ili sufinansira država, kao proizvodi domaćeg porekla, koje pravi radnik u Srbiji, u fabrici koja posluje na teritoriji Srbije. Žig će pokrenuti i domaće kupce da te proizvode stave u fokus interesovanja.

"Očekujemo, možda i najviše, da će ovaj znak doneti konkurentsku prednost u odnosu na uvozne keramičke pločice, jer proizvodi ’Poleta’ zahvaljujući rigoroznim kontrolama kvaliteta i redovnom atestiranju, mogu ne samo da pariraju, nego i da prevaziđu konkurenciju", rekao je Zoran Đelošević, generalni direktor "Polet-keramike".

"Za proizvod koji je prepoznatljiv i prihvaćen na tržištu neophodno je jačanje identiteta domaćeg brenda, sposobnosti proizvođača da se sam razvija, usvaja nove tehnologije, obnavlja i unapređuje opremu i kroz to, svoj asortiman, u skladu sa svetskim trendovima, jer je za pločice itekako važna trenutna moda" kaže Đelošević.

"Jačanje svesti o domaćem proizvodu kroz projekte kao što je ’Čuvarkuća’ i podrška razvoju i zaštita domaćih proizvođača presudni su za regeneraciju domaće nove vrednosti i proizvodnje, prvo u ovoj našoj kući, koja je za nas Srbija, pa onda i u izvozu", poručio je Đelošević.

"Za naše proizvode i nas kao kompaniju žig označava još jedno priznanje dugogodišnjeg kvalitetnog i predanog rada i truda svih zaposlenih", sa ponosom ističe Majda Petković, direktorka AD "Polet IGK".

Akcija PKS "Stvarano u Srbiji" doprineće da se potrošačima predstave i odvoje od ostalih kvalitetni domaći proizvođači koji brinu o kvalitetu proizvoda, o potrošačima, zaposlenima i okolini.

"Kupovinom proizvoda sa žigom Čuvarkuća potrošači jačaju srpsku ekonomiju i omogućuju da se investira u domaće fabrike koje će moći da se šire, otvaraju nova radna mesta i osiguraju bolje uslove za rad sa boljim platama, čime će se delom zaustaviti i odliv radne snage u inostranstvo", navela je Majda Petković.

Konkurisali smo najprodavanijim proizvodima iz našeg asortimana crepa i bloka. Ono što naš crep izdvaja od konkurencije je tradicija duža od 100 godina, uz neprekidno poboljšanje i modernizaciju tehnologije, pojasnila je direktorka.

Nikola Isakov, regionalni marketing stručnjak u kompaniji "Vinerberger" DOO Kanjiža smatra da je domaće tržište preplavljeno različitim uvoznim proizvodima za pokrivanje krova.

"Akcija ’Stvarano u Srbiji’ i žig ’Čuvarkuća’ će nama, kao internacionalnoj kompaniji  koja se odlučila za proizvodnju u Srbiji proizvoda vrhunskog kvaliteta, omogućiti veću prepoznatljivost na domaćem tržištu. Krajnji potrošač u Srbiji sada će lakše prepoznati da je ’Tondah’ crep ’Čuvarkuća’  i da njegovom kupovinom krajnji kupci pomažu domaću ekonomiju", rekao je Isakov.

"Glineni crepovi kojim smo konkurisali za ’Čuvarkuću’ dobro su poznati po kvalitetu, proizvedeni su od potpuno prirodnog materijala u prirodnom procesu proizvodnje, bez ikakvog dodavanja hemijskih sredstava", istakao je Isakov. 

Savet akcije "Stvarano u Srbiji" odobrio je pravo na žig i kompaniji "Hof" za sok od aronije. Direktor Milutin Pantić ističe da je prva preporuka za žig kvalitet proizvoda, a zatim domaće poreklo.

"Svi naši proizvodi su rezultat potpuno domaće proizvodnje, prerade, uzgoja, rada, uključujući i dizajn. Ideja i realizacija ideje, kao i sve od voća do vizuelnog identiteta našeg brenda, sve je stvoreno u Srbiji", rekao je Pantić. 

Ostali naslovi

Ukupan dug po glavi stanovnika oko 2.900 evra
Srpska ekonomija
Svaki građanin Srbije dužan je nešto manje od 3.000 evra, pokazuju najnoviji zvanični podaci. Do ovog broja dolazi se sabiranjem duga stanovništva bankama, po osnovu kredita i ostalih bankarskih proizvoda, sa zvaničnim državnim dugom po glavi stanovnika
Kurs dinara 117,5848
Srpska ekonomija
Zvanični srednji kurs dinara prema evru iznosi danas 117,5848 dinara za evro, što je neznatna promena, objavila je Narodna banka Srbije
Lagard: Sprečena katastrofalna depresija
Srpska ekonomija
Predsednica Evropske centralne banke (ECB) Kristin Lagard izjavila je da su politike koje su centralne banke i vlade širom sveta preduzele u vreme krize izazvane pandemijom korona virusa, sprečile "katastrofalnu depresiju"
Bečka železnica i organski med
Srpska ekonomija
Kažu pčele vole mir i treba da budu udaljene od glavnih puteva i železničkih trasa a u Beču na krovu zgrade „Bečke lokalne železnice“ smeštena su četiri pčelinja društva i med je već sertifikovan kao organski
Korona odnela 28.000 milijardi dolara svetskog BDP
Srpska ekonomija
Ovogodišnji podaci o globalnom proizvodu podsećaće na Veliku depresiju iz 1930-ih, smatra Međunarodni monetarni fond (MMF), koji je upozorio na zajedničkoj godišnjoj konferenciji sa Svetskom bankom ove nedelje da je svet u opasnosti od velikog pada ulaganja, trgovine i broja radnih mesta
Rast cena, kukuruz najtrgovaniji
Srpska ekonomija
Rast cena, praćen povećanjem obima trgovanja, nastavljen je treću nedelju za redom na novosadskoj robnoj berzi. Kukuruz je bio vodeća kultura, kako cenovno tako i količinski. Ukupan promet za ovu nedelju je iznosio 6.152 tone robe
Stopa rizika od siromaštva u 2019. godini 23,2 odsto
Srpska ekonomija
Republički zavod za statistiku saopštio je da je u 2019. godini stopa rizika od siromaštva iznosila 23,2 odsto i u odnosu na 2018. godinu niža je za 1,1 procentni poen
Hipnotisanje ajkule
Srpska ekonomija
Životna priča jednog morskog psa rođenog pre dve godine u akvarijumu „Kuće mora“ (Haus des Meeres) u Beču bogatija je za još jednu senzaciju: nedavno je 90cm dugačka mlada ajkula preseljena u akvarijum kod svojih roditelja
Španija: Otkrijte plate zaposlenih ili…
Srpska ekonomija
Španija je na putu da zabrani jaz u platama između muškaraca i žena, obavezujući kompanije da otkriju zarade svojih zaposlenih
MAN planira premeštanje fabrika iz Nemačke i Austrije
Srpska ekonomija
U Folksvagenu razmatraju gdj će da naprave odnosno premeste tvornicu kamiona i autobusa MAN iz Nemačke i Austrije. Među potencijalnim destinacijama je i Turska